Mijn DS 23 carb ( cabrio) heeft neiging stil te vallen bij goed warme motor. Na een flinke rit gaat hij soms inhouden bij bv 130 km/u, hij valt dan echt helemaal weg. Na een paar seconden pakt hij dan weer op, als het eenmaal zo ver is, dan gaat het punt van inhouden steeds verder naar beneden, totdat ik nog nauwelijks vooruit kom in de vluchtstrook. Een flink tijdje afkoelen en ik kan weer verder.
Wat heb ik allemaal gedaan: filter in tank verwijderd en los filter in slang; nwe benzine leiding van tank tot voor; electirsiche benzine pomp achter bij de tank gemonteerd;andere bobine; nwe bobine; andere verdeler ( ducelier) die het op andere auto goed doet; andere vlotternaald; benzine dop eraf; uiteraard basale dingen als bougies/punten/ontseking afstellen/ kleppen stellen.
De motor en kop zijn overigens gerevisieerd.
Vandaag lukte het om het probleem even te hebben bij motorkap open: er was gewoon vonk, de benzine pomp gaf goed benzine. Toen ik benzine vanuit de slang direkt in de luchtinlaat goot, deed de auto het ineens weer. Daarom vandaag maar eens de carburateur ( Weber) vervangen door een andere.
Het is lastig testen, want ik moet soms een flinke rit maken voordat het probleem optreedt, som is het er al na 20 km.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik denk toch in de richting van de (mechanische) benzinepomp
citrods schreef:Ik denk toch in de richting van de (mechanische) benzinepomp
Heb ik ook lang gedacht: nwe mechanische pomp gemonteerd, daarna electrische pomp en de mecahnische pomp er tussenuit gehaald. En de laatste keer gaf de pomp bij loshalen slang dus gewoon benzine, terwijl het probleem zich nog voordeed bij open motorkap ( als ik maar lang genoeg door rij, dan verlegt het inhouden zich bij steeds lagere snelheid en deze keer kon ik de motor in vrijloop zelfs niet meer op toeren krijgen). Toen het straalje benzine in luchtinlaat carb gespoten en ja hij doet het ineens weer. Zegt niet zo veel, want effect kan ook de plotselinge afkoeling door de verdamping zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
en wat is voorlopig het resultaat met de nieuwe carburator?
citrods schreef:en wat is voorlopig het resultaat met de nieuwe carburator?
De ellende nu is nog groter: paar kilometer gereden en daarna alleen nog maat stationair blijven draaien, volledig smoren bij gas geven. Oude carburateur terug en nog steeds volledig smoren bij gas geven. Heeft vonk, ontsteking staat goed, klepspeling goed, compressie goed, vlotter nivo goed, acceleratie pomp geeft mooi straaltje.
Eerst maar eens nwe bougies bestellen en de carburateur echt goed schoonmaken ( 2 dagen weken in terpentine en daarna in de vaatwasser)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert,
Ook al aan de mogelijkheid gedacht of je benzineleiding ergens warmte oppikt zodat er verdamping ontstaat in de leiding?
Succes met je zoektocht.
Martin
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het aantal gegeven suggesties geeft al aan dat er niet een voor de hand liggende oplossing is. Maar toch even een poging van mij; heb je de condensator al vervangen?
Mijn HY kon erg mooi lopen, maar zodra hij warm was dan verloor hij al zijn pit. Daarbij begon hij erg slecht te lopen.
Laten afkoelen en opnieuw starten was de enige remedie. Toen de condensator vervangen (ik geloof iets van €2,-) en ze liep weer als een tierelier!
Veel succes!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou ook eens een compressietest doen als ze warm is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nieuwe condensator gemonteerd ( met dank aan patje) en nu doet hij het weer prima. Nog even afwachten hoe het op de “lange” rit gaat Zondag naar Enkhuizen.
Ik had vorig jaar de verdeler vervangen door een andere en toen was het probleem over. Tja, nu waarschijnlijk gewoon de condesator van die gebruikte verdeler kapot gegaan. Dat is het lastige van storing zoeken met gebruikte onderdelen.
Dank voor het meedenken en de reacties.
Vandaag heen en terug Enkhuizen: geen enkel probleem, een heerlijke rit !!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper