Inmiddels weet ik bijna zeker dat mijn druklager aan het overlijden is.
Omdat we het blok er twee keer uit gehad hebben weten we dat mijn koppeling nog in meer dan redelijke staat is.
Afgezien van de vele uren sleutelwerk (:evil: ), is het een reeële optie om alleen het druklager dan te vervangen? En wat kost zo’n lager dan?
Met mijn kilometrage gaat die koppeling nog wel een jaar of drie mee.
Jos van der Voort
Los druklager kost niet zoveel, volgens masterbase iets van €32.
Je krijgt dan wel Luk-Rommel, ik zou iets meer uitgeven en origineel Valeo bij de dealer halen.
Als de koppeling nog goed is en je het het vele uren sleutelwerk voor lief neemt, is het financieel interessant om enkel het druklager te vervangen. Neem in iedergeval geen risico met de aandrijfas keerringen, vervang deze wel door nieuwe.
peugeotlover schreef:een koppelingsset van LUK is vooral geen rommel
Het is niet te vergelijken met de kwaliteit en de soeplesse waarmee een Valeo set koppelt.
De meerderheid van de sleutelaars hier prefereert toch echt enkel Valeo.
Geld dat dan ook voor het druklager of slaat dat op een hele set.
Moet er bij een Luk koppeling ook een Luk druklager of Kan dat door elkaar gebruikt worden.
De koppeling die er nu inzit is ook niet origineel en kan dus van bedie merken zijn.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Geld dat dan ook voor het druklager of slaat dat op een hele set.
Moet er bij een Luk koppeling ook een Luk druklager of Kan dat door elkaar gebruikt worden.
De koppeling die er nu inzit is ook niet origineel en kan dus van bedie merken zijn.
Je kunt het beste de boel demonteren en dan met het druklager in je hand naar de dealer, specialist of automaterialenzaak.
Zin om een weekendje te komen sleutelen? Ik heb ook nog een achteras liggen die eronder moet vanwege de x-benen van de huidige as.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Zin om een weekendje te komen sleutelen? Ik heb ook nog een achteras liggen die eronder moet vanwege de x-benen van de huidige as.
Zin is er altijd, er is helaas nog zoveel te doen, druk op me werk, druk met klusjes die in de wachtrij staan en dan nog mijn eigen auto
Voorlopig effe geen grote klusjes, ga binnenkort een week op cursus in het buitenland, daarna de autoshow in Parijs en daarna zien we wel verder
Één van de problemen heeft zichzelf opgelost: het druklager hoor ik ineens niet meer. Hoop dat dat ook zo blijft.
Blijft de achteras. Dat is wel een grote klus maar dat gaat ons zelf wel lukken denk ik. Ga proberen om er een fotoreportage van te maken zodat iemand anders er ook nog wat aan heeft. Tenslotte zijn er hier meer met ZX-en met X-benen.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Wat druklager betreft, deze gaat ongeveer 2 koppelingsplaten mee is mijn ervaring. Ik vervang dan ook eerst de koppeling en dan pas het druklager met de tweede ronde. Zekers omdat het druklager goedkoop is vooral als men het verekent met de hoeveelheid werk die het kost. tijd = geld.
Achteras: uurtje werk als je handig bent, ik heb het nu meerdere keren bij een P205 gedaan, zelfde ontwerp as, zelfde probleem.
Met 2 man is het aan te raden, maar alleen is het zekers te doen,.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
De achteras eronderuit sleutelen is denk ik nog niet eens het grootste probleem. Mijn zoon en ik zijn niet zulke sterren als het gaat om remmen en dat soort dingen. Daar zitten we eigenlijk nog het meeste mee.
Misschien als we de boel eronder uit gaan halen dat het meevalt. Over drie weken moet het gaan gebeuren.
Jos van der Voort
Kan me voorstellen dat die nippels met een griptang losmoeten. Waar heb ik er dan twee voor nodig? Zitten die geborgd of zo zodat ik er twee nodig heb?
Overigens dwalen we wel off topic….
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Nee niet gebord, maar je hebt je leiding en je hebt het kopje op de ruberen slang waar je leiding ingaat, beiden zul je moeten vasthouden..
Zelf gebruik ik ringsleutels met een klein gleufje erin
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
JA maar kan me niet veroorloven om iets anders te kopen. Overigens loopt-ie op het moment als een trein.
Caught between a rock and a hard place!
Jos van der Voort