Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wet gaaf airco
in de zomer dus de GTI pakken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: Een rustige zondag
Chevron schreef:
Zo dan nog de bedrading uitzoeken want zoals je hier kan zien is dat een puinhoop waar ik nog wel een beetje wanhopig van word maar als het goed is krijg ik nog schema’s wat alles toch wel een beetje vergemakkelijkt en als iemand nog tips heeft hoor ik het ook graag.
Dit is overigens maar een deel van de bedrading namelijk het deel van de koelvinnen en relais en dergelijke.
Als het goed is komt Harm straks even kijken en voor de rest van de dag zal ik waarschijnlijk niet veel meer ondernemen.
Groeten Gijs.
Wat me opviel is dat je de losse verdamper hebt die in het kachelhuis gaat; ik dacht dat dat er min of meer vast inzat (nooit echt goed bekeken).
Wat daarbij wel opviel (ik heb een losse airco-kachelunit op zolder liggen) is dat er 1 draadje dwars door de verdamper gestoken zat…. heel vaag maar wel origineel. Was een originele turbod airco uit 1989.
Ich bin ein Breaker
Volgens Alex is het kachelhuis gewoon hetzelfde, moet je alleen een stuk uit de zijkant zagen.
Dat draadje dat er doorheen gaat is volgens mij een temperatuursensor, die de airco uitzet als de verdamper te koud wordt.
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Harm ook in actie!!
Hoi beste mensen,
Harm heeft vandaag z’n dashboard verwijderd en daarna hebben we het aan stukjes gezaagd. Ik heb vandaag een carterpanpakking besteld en een filter/droger, en alvast een multiriem meegenomen maar die is wat te lang waarschijnlijk dus morgen maar even omruilen. Verder heb ik het carter en de aircopomp mooi schoongemaakt en ben ik begonnen aan het verwijderen van de carterpakking op de onderkant van het blok en de koelvloeistof afgetapt want jawel het kachelhuis (en dus de kachelradiator) moet er uit.
Even over dat draadje in het kachelhuis dat is inderdaad van de temperatuursensor van de verdamper, en nu maar hopen dat de verdamper ook daadwerkelijk in het kachelhuis past.
Het verwijderen van het dashboard door Harm
En nu eentje met gezicht
Hier het carter en de compressor schoongemaakt en wel.
Ook nog maar een paar foto’s van de onderkant/binnenkant van de motor voor de liefhebber.
En het klapstuk van de dag, het oude dashboard helemaal aan stukjes.
Morgen gaan we natuurlijk gewoon weer verder en ook nog even naar Belgie om een kachelpaneel in de goede kleur op te halen bij Ruben.
Groeten Gijs.
ps Marten ook alvast hartelijk dank voor het uitzoeken van het bedradingsgebeuren en voor het aanbod om langs te komen met je GTI met airco, daar kom ik zeker even op terug.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Fijn dat iedere foto van mij zo mooi duidelijk het dunner worden van m’n haar bovenop zichtbaar wordt gemaakt….
Harm schreef:Fijn dat iedere foto van mij zo mooi duidelijk het dunner worden van m’n haar bovenop zichtbaar wordt gemaakt….
Dat viel me ook al op ..
Harm schreef:Volgens Alex is het kachelhuis gewoon hetzelfde, moet je alleen een stuk uit de zijkant zagen.
Dat draadje dat er doorheen gaat is volgens mij een temperatuursensor, die de airco uitzet als de verdamper te koud wordt.
Het was een sensor die naar de elektronica bovenop het kachelhuis liep, zoveel herinner ik me er nog van.
Mocht de nood hoog worden dan kan ik het airco-huis wel opzoeken en een foto ervan maken.
Ich bin ein Breaker
een kennis van me uit roosendaal heeft destijds ook een airco in z’n 16v gebouwd echt een hels karwei maar wel een gaaf project.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wat een project zeg! Wel erg leuk om te volgen (zelfs voor een non-techneut ops: ), al die foto’s erbij maken het een zeer levendig draadje.
Suc6 met het hele project.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Even tussendoor een leuk linkje!
Hallo beste kijkbuiskinderen,
Ik heb hier voor iedereen zowel voor techneuten als niet techneuten een heel leuk linkje waar heel goed en begrijpelijk uitgelegd wordt hoe airco precies werkt, erg leerzaam!!
Meer verhaaltjes misschien vanavond of morgen.
Groetjes Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leuk leuk zeg die ombouw…..
alleen Harm je wordt kaal
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Die beschadigingen zijn volgens mij een gevolg van de flitser… Gijs had ‘t me vast verteld als ie beschadigd was
Oh en straks rijden we ff naar Ruben om het grijze bedieningspaneel om te wisselen voor een zwarte (plus wat extra voor Ruben )
Bram schreef:En wat een dradenbende zit er nog in een BX zeg…..ben blij dat ik daar nooit aan begonnen ben.
Dan moet je blij zijn dat je die 300 meter aircoslang die rond de motor komt te liggen nog niet gezien hebt in ingebouwde toestand….
Ich bin ein Breaker