3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
retroDS
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 28 juni 2006 04:57 PM
  [ # 31 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja, ik denk dat Metro een beetje doorslaat.
Je kan best een auto met als voorbeeld de DS bouwen.
Je kan dan gebruik maken van polyester plaatwerk delen(niet zo duur als carbon etc. wel lekker licht en geen roest)
verder neem je een bestaande motor die nu goed mee kan draaien maar waar in de toekomst ook nog gebruik van wordt gemaakt(dus geen TDI van VW bijv.)


Hee, je mag dromen hebben toch Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 28 juni 2006 05:01 PM
  [ # 32 ]

Een paar jaar geleden is er iemand geweest die op basis van het model van een Panhard Dyna X cabrio een zgn kitcar heeft gemaakt. De voglietta. Die dingen zijn nu te koop bij 1 of 2 punten in Nederland.

Wie weet kan dat met een soort nieuw DS-model ook wel lukken. Waarom niet? Wink Tenzij er critici zijn die niet op de komst van een dergelijk model zitten te wachten. Maar dan kun je besluiten er geen te kopen.

Ik denk dat de berichtgever puur het idee onder de aandacht wil brengen en daarmee de reacties wil peilen. Al het andere komt vanzelf wel. Waarom ga je geen nieuwe Panhard bouwen? Met alu-carrosserie uiteraard. Op basis van de ronde vormen van de Dyna Z. 
In te zetten in de top van het Citroën-gamma (zoiets als Toyota met Lexus heeft en Mercedes met Maybach).
Peil nog eens Erik Verhaest en noem het wachtwoord Dyna Z1. Misschien dat ie nu oren heeft.

Sterkte!

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 juni 2006 05:02 PM
  [ # 33 ]
langevelsloo schreef:

Ik denk dat als je je openingspost beter had voorbereid, je een stuk minder negatieve reacties zou hebben gekregen.

Mee eens, maar aan de andere kant; Als de negatievelingen onder ons hun ongenuanceerde meningen op fatsoenlijke wijze voor zich hadden gehouden of op een waardige manier hun mening hadden geschreven, dan was de sfeer een stuk beter gebleven.

Maar goed, laten we ontopic gaan.

De droom is er, ideën zijn er ook voldoende, en een manier om het financieel haalbaar te maken schijnt mogelijk te zijn (gedetailleerde uitleg hierover lijkt mij niet nodig en is tevens privé).

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 28 juni 2006 09:56 PM
  [ # 34 ]
patje74 schreef:

...om het financieel haalbaar te maken schijnt mogelijk te zijn (gedetailleerde uitleg hierover lijkt mij niet nodig en is tevens privé)....

Daar zullen eventuele investeerders het wel niet helemaal mee eens zijn… Overigens hebben potentieele klanten van bijvoorbeeld Spyker ook vooraf mogen kiepen, dus ook de klanten voor dit project zullen geen genoegen nemen met “vertrouw mij maar, dat komt wel goed”....

Gr Martijn

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 28 juni 2006 10:10 PM
  [ # 35 ]

Wat word eigelijk de Merknaam?, want de naam Citroën mag je natuurlijk niet gebruiken…, want dat is natuurlijk een minpunt het is geen Citroën meer.. Wink

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 29 juni 2006 01:53 AM
  [ # 36 ]

Inderdaad; de naam!!!

Bedenk snel een naam en claim zo snel mogelijk de .nl, .com en de .eu versies daarvan.

D5.nl en D5.com zijn al weg.  Crying or Very sad

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 29 juni 2006 12:02 PM
  [ # 37 ]

ja, en als je dan toch bezig ben, bouw er dan gelijk hydrostatische transmissie in, zoals laatst in LB stond. Het artikel heet “De DS en nog veel meer ideeen”, geschreven door Hanjo Scheltens. Toedeledokie versnellingsbak, koppelingsplaat (en diff?). Toch redelijk lompe onderdelen. voordelen volgens het artikel in LB: meer souplesse en minder brandstof verbruik. Mij lijkt me ook een voordeel dat je niet meer in hoeft te zitten waar je die enorme versnellingsbak laat. En dat je door de afwezigheid van de versnellingsbak makkelijker kunt bepalen waar je de motor monteert. Misschien handig voor de gewicht verdeling van de wagen.
Kun je misschien eindelijk een bank voorin monteren, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Ook het stukje over vertragende schokdempers, geweldig: “De testrijders amuseerden zich met het maken van zweeefvluchten over verkeersdrempels. De wielen kwamen soms 50 cm van de grond, maar als de auto weer neerkwam voelden de inzittenden niks.”

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 04 september 2006 10:14 PM
  [ # 38 ]

Hoe Staan de Zaken?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 september 2006 10:17 PM
  [ # 39 ]

Grappig, gisteravond heb ik nog gezocht naar dit topic om de zelfde vraag te stellen.
Ik ben zeer benieuwd!

Profiel  
 
Openbekkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 29-07-2006

- ID/DS ID 19
Gepost: 05 september 2006 12:33 AM
  [ # 40 ]

Alle grote denkers en uitvinders werden eerst uitgelachen.
Dus ik denk dat je op de goede weg zit Smile

I believe i can fly

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 september 2006 12:37 AM
  [ # 41 ]
gjvdh schreef:

ja, en als je dan toch bezig ben, bouw er dan gelijk hydrostatische transmissie in, zoals laatst in LB stond. Het artikel heet “De DS en nog veel meer ideeen”, geschreven door Hanjo Scheltens. Toedeledokie versnellingsbak, koppelingsplaat (en diff?). Toch redelijk lompe onderdelen. voordelen volgens het artikel in LB: meer souplesse en minder brandstof verbruik. Mij lijkt me ook een voordeel dat je niet meer in hoeft te zitten waar je die enorme versnellingsbak laat. En dat je door de afwezigheid van de versnellingsbak makkelijker kunt bepalen waar je de motor monteert. Misschien handig voor de gewicht verdeling van de wagen.
Kun je misschien eindelijk een bank voorin monteren, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Ook het stukje over vertragende schokdempers, geweldig: “De testrijders amuseerden zich met het maken van zweeefvluchten over verkeersdrempels. De wielen kwamen soms 50 cm van de grond, maar als de auto weer neerkwam voelden de inzittenden niks.”

Hydrostatische aandrijving in een auto is not done vanwege de ontzettende herrie dat zo’n systeem produceert. Is meer iets voor tanks en heftrucks. Daarnaast wil je dat de wielen altijd kontakt met de weg houden, werkelijk zweven zoals hier beschreven is levensgevaarlijk en zou ik niet in durven te rijden, hoe veel ik ook van zulke vering houd!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 05 september 2006 02:30 AM
  [ # 42 ]

Alles in het leven begint met een droom. In deze eeuw zijn we gaan vliegen. Naar aanleiding van mensen die toen droomde over het vliegen. en uiteindelijk hebben we mensen op de maan gezet.Als je de juiste techneuten bij elkaar kan krijgen is heel erg veel mogelijk.

Om een nieuwe DS te maken vind ik een nobel streven. Maar je moet dan een auto maken die alle mensen willen kopen. Niet een auto voor een select groepje mensen die zoiets als een Spyker kan betalen.Hoe meer autos je kunt verkopen hoe goedkoper de auto uiteindelijk wordt.tot zover reikt mijn bedrijfskundige kennis nog.

Tegen woordig zal je veel concurentie ondervinden van de bestaande auto fabrieken. Die de juiste wegen kennen om bijvoorbeeld autos RDW type goedgekeurd te krijgen. Er gaat helaas heel veel geld in burocratie zitten.Helaas gaat het weer om geld. Maar mischien kun je financeers overhalen die achter een goed ondernemers plan staan. Je hebt dan veel contacten nodig maar het lijkt mij niet onmogelijk om het te verwezelijken.

Mijn inziens moet er dan iets gebouwd worden wat mileu vriendelijk is en degelijk gebouwd is. Tegenwoordige materiaalen is natuurlijk de koostof carroesrie. Malen maken is duur Maar hoe meer autos je kunt verkopen des te goedkoper de mal. En ik zelf zal dan gaan voor een electro motor het liefts borstel loos en een traploos regelbaar toerental. Dan heb je ook gemakelijk een cruise control.En dat de auto minimaal vier uren op lithium polymeer cellen kan rijden bij een gemidelde snelheid van 120 km per uur. Met verder airbags en ABS wat overaL al standaard wordt geleverd.Als je dit kunt verwezelijken en de kostprijs van de auto blijft ongeveer 15000 euros. Met het comfort van de snoek reieigenschappen. Dan geef ik je een goede kans dat dit project loopt

Veel succes ik ben benieuwd hoe dit draadje afloopt.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 05 september 2006 10:08 PM
  [ # 43 ]

opinhakende:

Het idee electromotoren in de naaf te plaatsen is al bedacht. Let wel dan heb je geen motor meer nodig. Deze monteren op een chassis met hydroliek alla DS is verstandig. Het gevolg is en platte basis. vandaaruit kan alles. Voor de stevigheid kun je in een uiteindelijk model technieken toevoegen.

Juist hydrolisch veren is goed voor een conceptauto met vlakke basis (eend?). hierop een lichte koets maken is geen kunst en je hebt de vrijheid een hele lijn op 1 basis te zetten. Het geheel in de markt zetten lijkt me ook te doen.

Vooral met de co2 wetgeving van europa kun je makkelijk goodwill kweken. let wel ook in andere EU landen (smog steden!)

Ideeen om een (financiele) basis te creeren:
invalideautootjes/smartachtigen
Stadsbestelwagentjes


Wat wil de consument: Veiligheid, voordeligheid en uitstraling

vraag:
waarom is de smart mislukt ?

.komma

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 05 september 2006 10:10 PM
  [ # 44 ]

opinhakende:

Het idee electromotoren in de naaf te plaatsen is al bedacht. Let wel dan heb je geen motor meer nodig. Deze monteren op een chassis met hydroliek alla DS is verstandig. Het gevolg is en platte basis. vandaaruit kan alles. Voor de stevigheid kun je in een uiteindelijk model technieken toevoegen.

Juist hydrolisch veren is goed voor een conceptauto met vlakke basis (eend?). hierop een lichte koets maken is geen kunst en je hebt de vrijheid een hele lijn op 1 basis te zetten. Het geheel in de markt zetten lijkt me ook te doen.

Vooral met de co2 wetgeving van europa kun je makkelijk goodwill kweken. let wel ook in andere EU landen (smog steden!)

Ideeen om een (financiele) basis te creeren:
invalideautootjes/smartachtigen
Stadsbestelwagentjes


Wat wil de consument: Veiligheid, voordeligheid en uitstraling

vraag:
waarom is de smart mislukt ?

.komma

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 september 2006 10:31 PM
  [ # 45 ]

value for money…

de smart is leuk, maar niet voor 10.000euro… want wat koop je voor 10.000? een 3 cilinder voertuig, die niet comfortabel is, die niet extreem zuinig is,  en waar je geen ruimte is hebt.
leuk om van a naar B te komen als het maar niet elke dag moet.

leuker is een dacia logan dan, goedkoper in aanschaf, een motor die wel vooruit wil en die langer dan 30.000km meegaat, redelijke ruimte en redelijk comfort…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook