11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2006 01:38 AM
  [ # 151 ]
nixmit schreef:
Ronald_Xantia schreef:

. . . De dealer doet er tijdens onderhoud netjes 0w30 in . . .

Ik heb hier en op C5.nl zien langskomen: 5W40 en 5W30.
Is 0W30 nog beter?

Dun, dunner, dunst, ik weet het niet, ik doe maar braaf wat de dealer aanbeveeld.  Olieverbruik neemt wel toe naarmate de olie dunner is werd er gezegd.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 14 augustus 2006 04:15 PM
  [ # 152 ]
JohanC5 schreef:

Roeland,
Ik begrijp dat jouw C5 dus écht niet meer verder wil na het krijgen van een storingsmelding? Die van mij en vele anderen doen na een minuut contact af weer gewoon hun werk. Is vervelend maar hij blijft het tot nu toe wel doen. Ik zou ook wel willen weten wat voor gasinstallatie jij hebt, want wat ik hier op het forum lees zijn de problemen met AG installaties meestal oplosbaar, voor een Vialle LPI heb ik nog niet gelezen dat er ooit iets aan de gasinstallatie is gerepareerd wat afdoende was.

Groeten,
Johan.

Ik denk dat die van mij het ook wel na enkele minuten weer normaal doet maar ik wacht met rijden tot ik uitlaatgasstoring (ongeveer 20 a 30 min) in het scherm heb, dan weet ik zeker dat ik vol vermogen heb.

Profiel  
 
deeluh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005

- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2006 03:04 PM
  [ # 153 ]

Ik gebruik 0W30. Dit is zo’n beetje de dunste olie die je kunt krijgen. Het klopt dat die hydraulische klepstoters problemen kunnen ondervinden bij te dikke olie. Logischerwijs kun je dan maar beter zo dun mogelijke olie erin gooien om zo ver mogelijk van de kritieke grens te blijven. Heb niet echt het idee dat het sindsdien een olieverbruiker is geworden. Gevoelsmatig gebruik ik een liter op 7.500 km. Dat valt toch best mee…?
Overigens is het zo dat de problemen met de olie het meeste spelen wanneer het kouder weer wordt (herft/wintermaanden). Door de kou wordt de olie dikker en gaan de stoters reclameren. 0W30 is olie die ook bij kou redelijk dun blijft.

Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).

Profiel  
 
hbamp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 23 augustus 2006 01:27 AM
  [ # 154 ]

Motormanagement

Deze tekst vond ik op topprodukt.nl. Ik denk dat deze man volkomen gelijk heeft.


Review over Citroen C5
Geschreven op: 8/22/2006

Geschreven op: 8/22/2006

motormanagementproblemen!

Ik ben zelf nog geen C5 rijder maar ga er zeker een aan schaffen.
Wat ik weet is dat de meeste C5 rijders in Frankrijk deze problemen ondervangen met kortere onderhoudsintervallen. Zeker de kilometervreters zijn hierbij beter af. Bekijk je filters maar eens na 10000KM. Deze pas om de 30000KM vervangen is gewoon vragen om problemen.
Bougies op tijd iets laten bijstellen, vervuilde filters vervangen etc, etc voorkomt problemen met het motormanagementsysteem. Ik heb veel contact met Franse C5 rijders en die lachen hiermee.
Gas rijders; gewoon andere bougies en betere boubine (lees Bosch)gebruiken en niet te vergeten een goede gasinstallatie en geen dubbeltje op de eerste rang produkt.

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 23 augustus 2006 01:34 PM
  [ # 155 ]

Re: Motormanagement

hbamp schreef:

. . .
Gas rijders; gewoon andere bougies en betere boubine (lees Bosch)gebruiken . . .

Mijn dealer noemde vorige week ook de bobine als mogelijke boosdoener.
Wanneer volgende week blijkt dat de oorzaak niet in de druksensor van de gasinstallatie zit, wordt dit de volgende optie.

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 23 augustus 2006 06:26 PM
  [ # 156 ]

Als de bobine het probleem dan moet je dit maar eens lezen
http://www.amt.nl/web/show/file/id=84832/tonen_archief.html/contentid=2077
als je de bougies op +/- 0.7mm bijsteld dan gaat de bobine langer mee
ergens ander op deze link staat hier nog wat over maar dat kan ik niet vinden

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 24 augustus 2006 05:47 PM
  [ # 157 ]

Re: Motormanagement

hbamp schreef:

Deze tekst vond ik op topprodukt.nl. Ik denk dat deze man volkomen gelijk heeft.


Review over Citroen C5
Geschreven op: 8/22/2006

Geschreven op: 8/22/2006

motormanagementproblemen!

Ik ben zelf nog geen C5 rijder maar ga er zeker een aan schaffen.
Wat ik weet is dat de meeste C5 rijders in Frankrijk deze problemen ondervangen met kortere onderhoudsintervallen. Zeker de kilometervreters zijn hierbij beter af. Bekijk je filters maar eens na 10000KM. Deze pas om de 30000KM vervangen is gewoon vragen om problemen.
Bougies op tijd iets laten bijstellen, vervuilde filters vervangen etc, etc voorkomt problemen met het motormanagementsysteem. Ik heb veel contact met Franse C5 rijders en die lachen hiermee.
Gas rijders; gewoon andere bougies en betere boubine (lees Bosch)gebruiken en niet te vergeten een goede gasinstallatie en geen dubbeltje op de eerste rang produkt.

Als dit zou helpen waarom hoor je de NL dealers hier dan niet over. Tis voor dealers zeker niet ongunstig als de auto wat meer binnenkomt voor onderhoud EN de klant tevredener is door minder storingen.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 24 augustus 2006 06:15 PM
  [ # 158 ]

Re: Motormanagement

Ronald_Xantia schreef:
hbamp schreef:

Deze tekst vond ik op topprodukt.nl. Ik denk dat deze man volkomen gelijk heeft.


Review over Citroen C5
Geschreven op: 8/22/2006

Geschreven op: 8/22/2006

motormanagementproblemen!

Ik ben zelf nog geen C5 rijder maar ga er zeker een aan schaffen.
Wat ik weet is dat de meeste C5 rijders in Frankrijk deze problemen ondervangen met kortere onderhoudsintervallen. Zeker de kilometervreters zijn hierbij beter af. Bekijk je filters maar eens na 10000KM. Deze pas om de 30000KM vervangen is gewoon vragen om problemen.
Bougies op tijd iets laten bijstellen, vervuilde filters vervangen etc, etc voorkomt problemen met het motormanagementsysteem. Ik heb veel contact met Franse C5 rijders en die lachen hiermee.
Gas rijders; gewoon andere bougies en betere boubine (lees Bosch)gebruiken en niet te vergeten een goede gasinstallatie en geen dubbeltje op de eerste rang produkt.

Als dit zou helpen waarom hoor je de NL dealers hier dan niet over. Tis voor dealers zeker niet ongunstig als de auto wat meer binnenkomt voor onderhoud EN de klant tevredener is door minder storingen.

Gr. Ronald


Een dubbeltje op de eerste rang product, hoe zit dat dan met de standaard bobines, ik lees dan ook dat er niet z’on top product standaard in de C5 aanwezig is, maar wordt de defecte bobine dan niet standaard vervangen voor een “goede” Bosch?. Ik moet er toch vanuitgaan dat de dealer goede producten plaatst. Voor 3e rangs producten ga ik wel naar het maannetje op de hoek.

De bobine in onze C5 is al eens door de dealer vervangen maar weet niet wat voor een merk zij er in doen.

Daarnaast staat hij inderdaad te vaak bij de dealer i.v.m. storingen en heb ik ook liever dat hij er staat voor onderhoud maar 10.000 km is wel heel erg snel. Ik heb deze auto o.a. gekocht doordat hij niet zo vaak naar de garage moet voor onderhoud. Als ik van te voren had geweten dat hij wel vaker moest (wat misschien wel beter is) dan had ik hem niet gekocht.

Ik wacht alles nog even af ga over een week of 2 naar een garage toe waar ik nog vertrouwen in heb, zal het verhaal van de bobine wel weer aanhalen.

Profiel  
 
fengels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 17-08-2006

Gepost: 25 augustus 2006 07:46 PM
  [ # 159 ]

Als het waar is dat de bobine snel kapot gaat dan zou ik deze link eens lezen.
http://www.amt.nl/web/show/file/id=84832/tonen_archief.html/contentid=2077
hier in staat de je de electrode afstand o pgas kleiner moet maken om de bobine te sparen
is trouwens een geweldige site met erg veel informatie over auto techniek
http://www.amt.nl
Gr.
Frank

C5 break 1.8 ligne prestige LPG

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2006 12:54 AM
  [ # 160 ]

Mag ik even klagen over het lopen op 4 cylinders!!!
Zondagmorgen liep de auto ineens zeer slecht.
Vandaag moest tie toch naar de dealer, dus daar hortend en stotend naar toe. Bleek maar liefst bobine 4 EN 6 stuk te zijn, nr 5 was 6000 km eerder gesneuveld.
Maar moet hiermee wel echt over zijn volgens de dealer, de bobines uit de andere cylinderrij hebben niet de neiging om kapot te gaan. We wachten af.
UItval ging gepaard met de melding: “Antivervuilingssysteem werkt slecht” en Äntivervuilingssysteem werkt niet”

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
brt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-10-2005

Gepost: 01 september 2006 11:53 PM
  [ # 161 ]

Het blijft me intigreren: mijn C5 rijdt op gas. Ik heb ook de bekende storingen. Ook bij mij is alles wat in deze topic al is genoemd voorgesteld aan onderdelenvervanging. En toch rijdt de auto altijd een tijdje als een zonnetje na een reset. Als er een mechanisch defect is dan zou je toch verwachten dat de storing hardnekkig blijft bestaan, ook na die reset.

Profiel  
 
Roeland
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 05 september 2006 01:45 PM
  [ # 162 ]

Vanmorgen bij www.autonieuwenhuizen.nl geweest op aanraden van enkele forum leden. Ik heb netjes een ander vervoermiddel meegekregen en ze hebben mijn C5 onderzocht.

Ik weet nu dat er heel veel mis is.
Dit werd er o.a. allemaal genoemd: vacuumslangen lek, verdamperwaarde te hoog (nieuwe verdamper) injectoren lpg vervuild omdat er geen filter tussen zat (die er dus wel in moet) nieuwe injectoren dus en filter moest geplaatst worden. Als laatste waren de aansluitingen van de lpg niet goed of zo (4 op 1 en 1 op 4, 2 op 3 en 3 op 2 aangesloten). En er waren enkele contacten kaal die maakten kortsluiting dit geeft storingen vertelden ze???

Als ik enkele weken goed rijdt zal ik het melden hier op het forum maar ook bij de importeur en de dealer. De dealer in zwolle heeft toch wel heel wat steken laten vallen naar mijn mening (hij was overigins niet degene die de lpg heeft ingbouwd). Maar had wel het een en ander moeten zien toen ik vroeg om mijn C5 eens goed na te kijken.
Daarnaast zijn er nog punten die aangepakt moeten worden maar niet met de storing te maken hebben. Maar het geld was even op en kan bij een volgende beurt over 3/4 jaar.

Tot nu toe stuurt hij beter dat voel je wel, schokt niet meer. Maar we zijn er nog niet. Dat komt wel met de volgende beurt als ik geen problemen meer krijg in de tussentijd. Tot nu toe heel tevreden over dit bedrijf
(Als ze een dag met je auto bezig zijn en er komen heel wat nieuwe onderdelen in merk je dat wel in je portomonee, ik hoop maar dat het het waard is geweest.)

Roeland

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 06 september 2006 10:41 PM
  [ # 163 ]
Roeland schreef:

Vanmorgen bij www.autonieuwenhuizen.nl geweest op aanraden van enkele forum leden. Ik heb netjes een ander vervoermiddel meegekregen en ze hebben mijn C5 onderzocht.

Ik weet nu dat er heel veel mis is.
Dit werd er o.a. allemaal genoemd: vacuumslangen lek, verdamperwaarde te hoog (nieuwe verdamper) injectoren lpg vervuild omdat er geen filter tussen zat (die er dus wel in moet) nieuwe injectoren dus en filter moest geplaatst worden. Als laatste waren de aansluitingen van de lpg niet goed of zo (4 op 1 en 1 op 4, 2 op 3 en 3 op 2 aangesloten). En er waren enkele contacten kaal die maakten kortsluiting dit geeft storingen vertelden ze???

Als ik enkele weken goed rijdt zal ik het melden hier op het forum maar ook bij de importeur en de dealer. De dealer in zwolle heeft toch wel heel wat steken laten vallen naar mijn mening (hij was overigins niet degene die de lpg heeft ingbouwd). Maar had wel het een en ander moeten zien toen ik vroeg om mijn C5 eens goed na te kijken.
Daarnaast zijn er nog punten die aangepakt moeten worden maar niet met de storing te maken hebben. Maar het geld was even op en kan bij een volgende beurt over 3/4 jaar.

Tot nu toe stuurt hij beter dat voel je wel, schokt niet meer. Maar we zijn er nog niet. Dat komt wel met de volgende beurt als ik geen problemen meer krijg in de tussentijd. Tot nu toe heel tevreden over dit bedrijf
(Als ze een dag met je auto bezig zijn en er komen heel wat nieuwe onderdelen in merk je dat wel in je portomonee, ik hoop maar dat het het waard is geweest.)

Roeland

Roeland, dank voor je bericht, je bent hier tegen wil en dank natuurlijk DE testcase voor C5-gasrijders geworden.
Een aantal opmerkingen:

Allereerst ben ik blij dat je nu een redelijk uitzicht hebt op een oplossing. Tenminste een partij gevonden die zegt, dit en en dat is niet goed. Klinkt altijd een stuk beter dan ‘als we dit veranderen is het onze ervaring dat het wel eens wil helpen’, of woorden van gelijke strekking.
Van wat ik kan herinneren uit je postings heb ik begrepen dat je veel goede wil hebt ervaren ben je C-dealer en dat men ook zo’n beetje alles heeft geprobeerd om de oorzaak te zoeken en te verhelpen. Toch is dit niet goed in mijn opinie. Je moet als C-dealer op een bepaald moment kunnen zeggen, wij weten/kunnen niets meer, ga nu eerst naar een gasspecialist. Dit lijkt misschien klantonvriendelijk en afschuiverig, het is het niet.
Ik ben geen techneut maar elke vakbekwame monteur moet toch in staat zijn een lekke slang te detecteren? Zijn hier misschien stalorders vanuit Citroen: ‘Laat elk component van de gasinstallatie buiten beschouwing in de analyse, dit zijn geen Citroen onderdelen, we hebben er geen verstand van, dus blijf er af’. Ik kan dit best billeken, ook gezien wettelijke aansprakelijkheid, maar dan wel reden te meer om je eerder door te verwijzen naar de gasboer.
Ten slotte ben ik blij dat je via het forum een weg heb gevonden naar een bedrijf die je probleem lijkt te gaan oplossen. Zitten we hier met ze allen tenminste niet alleen maar voor de lol te lezen en te schrijven.  Wink

Hou vol, het komt goed,

Gr. Ronald

Ps. Zou je bij die gasboer eens willen vragen of ze voorstander zijn van regulier onderhoud aan de gasinstallatie, anders dan het reguliere onderhoud dat Citroen uitvoert. Zo ja, hoe vaak. Problemen voorkomen is beter dan genezen.

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
nixmit
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2006

Gepost: 20 september 2006 02:01 PM
  [ # 164 ]

Vacuumslang lek is oorzaak?

Bij de dealer gebracht om de ‘storing uitlaatgas’ te laten analyseren en eventueel daarna de gasspecialist erop los te laten.

Computer-injectie is uitgelezen en storing gewist, volgens de factuur.
Ontsteking is gecontroleerd en lek in vacuumslang verholpen (door slang iets in te korten).

De gascomputer vertoonde geen melding.

De dealer adviseert af te wachten of het euvel hiermee verholpen is.

Storing komt nog niet terug, en ik heb het gevoel dat de motor beter oppakt bij accelereren. Dat laatste was een verrassing.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 22 september 2006 12:00 AM
  [ # 165 ]

Re: Vacuumslang lek is oorzaak?

nixmit schreef:

Bij de dealer gebracht om de ‘storing uitlaatgas’ te laten analyseren en eventueel daarna de gasspecialist erop los te laten.

Nixmit en andere gasrijders, kennen jullie het volgende verschijnsel:
Koude start (ook bij snikheet weer), je begint met wegrijden, meestal parkeermanouvre. Na een 30-tal seconden krijg je even een sterk verminderd toerental, onder het vrijloopniveau. Als je er op bedacht ben kan je het opvangen met gas en koppeling, anders slaat de motor af.
Dit is eenmalig (per koude start), de auto loopt dan nog op zijn benzinestart, dus kan niet met gastoeveoer te maken hebben.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
11 van de 25
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook