Ik vind de V6 aanduiding op de c5 juist wel lekker subiel Niet al te protserig maar hij zit er wel in
Bovendien is een c5 met automaat en v6 absoluut geen snelheidsduivel dus wat dat betreft
Xsara_Coupe
Ik hou wel van kale achterstevens
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Nou, trekhaak eraf dan
Bij mij zitten er ook geen typplaatjes meer op, zit alleen nog te twijfelen of ik GTI erop moet laten zitten of niet.
Verder dadelijk nog een randloze kph en dan is ie strak zat…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik vind dit niet overdreven hoor
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jorikl schreef:Ik ben ook wel benieuwd, want een C5 is erg sober in zijn uitingen achterop.
Dat in tegenstelling tot de Citroën CX 25 GTI Turbo2 Intercooler ABS die vroeger bij ons in de buurt stond… Dit stond er letterlijk achterop.
Intercooler? weet je dat zeker?
de turbo 2 heeft wel een intercooler, maar dat heb ik er nog nooit op zien staan.
heeft iemand daar een foto van?
ronama schreef:
??? verklaar u nader
sorry, ik had het draadje even niet gevolgd.
wat me zo stoort is dat die chevrons dikkig zijn, en de letters ook. in combinatie met de lichten vind ik het allemaal wat plastic-achtige uitstraling hebben. vol. zeker met die aanwezige klephandle.
naja, het is een smaakzaak. van mij hoeven al die bordjes niet (tja en ondertussen staat er bij mij BX GTI 16V ABS citroën op de ene en BX DIGIT citroën (met chevrons op het bordje) op de andere, dus daar gaat mijn verhaal ) maar sorry als ik mensen beledigd heb met mijn ongenuanceerde uitspraak. ik mis de elegantie in de typografie die er vroeger wel was.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik vind de nieuwe C5 ook veel te druk, mede door de grote achterlichten en erg opvallende hendel…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik vind de nieuwe C5 ook veel te druk, mede door de grote achterlichten en erg opvallende hendel…
dank u, dat is veel helderder gesteld. komt voor mij dat plastic-achtige er bij.
nu begrijp ik je standpunt
ronama schreef:nu begrijp ik je standpunt
gelukkig
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
arjan_verkade schreef:Jorikl schreef:Ik ben ook wel benieuwd, want een C5 is erg sober in zijn uitingen achterop.
Dat in tegenstelling tot de Citroën CX 25 GTI Turbo2 Intercooler ABS die vroeger bij ons in de buurt stond… Dit stond er letterlijk achterop.
de turbo 2 heeft wel een intercooler, maar dat heb ik er nog nooit op zien staan.heeft iemand daar een foto van?
idd, is gewoon CX 25 GTI Turbo2
HEt ABS plaatje kleeft ook nog eens op een andere plaats…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
de turbo 2 heeft wel een intercooler, maar dat heb ik er nog nooit op zien staan.
Ja, dat weet ik 100% zeker. Het ‘ABS’ plaatje zat links van het kenteken en het ‘intercooler’ plaatje zat rechts van de kentekenplaat. Het was een origineel Nederlandse auto en toendertijd een nieuw geleverde auto, dus geen achteraf opgeleukte auto. Het was overigens ook een typeplaatje in dezelfde stijl als de overige aanduidingen achterop. Ik zal eens in mijn foto archief graven om te kijken of ik er een foto van heb.
Ik heb het overigens zelden gezien.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jorikl schreef:Intercooler? weet je dat zeker?
de turbo 2 heeft wel een intercooler, maar dat heb ik er nog nooit op zien staan.Ja, dat weet ik 100% zeker. Het ‘ABS’ plaatje zat links van het kenteken en het ‘intercooler’ plaatje zat rechts van de kentekenplaat. Het was een origineel Nederlandse auto en toendertijd een nieuw geleverde auto, dus geen achteraf opgeleukte auto. Het was overigens ook een typeplaatje in dezelfde stijl als de overige aanduidingen achterop. Ik zal eens in mijn foto archief graven om te kijken of ik er een foto van heb.
Ik heb het overigens zelden gezien.
ik ben heel benieuwd
Hé, leuk…...mijn typeplaatje-draadje weer naar boven gehaald ?
Overigens zoek ik nu een 1.7 TD plaatje voor achterop de Punto.
Die Italianen zetten wel TD op de zijschermen, maar op de achterklep staat alleen Punto- S
(en het FIAT plaatje aan de andere kant)
Dus als iemand nog van een ander merk auto een zilver of zilver/zwart plaatje heeft met deze tekst (of 1.7 Turbodiesel ) dan houd ik me aanbevolen.
Mijn *achtervolgers* mogen best weten dat er een (turbo)-dieseltje voor hen staat…ik heb weleens gemerkt dat zodra je met een auto rijdt waar niks opstaat, je nogal eens door z.g. *petjes* opgejaagd wordt om jouw motorvermogen uit te testen….wat ik overigens kinderachtig gedrag vind
Ik zou ook al tevreden zijn met alleen het Turbo-D plaatje.
En aangezien jullie hier het er allemaal vanaf slopen, moet er ondertussen een hele berg van die rommel bij jullie thuis liggen, nietwaar ?
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram, tipje: sloop al die fiat plaatjes eraf en zet er citroen plaatjes met TurboD of, dat zou lachen zijn Kun je er gelijk een paar cit wieldoppen opzetten
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl