2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Het grote kopervet dilemma!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 september 2006 01:20 PM
  [ # 16 ]

OK even een lansje breken…

Ik heb op aanraden van de automaterialenzaak ook zo’n grijs pastaatje gebruikt op mijn remblokken om het ernstige piepen tegen te gaan. Dit terwijl ik eigenlijk van plan was om kopervet te gebruiken maar dit zou volgens de verkoper tot problemen kunnen leiden met het ABS systeem.

Om een lang verhaal kort te maken beginnen mijn remmen na 20.000 kilometer en een paar flinke bergetappes weer wat te piepen.. maar tot die tijd heeft het grijze synthetische spul uitstekend gewerkt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 september 2006 01:45 PM
  [ # 17 ]

Kopervet moet je niet met dikke klodders tussen naaf en schijf smeren, maar een dun laagje is prima. Het is heel dik en heeft juist de eigenschap dat het NIET dun wordt als het heet wordt. Daarom is het ook zo goed bruikbaar bij het remsysteem.

Je collega’s bij het magazijn hebben teveel naar de verkooppraat geluisterd van de vertegenwoordiger van die grijze synthetische smurrie. Ik denk trouwens dat zulk spul hetzelfde moet doen.

Irritant als dat soort mensen zich met jouw werk gaan bemoeien. Heel vervelend in elk geval.

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 september 2006 01:54 PM
  [ # 18 ]

ook ff je directe chef inlichten over dit “akkefietje” met collega’s…

ben je lid van de vakbond?

voor je t weet sta je op straat door zulke “fouten”...

kopervet rules!  Twisted Evil

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 september 2006 01:56 PM
  [ # 19 ]
ieksEmmu schreef:

Da’s wel wat onvertrokken denk ik.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 september 2006 01:59 PM
  [ # 20 ]

Laat die receptionist lekker de telefoon doorschakelen en de magazijn chef lekker zijn magazijn opruimen…

Kan jij lekker de Volvo’s repareren.

Idd, het sterkste punt van kopervet is dat het niet gaat vloeien, en al zou dat wel gebeuren dan trekt je schijf nog niet krom.
Of de schijf moet ontiegelijk heet zijn, maar dan is er sowieso al iets mis.

Meneer zal wel automaatrijden en/of door een plas gereden zijn…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 02:03 PM
  [ # 21 ]

Ach ja, dat zal ook wel meevallen. Alleen ben ik nog erg niewsgierig naar de werkelijke technische verklaring.
Iets trekt niet krom omdat er een kloddertje kopervet op zit. Het trekt krom omdat er ongelijkmatige krachten op komen of omdat er grote temperatuursverschillen zijn.

Hebben ze jou dat ook uit proberen te leggen? Of bleef het bij; daar en daar zat vet tussen dus….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 05 september 2006 02:09 PM
  [ # 22 ]
patje74 schreef:

Ach ja, dat zal ook wel meevallen. Alleen ben ik nog erg niewsgierig naar de werkelijke technische verklaring.
Iets trekt niet krom omdat er een kloddertje kopervet op zit. Het trekt krom omdat er ongelijkmatige krachten op komen of omdat er grote temperatuursverschillen zijn.

Hebben ze jou dat ook uit proberen te leggen? Of bleef het bij; daar en daar zat vet tussen dus….

Een spatje kopervet zal de schijif ter plekke iets afkoelen. Meja,

dan moet de kopervet gaan vloeien.

Bovendien zal 1 spatje kopervet net als een druppel water nog niet gelijk een complete schijf doen kromtrekken.

Lijkt mij nogal een klok en klepel verhaal bij die magazijnman. Hij zal wel verantwoordelijk zijn voor het materiaalgebruik en dus op die manier een ingang vinden om je de les te willen voorschrijven.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 05 september 2006 02:41 PM
  [ # 23 ]
Ds23man schreef:

Vreemde hierarchie bij jullie in het bedrijf trouwens, dacht dat de chef werkplaats over dat soort dingen ging?

GRG

Die is er dus niet…

Emiel

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 05 september 2006 02:45 PM
  [ # 24 ]
patje74 schreef:

Ik heb gister dus geprobeerd mij te verweren tegenover 4 andere collega’s met voldoende argumenten, maarja 1 tegen 4 waarvan 2 niet technisch…..

Ik ga de discussie niet meer aan en blijf eigenwijs en gebruik het toch…

groeten van een ietwat geïrriteerde Emiel

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2006 03:24 PM
  [ # 25 ]
BX19trs schreef:

Ik heb gister dus geprobeerd mij te verweren tegenover 4 andere collega’s met voldoende argumenten, maarja 1 tegen 4 waarvan 2 niet technisch…..

Ik ga de discussie niet meer aan en blijf eigenwijs en gebruik het toch…

groeten van een ietwat geïrriteerde Emiel

Hmmm, vervelend. Hadden de twee technische collega’s nog argumenten?
Ik hoop niet dat het de sfeer ernstig gaat beïnvloeden, het leek namelijk best gezellig op je werk!

Profiel  

langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 783

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 05 september 2006 03:36 PM
  [ # 26 ]

Re: Het grote kopervet dilemma!

BX19trs schreef:

Hallo!

... ik werd op het matje geroepen door de a-technische receptionist en magazijnmedewerker ...

Hier zit de fout!

Je hebt toch een chef voor dat soort dingen?

Succes!

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 september 2006 03:36 PM
  [ # 27 ]
mpostma schreef:
ieksEmmu schreef:

Da’s wel wat onvertrokken denk ik.

tuurlijk is t overtrokken, t gaat over een likje vet…  Wink
maar toch, zulke dingen worden onthouden…

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 05 september 2006 11:17 PM
  [ # 28 ]

Ik ben echt eigenwijs!!!

Vandaag een peugeot 106 gti voorzien van nieuwe remmen voor en achter, zowel blokken als schijven (auto was verkocht, schijven voor en achter rot…)
Natuurlijk eigenwijs die ik ben lekker de remzadels en de blokken in de kopervet gezet, ook de naven i.v.m. vastzittende lm velgen opgeschuurd en voorzien van een klein beetje kopervet want HET IS EEN FRANSE AUTO!!! dat hoort zo.
Nadien een proefrit gemaakt, en voila de auto remt verschrikkelijk goed natuurlijk, vervolgens de werkorder ingeleverd bij de receptie en er even met een kleine glimlach bijverteld, de remmerij zit in de kopervet want het is een franse auto TOT ZIENS….

Ik ben een beetje dwars nu dat begrijpen jullie wel!

In ieder geval bedankt voor de reacties, hiermee voel ik me gesterkt in mijn overtuiging!

Emiel

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 september 2006 11:22 PM
  [ # 29 ]

Klodder vet wordt uitgesmeerd tot een mooie laag, dus als het kopervet de remschijf al koelt is dat zo gelijkmatig dat kromtrekken haast onmogelijk is.

Maar dat is slechts de theorie van een werktuigbouwertje ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 september 2006 02:30 AM
  [ # 30 ]

In de dertig jaar dat ik kopervet gebruik nog nooit zulke onzin gehoord .

Toen ik ooit even van het rechte pad afgeweken was ( twee maanden bij een Mercedes verkoper gewerkt ) heb ik hopen remschijven vervangen .

Niet zoveel als in mijn hele Citroen loopbaan .

Ofwel reed je normaal en kwamen er harde plekken op de schijven waardoor de auto zo de afslag nam , of je reed als een formule 1 piloot : remschijven blonken maar stonden krom ........ Rolling Eyes

Dus vervangen moest toch , en daar werd nooit over geklaagd ( kan ook niet als je Mercedes rijft ) Laughing

Sterkte
Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook