hoi forummers,
wie kan mij uit de brand helpen??
m’n auto moet opnieuw verzekerd worden, nu op mijn eigen naam. Eerst stond die op naam van mijn broer.
ik ben 20 en heb nog helemaal niks opgebouwd qua verzekering, dus moet het volle pond ervoor betalen.
wie heeft een goede oplossing hiervoor en weet een geschikte verzekering voor mijn BX (14 RE) van 1987? Een oplossing die ook voor een studente als ik betaalbaar is.
Ik wil m;n bxje niet kwijt!!
Evelien
eigen schuld dikke bult waarom niet direct op je eigen naam
gewoon via internet zoeken en iets meer betalen
mssl schreef:CCNL niks voor je? Kun je per half jaar betalen. Kost je ongeveer 500euro per jaar als jongeren zeg maar.
En over 1 jaar kan je haar al als oldtimer verzekeren.
denk dat ik daar maar meer info van moet zoeken,
is die verzekering van Daan niks voor je? die heeft het geloof wel redelijk voor elkaar?
de rede dat ik bij emerpark zit is dat voor mij de rest veel te duur is, zeker omdat ik een GTI rij, maar ook een BX 14 zou ongeveer 800/900E per jaar voor mij kosten.
geloof dat Daan een stuk minder betaald…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
waarom had je de auto op je broers naam ?
waarom wil hij dat niet meer
en wat is het volle pond
om eerlijk te zijn vind ik dit gewoon een beetje je eigen schuld je heb gewoon 2 jaar te weining betaalt en daar heb je nu de blaren van
ach, ik denk dat het in een tijdsbestek van ong.5 jaar toch goedkoper is op andermans naam…
datgene wat je bespaart in de eerste 3 jaar omdat je die toeslag niet hoeft te betalen is meer dan je daarna moet uitgeven.
op je 21e is die toeslag namelijk lager dan op je 18e…
maargoed…
even aan Daan vragen hoe hij het heeft, en anders Emerpark.
even lid worden van http://www.citroenclubnederland.nl(20euro ofzo)
en daarna inschrijven bij emerpark, ook dat kan online.
kost je 516euro p/j meen ik.
en dan scheuren maar weer…
nadeel van Emerpark is een contractduur van 3 jaar, max 10.000km per jaar en dat je per jaar of per half jaar moet betalen…
daarintegen presteerde ik het om geld terug te krijgen bij het oversluiten van de polis van de 16v naar de ax…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik durf te betwijfelen of dat op andermans naam verzekeren wel zoveel geodkoper is… Ik betaal momenteel voor mn Xsara 1.6i uit 2000 900 euro premie in t jaar. En das All-Risk.
Bovendien ben je hardstikke strafbaar als je een ongeluk maakt en men komt er (bijvoorbeeld via dit forum) achter dat het jouw auto is..
Geen verzekering die dan nog betaalt hoor…
Xsara_Coupe (die op andermans naam verzekeren maar dom vindt)
je bent echt niks goedkoper klaar want als je 23 bent en je betaald 100 % voordat je dan op 80%korting zit ben je evenlang bezig
citroenc2 schreef:waarom had je de auto op je broers naam ?
waarom wil hij dat niet meer
en wat is het volle pondom eerlijk te zijn vind ik dit gewoon een beetje je eigen schuld je heb gewoon 2 jaar te weining betaalt en daar heb je nu de blaren van
.... ik heb die auto van mijn broer gekregen, hij staat nu nog op me broers naam, hij betaal verzekering. maar nu moet ie op me eigen naam, maar ik heb niet zo veel geld als hij heeft, ik wil die auto echt niet kwijt, in een jaar tijd ben ik er gewoon gehecht aan geraakt, ik kan niet zonder auto. heb het ook nodig, rij minimaal 200 km in de week..
hoeveel ben je op eigen naam kwijt
en waarom zoek je geen bijjob
citroenc2 schreef:hoeveel ben je op eigen naam kwijt
en waarom zoek je geen bijjob
ik heb werk, maar dat is oproepbasis, en verder heb ik GEEN TIJD VOOR WERK ik zit in een heel druk schooljaar, en ik heb ook nog een vriend waar ik naar toe wil!
ik baal gewoon enorm dat ik (zoals ik op versfchillende sites heb berekend) tegen de 700 euro per jaar kwijt ben.. kan ik (als het echt moet) wel betalen, maar dan moet ik andere dingen stop zeggen, mijn hobbie, en dat doe ik niet.
nee, het is echt goedkoper om later pas op je eiegen naam te verzekeren… geloof me, ik heb het uitgezocht…
kon alleen niemand vinden die mij een auto op zijn naam wilde verzekren
overigens ben je niet strafbaar…
ergens waar is het wel handigwant op die manier kan de auto ook niet in beslag genomen worden bij bijv. te hoge snelheid of illegale races
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
700 euro is dat alles valt echt mee ik betaal zelf meer met me 23 terwijl ik 80% heb
je bent wel strafbaar maar ook niet verzekerd lees de kleine regels maar eens goed je kan bijv ook medebestuurder worden dan is er geen probleem maar kost wel weer iets meer
Simpele Ziel schreef:
overigens ben je niet strafbaar…
En waar haal je deze informatie vandaan?
Het is wel degelijk verboden om de auto op iemand anders zijn naam te zetten en registreren als jij de auto als enige gebruikt. Enige manier om dit te omzeilen is door jezelf als regelmatig bestuurder op te geven. Dan wordt de premie wel iets hoger, maar bouw jij ook schadevrije jaren op.
Xsara_Coupe
nee, niet strafbaar, ook met de kleine letters niet..
zolang de bestuurder in het besit is van een geldig rijbewijs is het voertuig verzekerd.
Althans, ,dat is de algemene regel, per verzekeraar kan dat anders zijn…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
en vanaf wanneer bij de regelmatige bestuurder?
jullie houden allemaal een km registratie bij merk ik
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI