2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Verzekering voor mijn BX
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 september 2006 12:55 AM
  [ # 16 ]

op mijn naam kan wel
maar begin je opnieuw met schade vrije jaren (2de auto) en kost dan 47 euro per maand Rolling Eyes

ccnl = redelijk goedkoop maar je moet in 1 keer lap geld op tafel smijten (vind ik)

Waar kan je een auto al onder de 20 jaar in oltimer gooien ??
november 2007 is brutus pas 20….

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 06 september 2006 01:01 AM
  [ # 17 ]

Wat ik eigenlijk bedoelde is de verzekering die jij hebt daan, jij betaald toch minder dan 536euro per jaar?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 september 2006 01:16 AM
  [ # 18 ]
Simpele Ziel schreef:

Wat ik eigenlijk bedoelde is de verzekering die jij hebt daan, jij betaald toch minder dan 536euro per jaar?

jup maar ik heb al 3 schade vrije jaren 35% korting
ik betaal nu 360 per jaar

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 06 september 2006 01:21 AM
  [ # 19 ]

idd, je hebt waarschijnlijk al 2 jaar rijervaring dus kroting krijg je toch wel…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 september 2006 01:23 AM
  [ # 20 ]
mssl schreef:

Evelien,

Kan je niet onderhandelen over je scahde vrije jaren? Dat je al veel hebt gereden etc? Misschien via je werk ofzo te bewijzen (weet niet wat je voor werk doet).

Op latere leeftijd doen ze meestal niet zo moeilijk…dus altijd het proberen waard!

proberen kan, maar geef je weinig kans..
ik kreeg ook geen korting toen ik mijn auto kocht, reed daarvoor in de Citroën van mijn vader, en het is bij dezelfde verzekering.

ik krijg nu na 2 jaar 45% geloof ik, maar vind het allemaal nog te duur Wink

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 september 2006 01:37 AM
  [ # 21 ]

Verzekeren op niet eigen naam is mogelijk, echter alleen met medeweten van de verzekeraar. Je dient dus bij de aanvraag dit te vermelden. Als de andere persoon al een verzekering heeft kun je vaak profiteren van zijn/haar no-claim korting, echter wel met een leeftijdstoeslag.

Doe je dit niet, dan heb je een groot probleem !

In elke verzkeringsovereenkomst staat namelijk dat je alle informatie dient te verschaffen die van belang kan zijn voor het tot stand komen van de overeenkomst. Indien de informatie die verzwegen is, van invloed is op het risico (en dat is zo, want jongeren maken meer brokken = dus hoger risico) wordt de overeenkomst van rechtswege nietig verklaard, met of zonder premie restitutie. Je dekking wordt dan dus met terugwerkende kracht beeindigd !

Je bent dan dus niet verzekerd, wordt aangemeld wegens fraude op de zwarte lijst, en je zult ook een boete krijgen van de RDW wegens niet verzekerd rijden !

Eeen hoop ellende dus !

Tuurlijk zullen er mensen zeggen: Dit is moeilijk te controleren. Als je geen schade rijdt, zal dit kloppen. Doe je dit wel, 90% pakkans. Je krijgt een expert op visite, en ook de politie zal rapporteren. Gezien er op deze manier veel wordt gefraudeerd hebben aanrijdingen met jonge bestuurders altijd prioriteit en zal men de zaak dus tot op de bodem uitzoeken.

Je kunt dus het beste je auto op je eigen naam verzekeren, alleen als tweede auto op de verzekering van bijvoorbeeld je ouders of vriend. Je bouwt dan zelf noclaim op, echter profiteert nu van hun korting (zei het met leeftijdstoeslag).

Even een voorbeeld:

Ondergetekende heeft 75% noclaim korting. Mijn vriendin is wat jonger en valt nog in de risicocategorie. Daarnaast rijdt ze nog niet zo lang. gevolg: 1 schadevrij jaar en ca. 35% noclaim. Nu verzeker ik haar auto als tweede auto op mijn verzekering. Zij krijgt ook 75% korting, echter wel op basis van de premie voor bestuurders onder de 24. Het maakt het voor haar echter wel 40% goedkoper en daarnaast bouwt ze netjes noclaim op.

Oh ja, als je je afvraagt hoe ik aan deze wijsheid kom, werk al de nodige jaren bij een grote bank/verzekeraar.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 06 september 2006 01:41 AM
  [ # 22 ]

Dat bedoel ik dus Wink
Is echt niet slim. Heeft tijdje terug in de autoweek ook een verhaal gestaan van een jongen met een calibra. Auto na een dag al totall gereden op een ouder stel. Calibra dus op naam van zn pa en oudere mensen of dood of zwaar gewond. Gevolg: jongen betaalt zn hele leven lang voor die mensen.
Echt een slimme manier van besparen Rolling Eyes

Xsara_Coupe

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 september 2006 01:46 AM
  [ # 23 ]

het moet dus wel kunne (simmetje deze is voor jou) om bij Eveliens Pa bijv in pakket te gaan zitten?

dit is dan stukken voordeliger (zo doe ik het tenslotte ook bij mijn pa Laughing )

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten

Gepost: 06 september 2006 01:59 AM
  [ # 24 ]

Klopt, geen probleem. Bijna elke verzekeraar kent wel een tweede gezinsauto regeling.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 september 2006 02:00 AM
  [ # 25 ]
Simmetje schreef:

Klopt, geen probleem. Bijna elke verzekeraar kent wel een tweede gezinsauto regeling.

Dan staat idd op haar vaders naam maar eveliens naam als hoofdbestuurder dus ook HAAR schade vrije jaren

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 06 september 2006 02:09 AM
  [ # 26 ]

Vind ik het toch knap,  dit is andere informatie als die ik van Emerpark heb gekregen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten

Gepost: 06 september 2006 02:19 AM
  [ # 27 ]

Nogmaals, het wisselt per verzekeraar, en men mag weigeren om de auto in dekking te nemen. Echter meestal lukt het wel bij de grotere maatschappijen (Delta Lloyd, Nat Ned, Aegon, AAV).

Bij de tweede gezinsautoregeling heb je feitelijk twee polissen:

De eerste staat op naam van de persoon met de meeste schadevrije jaren.

De tweede op naam van b.v. Evelien waarbij de noclaim van de eerste polis ook van toepassing is op de tweede, echter bouw je zelf wel schadevrije jaren op. Zodat als je dit niet meer zo doet, je ook coclaim korting hebt.

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten

Gepost: 06 september 2006 02:24 AM
  [ # 28 ]

Tuurlijk, het is een beetje “grijs gebied”. het is eigenlijk bedoeld voor de partner, maar kinderen kan ook. Alleen kan het zijn dat de verzekeraar waar Emerpark mee werkt (Bovemij?) dit niet accepteert. Helaas, dat kan gebeuren.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 september 2006 02:34 AM
  [ # 29 ]

Mijn GTI staat op mijn vader zijn naam. Bij de verzekering is alleen wel aantekening gemaakt dat ik de vaste bestuurder ben. Premie steeg daardoor tot een weerzinwekkende 26 euro per maand geloof ik Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 06 september 2006 02:42 AM
  [ # 30 ]
mssl schreef:
Simpele Ziel schreef:

Vind ik het toch knap,  dit is andere informatie als die ik van Emerpark heb gekregen…

Vertel? Cool

SZ bedoelt geloof ik dat het op andermans naam verzekeren wel toegestaan is…

Xsara_Coupe

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook