Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
hallo,
ik vroeg me af of het mogelijk is om electrische ramen over te zetten in een basis bx met handslingers. zit er in het binnenwerk van de deur al een voorbereiding waar je die zaak in vast kan zetten, of wordt dat een heel uitvoerig gelas en geklus?
groeten
peter
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is heel goed te doen…
ik heb het zelf ook gedaan
alle bevestegingsgaten zitten al in de deuren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:is heel goed te doen…
ik heb het zelf ook gedaan
alle bevestegingsgaten zitten al in de deuren
Idem.
Wat wel érg handig is, is een donor-auto waar je zelf tot op het laatste draadje de elek ramen en CV (zit in 1 kabelbos) er helemaal uit sloopt. Heb je tenminste alle motortjes, mechanieken, klemmetjes etc. en weet je ook hoe de kabelbomen horen te lopen. En een overdaad WD40 om de slurfjes tussen carosserie en portieren heel te houden; je trekt ze zomaar kapot.
Je zult voor het de- of monteren wel de voorstoelen en de rechter zijbeplating van de achterbak en C-stijl moeten demonteren; een flinke klus is het al met al zeker wel.
Bij sommige BX-en schijnt er geen gaatje voor het slurfje tussen B-stijl en achterportier te zitten in het portier; dat zou het enige “vuile” werk zijn. Verder heeft het een hoog plug-and-play gehalte.
Ich bin ein Breaker
... en als je dan toch bezig bent, is ‘t handig om meteen centrale vergrendeling en dat deuropenpaneeltje in te bouwen
- BX Sport MK2
- AX GT chic
en open deur indicator
en als je interieur er toch uti hebt mischien meteen kuip stoelen (beter voor de rug)
verder nog wat jongens ??
Harm schreef:... en als je dan toch bezig bent, is ‘t handig om meteen centrale vergrendeling en dat deuropenpaneeltje in te bouwen
Als je die versie kunt krijgen tenminste; anders doet het het zonder ook prima hoor.
Ich bin ein Breaker
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:Harm schreef:... en als je dan toch bezig bent, is ‘t handig om meteen centrale vergrendeling en dat deuropenpaneeltje in te bouwen
Als je die versie kunt krijgen tenminste; anders doet het het zonder ook prima hoor.
welke versie met elektrische ramen heeft geen CV dan???
- GS/GSA 1220 Club
mooi. dan ga ik morgen weer even klussen denk ik. dat open-deur paneel lijkt me ook wel wat. niet erg nuttig, maar wel een leuke feature. voor de fun.
ik laat wel wat horen als het vastloopt
en zal wat foto’s maken.
Als je die versie kunt krijgen tenminste; anders doet het het zonder ook prima hoor
Zeker wel, maar als je toch alles al uit elkaar hebt liggen en een kabelboom op je gemak uit een auto kunt prutsen… cv vind ik eigenljik nog handiger dan elektrische ramen
Harm schreef:Als je die versie kunt krijgen tenminste; anders doet het het zonder ook prima hoor
Zeker wel, maar als je toch alles al uit elkaar hebt liggen en een kabelboom op je gemak uit een auto kunt prutsen… cv vind ik eigenljik nog handiger dan elektrische ramen
Ik doelde hier alleen op het deur-open display; als je elek ramen hebt zit er altijd CV in de kabelboom, vandaar dat ik het in mijn eerste berichtje ook al meldde. Voor alleen elek ramen hoef je ook de achterbak- en C-stijlbekleding niet los te halen….
Ich bin ein Breaker
Of koop meteen een Chiq….........daar zit alles al in
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
- GS/GSA 1220 Club
argh, iemand was me voor. had die spullen vrijdag op een bx op de sloop gezien. vandaag bleek ie gestript te zijn. nouja, volgende keer beter
is zo te vinden jongen, dingen staan er zat
Citroën D Special 1970
- GS/GSA 1220 Club
ja ik ga eens kijken op de binckhorst in den haag denk ik. is iemand daar bekend? mag je daar zelf met je gereedschapskist het terrein op om wat zaken uit een bx te schroeven?
zoek je lege deuren of deuren met electra erin want anders weet ik nog 4 deuren van een cannes te liggen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere