Zou er geen kopervet tussen blokken en schijf terecht gekomen kunnen zijn?
Ik kan me indenken dat de remmerij dan minder werkt, en veel heter wordt tijdens het (harder) remmen….
Maar dat is vet OP de schijf he…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Naar mijn idee moet je dan wel heel erg knoeien. En darbij komt ook nog eens dat schijven niet krom trekken van gelijkmatige verhitting zoals dat zou voorkomen in jouw voorbeeld. Ongelijkmatige verhitting of afkoeling is de boosdoener.
Nou, als ze zo heet worden als ik denk, en de bestuurder gaat door een flinke plas, is het gepiept met het ijzer.
[edit] Ik denk overigens dat dit geval gekomen is door fout remgedrag i.p.v. welk vet dan ook…[/edit]
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
René van Maren schreef:Nou, als ze zo heet worden als ik denk, en de bestuurder gaat door een flinke plas, is het gepiept met het ijzer.
Da’s waar, maar dan zijn de sporen van het kopervet ook al lang verdwenen. Om zoiets te herleiden naar het kopervetgebruik vind ik een ware kunst op zich.
patje74 schreef:
Da’s waar, maar dan zijn de sporen van het kopervet ook al lang verdwenen. Om zoiets te herleiden naar het kopervetgebruik vind ik een ware kunst op zich.
Het is een smoes van degene die de remmerij heeft mishandeld.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
dat is nou de reden dat dat soort gladde verkopers bij mij niet meer over de vloer mogen komen. Ze komen met een stropdas om hebben zelf nog nooit een zwarte nagel gehad en weten de onwetende inkopers bij bedrijven “om” te krijgen voor hun goedje. Je mag nooit een tube of potje proberen, je moet meteen een doos nemen. Iiritante baasjes zijn het, ok stuk voor stuk hebben ze wel een goed produkt, maar de lul praatjes er om heen walgelijk.
Kopervet gebruiken wij ook al jaren met veel plezier, uiteraard met mate gebruiken, maar dat is met alles zo.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:.... uiteraard met mate gebruiken, maar dat is met alles zo.
Maar goed, het is goed te horen dat jullie het ook gebruiken.
oldenhage schreef:dat is nou de reden dat dat soort gladde verkopers bij mij niet meer over de vloer mogen komen. Ze komen met een stropdas om hebben zelf nog nooit een zwarte nagel gehad en weten de onwetende inkopers bij bedrijven “om” te krijgen voor hun goedje. Je mag nooit een tube of potje proberen, je moet meteen een doos nemen. Iiritante baasjes zijn het, ok stuk voor stuk hebben ze wel een goed produkt, maar de lul praatjes er om heen walgelijk.
Kopervet gebruiken wij ook al jaren met veel plezier, uiteraard met mate gebruiken, maar dat is met alles zo.
Kijk hier heb ik dus wat aan!!!! super, de citroën dealer gebruikt het zelfs!
gr. Emiel
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
En toch sla je hier de plank mis!!!
Het is leuk dat jouw ideeen over kopervet bevestigd worden, maar als het puntje bij het paaltje komt, zul je hier niets aan hebben.
Overleg dit soort dingen meteen met je chef. Als die zegt dat je het grijze goedje moet gebruiken, moet je dat doen. Ook al is het tegen beter weten in.
Om een beetje lekker te kunnen werken moet je overal een plaat(je) voor de kop kunnen zetten.
Wat eelt op je ziel helpt ook wel.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@langevelsloo
Helaas zijn er tegenwoordig te veel mensen die een proffesionele plank voor hun hoofd zetten als ze aan het werk zijn. Hierdoor wordt er tegenwoordig steeds minder logisch gewerkt, maar handeld men volgens vooraf bepaalde protocollen, vaak bedacht door mensen zonder eigen ervaring op de werkvloer.
Deze mensen zijn daarnaast ook vaak te eigenwijs om advies aan te nemen van hun in dienst zijnde vakspecialisten, terwijl ze die wel vaak hebben aangenomen wegens hun specialiteit en vakkennis.
Patje: klopt, maar daar gaat het hier niet om. De chef heeft de verantwoordelijkheid over de werkplaats en als hij wil dat je die grijze muk gebruikt ipv kopervet dan heb je dat maar te doen. Het bedrijfsleven is geen democratie.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:Patje: klopt, maar daar gaat het hier niet om. De chef heeft de verantwoordelijkheid over de werkplaats en als hij wil dat je die grijze muk gebruikt ipv kopervet dan heb je dat maar te doen. Het bedrijfsleven is geen democratie.
BX19trs schreef:Ds23man schreef:Vreemde hierarchie bij jullie in het bedrijf trouwens, dacht dat de chef werkplaats over dat soort dingen ging?
GRG
Die is er dus niet…
Emiel
BX19trs schreef:Hallo!
........wat schetste vandaag mijn verbazing ik werd op het matje geroepen door de a-technische receptionist en magazijnmedewerker die mij even mededeelden dat ik….....
En dan mag je niet in verweer gaan? Het spijt mij, maar als verantwoordelijke met een slecht plan komt dan ben je (moreel gezien dan) verplicht om hem daar op te wijzen. Als personeelslid moet je je best doen om kwaliteit te leveren, en dat kan alleen als je hun op de hoogte stelt van een slecht plan. En daar draait het om.
Het bedrijfsleven is misschien geen democratie, maar wederzijds respect en erkenning van vakkennis op alle lagen van de werkvloer kunnen bedrijven maken en breken.
Wil je succesvol zijn dan moet je samenwerken op alle niveau’s. Aan brave ja-en-nee knikkertjes is al een overschot, kijk maar eens rond.
patje74 schreef:
En dan mag je niet in verweer gaan? Het spijt mij, maar als verantwoordelijke met een slecht plan komt dan ben je (moreel gezien dan) verplicht om hem daar op te wijzen. Als personeelslid moet je je best doen om kwaliteit te leveren, en dat kan alleen als je hun op de hoogte stelt van een slecht plan. En daar draait het om.
Het bedrijfsleven is misschien geen democratie, maar wederzijds respect en erkenning van vakkennis op alle lagen van de werkvloer kunnen bedrijven maken en breken.
Wil je succesvol zijn dan moet je samenwerken op alle niveau’s. Aan brave ja-en-nee knikkertjes is al een overschot, kijk maar eens rond.
Tuurlijk, dat je in verweer gaat weerleg ik ook niet. Echter als je baas zegt dat je het zo moet doen ondanks jouw argumenten dan houd het een beetje op natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fftopic
HE!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:fftopic
HE!
Offtopic? Volgens mij is dit zowat de kern van het probleem!