Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
T(h)ijs schreef:
Tuurlijk, dat je in verweer gaat weerleg ik ook niet. Echter als je baas zegt dat je het zo moet doen ondanks jouw argumenten dan houd het een beetje op natuurlijk.
Nee, dan is de discussie over wel/niet kopervet afgelopen en begint de discussie waarom hij niet wil luisteren naar zijn vakmensen.
En daarna wordt het tijd voor een lesje materiaalkennis. Tenminsten, ik zou gelijk willen weten welke eigenschappen de grijze prut wel/niet heeft t.o.v. het ouder en vertruwde kopervet waardoor deze totaal uit de duim gezogen gebeurtenis wel met kopervet en niet met grijze prut zou kunnen voorvallen.
Leergierigheid lijkt mij namelijk eengeweldige eigenschap, en met iemand boven je die het beter weet dan jou, kom je dan een heel eind.
Pas daarna zou ik denk ik uitgekakt zijn.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:bogaard77 schreef:fftopic
HE!
Offtopic? Volgens mij is dit zowat de kern van het probleem!
Nee het topic gaat over kopervet en niet of je naar je baas moet luisteren.
dus…. patje, thijs en ga ff in het cafe zitten….(limburg versus frieland )
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nouja, het hierboven beschreven is natuurlijk wel de kern van mijn frustratie, ik als (zeg ik zelf) technisch persoon moest maar het oordeel van iemand aanvaarden die er totaal niets van weet, diegene heeft zijn argumenten gabasseerd op iets wat hij heeft gehoord en als waarheid heeft aanvaard….
Erg frustie nu dus, hierbij een open sollicitatie naar een funktie bij een citroën specialist met een open en eerlijk bedrijf!!!
Emiel
BX19trs schreef:Nouja, het hierboven beschreven is natuurlijk wel de kern van mijn frustratie, ik als (zeg ik zelf) technisch persoon moest maar het oordeel van iemand aanvaarden die er totaal niets van weet, diegene heeft zijn argumenten gabasseerd op iets wat hij heeft gehoord en als waarheid heeft aanvaard….
Erg frustie nu dus, hierbij een open sollicitatie naar een funktie bij een citroën specialist met een open en eerlijk bedrijf!!!
Emiel
Bij die zaak in Joure toevallig?
oldenhage schreef:dat is nou de reden dat dat soort gladde verkopers bij mij niet meer over de vloer mogen komen. Ze komen met een stropdas om hebben zelf nog nooit een zwarte nagel gehad en weten de onwetende inkopers bij bedrijven “om” te krijgen voor hun goedje. Je mag nooit een tube of potje proberen, je moet meteen een doos nemen. Iiritante baasjes zijn het, ok stuk voor stuk hebben ze wel een goed produkt, maar de lul praatjes er om heen walgelijk.
Kopervet gebruiken wij ook al jaren met veel plezier, uiteraard met mate gebruiken, maar dat is met alles zo.
Als ik heel diep nadenk is het enige wat ik me kan voorstellen een veel te dikke klodder kopervet die op 1 plek op de naaf blijft zitten. Daardoor kan na het verdwijnen (door de hitte) v/h vet het achterblijvend residu van ongelijke dikte zijn. Daardoor kunnen enkele wielbouten ietsje te los komen te zitten. Dat is me wel eens gebeurd, toen ik er nog niet zo handig mee was.
Daarmee zou je in theorie kans hebben dat de schijf iets scheef op de naaf komt te zitten (bij mij ging ie om andere redenen krom).
Maar jij kent het truukje om de schijf een paar rondjes over de naaf te laten draaien uiteraard ook wel, en dan is het eigenlijk niet mogelijk dat zoiets gebeurt (tenzij de naaf al krom is, maar dan trek je de schijven ook al meteen krom bij het aandraaien van de wielbouten).
Zo’n grijs vetje kun je vast ook wel in te dikke klodders uitsmeren. Het lijkt me allemaal nogal opgeblazen, met een hoog theoretisch karakter.
Aan slecht of niet onderbouwde verhalen moet je gewoon geen boodschap nemen, of het je in ieder geval niet aantrekken. Als iedereen dat deed dan werd er werkelijk alleen nog maar onzin verkocht in de wereld (en dat punt zijn we al veel te dicht genaderd). Aan de andere kant, je wilt ook eten….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:
ben je lid van de vakbond?
voor je t weet sta je op straat door zulke “fouten”...
Een vakbond of ondernemersraad doet niks voor individuele gevalletjes, daarom is een goede rechtsbijstandsverzekering onmisbaar in deze wereld
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:ieksEmmu schreef:
ben je lid van de vakbond?
voor je t weet sta je op straat door zulke “fouten”...
Een vakbond of ondernemersraad doet niks voor individuele gevalletjes, daarom is een goede rechtsbijstandsverzekering onmisbaar in deze wereld
De juriste van de http://www.fnv.nl heeft mij anders meer dan uitstekend geholpen toen ik financieel werd genaaid door een vorige werkgever bij voortijdig beeindigen van mn contract.
Rechtsbijstandverzekering is ook een mogelijkheid natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk/hoop dat het verhaal een beetje zijn eigen leven begint te leiden als we in deze kwestie al beginnen te praten over rechtsbijstandverzekeringen en vakbonden.
patje74 schreef:Ik denk/hoop dat het verhaal een beetje zijn eigen leven begint te leiden als we in deze kwestie al beginnen te praten over rechtsbijstandverzekeringen en vakbonden.
Lijkt mij ook.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
niks eigen leven
dat heet vooruit kijken…
eigenwijze (= lastige, kopervetgebruikende) medewerkers worden als eerst gewipt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ieksEmmu schreef:niks eigen leven
dat heet vooruit kijken…
eigenwijze (= lastige, kopervetgebruikende) medewerkers worden als eerst gewipt.
Maar daar zijn weer andere fora en websites voor. Kom op man, straks vliegen er hier op het Citroen-forum naast de link van de FNV ook nog het GAK, CWI enzovoorts om de oren. Laten we het voor wat betreft dat vooruit kijken hier maar even bij laten.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
voordat je uitkering eindelijk uitbetaald gaat worden ben je weer maanden verder… http://www.werk.nl
een nadeel van kopervet is dat je de vlekken overal op blijft zien… met een grijs goedje hoef je minder netjes te werken…
1 ding: Kopervet rules!!
(En Emiel. ze moeten daar niet zo zeuren!! Anders gaan we alsnog de ruiten van die collega ingooien, zijn bier opdrinken en zijn vrouw….nou je weet wel)
Test