2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
sm kopen??
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 september 2006 03:28 PM
  [ # 16 ]

Dat valt idd reuze mee. Ik had verwacht dat het voor zo’n relatief exclusieve auto (hoeveel zijn ervan gemaakt? een paar 1000?) vele malen prijziger zou zijn.

Welk motortype is het meest sleutelvriendelijk?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2006 04:12 PM
  [ # 17 ]
Serge schreef:

Dat valt idd reuze mee. Ik had verwacht dat het voor zo’n relatief exclusieve auto (hoeveel zijn ervan gemaakt? een paar 1000?) vele malen prijziger zou zijn.

Welk motortype is het meest sleutelvriendelijk?

er zijner +- 12950 gemaakt.

De carbu is meer toegankelijk maar een carbu is weer moeilijker af te stellen. De i.e. is recht toe recht aan. maar daar kan je weer nergens bij.. Zie hier:
Onder de kap!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 september 2006 06:01 PM
  [ # 18 ]

en wat is degelijker/slijtvaster?

carbs of iniezione elettronico?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2006 06:20 PM
  [ # 19 ]
ieksEmmu schreef:

en wat is degelijker/slijtvaster?

carbs of iniezione elettronico?

Maakt niet uit. Blok is het zelfde.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 september 2006 06:37 PM
  [ # 20 ]
bogaard77 schreef:

De carbu is meer toegankelijk maar een carbu is weer moeilijker af te stellen. De i.e. is recht toe recht aan. maar daar kan je weer nergens bij.. Zie hier:
Onder de kap!!

Volgens mij staat er bij mij in de sleutelloods een exemplaar met carbs en ook daar zit maar verdomd weinig ruimte onder de kap.

Mag ik dan concluderen dat sleutelen aan een SM een steile leercurve heeft, of toch iig voor het minste of geringste aan reparatie onder de kap veel tijd vraagt?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2006 06:42 PM
  [ # 21 ]
Serge schreef:

[Mag ik dan concluderen dat sleutelen aan een SM een steile leercurve heeft, of toch iig voor het minste of geringste aan reparatie onder de kap veel tijd vraagt?

Ja dat mag. Hoewel.. een veerbol of hoofdbol of dynamo is er zo af!  Laughing

Kijk in mijn fototje maar eens of je de bougies kan zien zitten..  Shocked  Shocked  Shocked

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 september 2006 06:53 PM
  [ # 22 ]

bougies niet te zien idd, heb ze bij mn XM ook nog niet bekeken trouwens… Surprisedops:

waarvoor dienen die losliggende rode, blauwe en bruine draadjes?
en die mooie staalomvlochten leidingen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2006 08:10 PM
  [ # 23 ]
ieksEmmu schreef:

bougies niet te zien idd, heb ze bij mn XM ook nog niet bekeken trouwens… Surprisedops:

waarvoor dienen die losliggende rode, blauwe en bruine draadjes?
en die mooie staalomvlochten leidingen?

Die zijn niet losliggend maar van de luminition ontsteking.. DIe staal omvlochten leidingen zijn van de olie koeler.

Inmiddels zijn die eruit. Ik heb een warmte wisselaar en de onsteking is nu een 123!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 07 september 2006 09:07 PM
  [ # 24 ]

Hoe zit het eigenlijk met verschil in betrouwbaarheid tussen de 2.7 en 3 liter (is dit een opgeboorde versie van de 2.7?) en automaat en handbak?

Is dat trouwens een reserveriem achter je hdpomp of dient dat ergens anders voor?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2006 03:00 AM
  [ # 25 ]
Serge schreef:

Hoe zit het eigenlijk met verschil in betrouwbaarheid tussen de 2.7 en 3 liter (is dit een opgeboorde versie van de 2.7?) en automaat en handbak?

de automaat is een rampending, iedere 60.000 km gaar.
verder geen verschil in de betrouwbaarheid tussen de 2.7 en 3.0

een 3.0 met handbak is in europese uitvoering echter zeer zeldzaam.
daar zijn er echt maar 200 van gemaakt volgens de boekjes

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2006 03:13 AM
  [ # 26 ]
Serge schreef:

Welk motortype is het meest sleutelvriendelijk?

De carburateur versie is beter te bewerken, maar het afstellen van de 6!!
gasklepjes en co schroeven is een hels karwei, en het verloopt enorm.
Zonder speciaal gereedschap is het niet te doen, en zonder ervaring komt het ook niet goed.

Een slecht afgestelde sm motor sloopt zichzelf, dus controle van de carbu’s is iedere 5000 km tot 10000 km noodzakelijk.
En kost weer een paar uurtjes….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 08 september 2006 01:12 PM
  [ # 27 ]

Als ik dus bovenstaande reacties kort samenvat is een 2.7 carburateur met handbak en een gevorderden-cursus ‘carbs afstellen’ de meest geschikte combi die er beschikbaar is.

Aangezien de motor kennelijk zeer gevoelig is mbt onderhoud, kan ik me voorstellen dat er al een hoop aan gort gedraaid zijn, of hard die kant op gaan. Wat zijn de typische kenmerken van zo’n blok met een 1/2 poot in het graf?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2006 02:58 PM
  [ # 28 ]
Serge schreef:

Is dat trouwens een reserveriem achter je hdpomp of dient dat ergens anders voor?

Dat is de riem voor de airco die eruit is. Het ide was om die voor nood op de dynamo te zetten als de snaar breekt. Anders moet de tussen as eruit en dat is weer meer werk….

De injectie is door zn goede systeem minder onderhouds gevoelig maar ietsje minder makkelijk aan te werken. Je moet eest de inlaat gallerijen eraf halen, maar dan ben je even ver als bij de carb versie.


Aan een blok dat bijna stuk is merk je weinig…..  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 08 september 2006 04:43 PM
  [ # 29 ]
bogaard77 schreef:

Aan een blok dat bijna stuk is merk je weinig…..  Cool

Je begrijpt best wat ik bedoel Rolling Eyes

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 september 2006 04:48 PM
  [ # 30 ]
Serge schreef:
bogaard77 schreef:

Aan een blok dat bijna stuk is merk je weinig…..  Cool

Je begrijpt best wat ik bedoel Rolling Eyes

Nee ik meen het. Kleppen die aangetast zijn en op breken staan doen het nog gewoon… Een oliepomp asje dat versleten is en nog van het korte type kan elk moment ophouden de pomp aan te drijven. zelfde verhaal.

Een slecht lopende auto daarentegen kan in prima staat zijn en alleen een beurt nodig hebben…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook