15 van de 39
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3838

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 augustus 2006 01:29 PM
  [ # 211 ]
Alcyone schreef:
woutersmits schreef:

Nou, die 4 ohm speakers komen toch te duur uit met verzending uit de states. Dan liever de (veel duurdere) 8 ohm versie die ik in nederland gevonden heb.

Maar even wat anders: Nu ik weer een tijd in de DS gereden heb valt me weer op hoe snel de koppeling aangrijpt. Ik moet het pedaal echt tot de bodem intrappen om te (ont) koppelen. Is dat af te stellen of is er meer aan de hand (gaat dus om de 19 Digit 1986)

Volgens mij niet… Overigens heb ik met die bak die nu bij jou ligt, 35K KM gereden met zo’n hoog aangrijpend pedaal en is die koppeling nog steeds niet op dus ik weet niet of het een teken is. Gewoon weinig slippen en het gaat een ton mee denk ik.

maar dat is een hoog aangrijpend pedaal, de mijne grijpt dus heel laag aan, en soms dus, als ik net niet helemaal tot de bodem intrap, wil ik ook wel eens tandjes poetsen.
moet dus wat mij betreft iets aan gebeuren….
@ oscar: ik zal eens op de bak gaan kijken. Ik moet eigenlijk eens een fotootje van die wonderlijke bus plaatsen Laughing

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 29 augustus 2006 07:51 PM
  [ # 212 ]
woutersmits schreef:
Alcyone schreef:
woutersmits schreef:

Nou, die 4 ohm speakers komen toch te duur uit met verzending uit de states. Dan liever de (veel duurdere) 8 ohm versie die ik in nederland gevonden heb.

Maar even wat anders: Nu ik weer een tijd in de DS gereden heb valt me weer op hoe snel de koppeling aangrijpt. Ik moet het pedaal echt tot de bodem intrappen om te (ont) koppelen. Is dat af te stellen of is er meer aan de hand (gaat dus om de 19 Digit 1986)

Volgens mij niet… Overigens heb ik met die bak die nu bij jou ligt, 35K KM gereden met zo’n hoog aangrijpend pedaal en is die koppeling nog steeds niet op dus ik weet niet of het een teken is. Gewoon weinig slippen en het gaat een ton mee denk ik.

maar dat is een hoog aangrijpend pedaal, de mijne grijpt dus heel laag aan, en soms dus, als ik net niet helemaal tot de bodem intrap, wil ik ook wel eens tandjes poetsen.
moet dus wat mij betreft iets aan gebeuren….
@ oscar: ik zal eens op de bak gaan kijken. Ik moet eigenlijk eens een fotootje van die wonderlijke bus plaatsen Laughing

Oh las ik duidelijk verkeerd Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 augustus 2006 05:20 PM
  [ # 213 ]

Volgens mij is het laag aangrijpen een kwestie van stellen. De vrije ruimte na het aangrijpen totdat het pedaal in de hoogste stand is heeft te maken met het verslijten van de koppeling, maar dat valt geloof ik (in ieder geval op een DS) ook af te stellen.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 augustus 2006 05:26 PM
  [ # 214 ]
fluidphreak schreef:

Volgens mij is het laag aangrijpen een kwestie van stellen. De vrije ruimte na het aangrijpen totdat het pedaal in de hoogste stand is heeft te maken met het verslijten van de koppeling, maar dat valt geloof ik (in ieder geval op een DS) ook af te stellen.

Kan ook zijn dat de scharnierende beugel bovenop de bak die de koppeleingsgaffel bedient (en door de kabel wordt aangetrokken) aan het scheuren is. Dat wilde nog wel eens gebeuren bij BE1 bakken.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 31 augustus 2006 02:20 AM
  [ # 215 ]
mpostma schreef:
fluidphreak schreef:

Kan ook zijn dat de scharnierende beugel bovenop de bak die de koppeleingsgaffel bedient (en door de kabel wordt aangetrokken) aan het scheuren is. Dat wilde nog wel eens gebeuren bij BE1 bakken.

hmmm, ik moet er morgen maar eens naar kijken. Als het niet zo’n k*t weer is tenminste want mijn garage kan ik niet in met die digit en gt zooi die daar nog ligt…
komt er iemand toevallig nog langs nijmegen en in de richting van Thijs??

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 september 2006 02:55 AM
  [ # 216 ]

even die koppeling nagekeken, ik kan hem idd nog stellen, lastige plek dat wel, onder het luchtfilterhuis. Maar ik kan beide kanten nog op Razz
Volgens mij kan die koppeling van Alcyone z’n oude blok ook nog beter afgesteld worden. Die staat nu in de uiterste stand (zo hoog mogelijk aangrijpen) dus die kan nog omlaag (fijn hè wouter?)

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 september 2006 08:37 PM
  [ # 217 ]

vandaag eindelijk Surprisedops:  de bx club nederland kentekenplaathouder gemonteerd en meteen de helft vab de ‘B’ sticker weggehaald. de andere helft zit onder de nummerplaat. Met dank aan de garage van Oscar (die net vertrokken was. Hoe gaat ie Oscar?), waar ik 4 popnagels en bijbehorende ‘gele dopjes’ gekregen heb.
Gisteren had ik hem al helemaal schoongemaak. Cool  maar helaas is daar vandaag alweer een zandregentje overeen gegaan Evil or Very Mad
Ook de audio begint er op te lijken, c-stijlspeakers heb ik losgekoppelt en de draden aan de speakers in de achterdeuren gemonteerd. Ik koop ooit nog wel andere c-stijl speakers, nu heb ik daar geen geld voor (over).

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 07 september 2006 10:28 PM
  [ # 218 ]

hèhè, eindelijk weer eens een update

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 september 2006 01:52 PM
  [ # 219 ]

Wink

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 september 2006 04:06 PM
  [ # 220 ]

wat kun je toch lekker toeren met een citroen Cool

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 10 september 2006 04:51 PM
  [ # 221 ]

leuke foto!

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 september 2006 07:39 PM
  [ # 222 ]

dat is het pontje naar dieren, we waren wat te vroeg voor een bezoekje aan de opa van mijn vriendin dus waren we via doesburg binnendoor naar dieren gereden. blijft errug mooi die achterhoek (e.o.) Razz

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 10 september 2006 09:22 PM
  [ # 223 ]
woutersmits schreef:

vandaag eindelijk Surprisedops:  de bx club nederland kentekenplaathouder gemonteerd en meteen de helft vab de ‘B’ sticker weggehaald. de andere helft zit onder de nummerplaat. Met dank aan de garage van Oscar (die net vertrokken was. Hoe gaat ie Oscar?), waar ik 4 popnagels en bijbehorende ‘gele dopjes’ gekregen heb.
Gisteren had ik hem al helemaal schoongemaak. Cool  maar helaas is daar vandaag alweer een zandregentje overeen gegaan Evil or Very Mad
Ook de audio begint er op te lijken, c-stijlspeakers heb ik losgekoppelt en de draden aan de speakers in de achterdeuren gemonteerd. Ik koop ooit nog wel andere c-stijl speakers, nu heb ik daar geen geld voor (over).

heey Very Happy was je in de garage?
toevallig , dat ik net weg was dan… helaas pindakaas.

Achterhoek is trouwens ook erg mooi ja .. daar komt mijn moeders familie ook vandaan Wink altijd leuk voor een toerritje, ben er met de BX ook vaak geweest in die korte tijd dat ik hem had Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 11 september 2006 07:54 PM
  [ # 224 ]

zeg heeft wouter zich al gemeld met al die flowmeters?? Wink

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 12 september 2006 03:04 AM
  [ # 225 ]

nee, het is indrukwekkend stil aan dat front. volgens mij houdt ie ze allemaal zelf. de rotzak!

Profiel  

15 van de 39
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook