XTR schreef:tja, wat hebben we het als Citroen-rijders toch moeilijk
ik ken een BMW 550i die elke 10.000 kilometer nieuwe banden ACHTER nodig heeft
hehe, als je iedere kilometer 10ct aan brandstof kwijt bent en 50ct aan afschrijving, dan kan die paar ct voor een setje banden er ook wel af
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:XTR schreef:tja, wat hebben we het als Citroen-rijders toch moeilijk
ik ken een BMW 550i die elke 10.000 kilometer nieuwe banden ACHTER nodig heefthehe, als je iedere kilometer 10ct aan brandstof kwijt bent en 50ct aan afschrijving, dan kan die paar ct voor een setje banden er ook wel af
brandstof is geloof ik 30 cent / kilometer, (1:5 gemiddeld)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:eviltwin schreef:XTR schreef:tja, wat hebben we het als Citroen-rijders toch moeilijk
ik ken een BMW 550i die elke 10.000 kilometer nieuwe banden ACHTER nodig heefthehe, als je iedere kilometer 10ct aan brandstof kwijt bent en 50ct aan afschrijving, dan kan die paar ct voor een setje banden er ook wel af
brandstof is geloof ik 30 cent / kilometer, (1:5 gemiddeld)
ah ‘tuurlijk, met diesel heb je andere getallen in je hoofd
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
XTR schreef:tja, wat hebben we het als Citroen-rijders toch moeilijk
ik ken een BMW 550i die elke 10.000 kilometer nieuwe banden ACHTER nodig heeft
Bij ieder seizoen wissel, zomer-winter banden en terug, kan ik 2 nieuwe (voor) banden kopen. En ik rij max 20,000 per jaar… Dus 10K per seizoen, net zo erg
Ik moet er wel bij vertellen dat in mijn thuis-werk verkeer 3 haarspeld bochten zitten, en mijn 2.2 HDI erg lekker de berg op trekt Mischien moet ik eens een soort begrenzer installeren. Bestaat trouwens zoiets? Is vast gekoeper dan 2 nieuwe banden
Gewoon een blokje hout onder je gaspendaal klemmen ( 10 ct)
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nieuwe banden altijd achter!!!!
Een slip voor is makkelijker op te vangen dan achter. Ik snap dat het vreemd klinkt omdat je auto voor wordt aangedreven en omdat je voor stuurt, maar het is echt zo.
Iedere slipschool zal het ook beamen.
Bijkomend voordeel is dat wanneer je 2 nieuwe banden koopt en de oude voor zet deze netjes afslijten en dus niet “altijd” meegaan zoals vaak bij auto’s. De kans dat de achterbanden verharden en verdrogen door ouderdom verminder je nu dus ook.
Ik heb eens een AX gehad waar de achterbanden 120dkm mee zijn gegaan. Deze waren zo verhard dat ze niet verder meer sleten. Zo’n band is dus ook niet veilig meer doordat het rubber is hard geworden ondanks het goede profiel.
Dus…de beste banden achter.
Je kunt dit ook met een speelgoed autotje uit proberen,
blokeer de achter wielen met een plakbandje aan de zijkant , laat hem van een helling rijden en hij zal zich om draaien.
Laat het autootje achteruit (of blokeer de voor wielen) van de helling rijden en hij zal rechtdoor gaan
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige LPG