Startcode vergeten XM 2.5td
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 07 september 2006 01:06 PM

Ik heb weer iets heeeeel doms gedaan.

Ik ben mijn startcode kwijt van mijn XM 2.5td exclusive. Beetje dom… Ik sta helaas met de auto op mijn werk, dus kan hier niet weg..

Normaal schakel ik uti via de AB van de CV, alleen dit deed ie gek genoeg niet.

Ik heb het 3x geprobeerd, maar helaas geen succes.

Ik heb een avond gewacht (met de trein naar huis) maar dit mocht ook niet baten.

Als ik de auto op contact zet, dan gaat het rode lampje branden. Toets ik daarna de volgens mij juiste code in (dit weet ik niet zeker) dan gaat het rode en groen lampje tegelijk branden en start de auto niet, er klinkt echter ook geen piep.

Wie kan me helpen ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 07 september 2006 01:14 PM
  [ # 1 ]

helpt de garage code ook niet Rolling Eyes  dit is toch 4 keer 0? of heb ik dit verkeerd Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 07 september 2006 01:16 PM
  [ # 2 ]

Re: Startcode vergeten XM 2.5td

Bij de Ph.I was er IIRC een truc met de zekeringen, door de juiste combinatie erin te zetten werd de boel gereset of omzeild, maar het is wel erg lang geleden dat ik dat gehoord heb Confused

Misschien moet je even in het electrische schema kijken of er en zo ja welke zekeringen er met het MM samenhangen, en dan wat proberen   Idea

je kan dit natuurlijk eerst thuis proberen, met een van je andere Xmmen Wink

Simmetje schreef:

Ik heb weer iets heeeeel doms gedaan.

Ik ben mijn startcode kwijt van mijn XM 2.5td exclusive. Beetje dom… Ik sta helaas met de auto op mijn werk, dus kan hier niet weg..

Normaal schakel ik uti via de AB van de CV, alleen dit deed ie gek genoeg niet.

Ik heb het 3x geprobeerd, maar helaas geen succes.

Ik heb een avond gewacht (met de trein naar huis) maar dit mocht ook niet baten.

Als ik de auto op contact zet, dan gaat het rode lampje branden. Toets ik daarna de volgens mij juiste code in (dit weet ik niet zeker) dan gaat het rode en groen lampje tegelijk branden en start de auto niet, er klinkt echter ook geen piep.

Wie kan me helpen ?

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten

Gepost: 07 september 2006 10:38 PM
  [ # 3 ]

Heb de juiste code weer achterhaald, maar dit mag niet baten.

Als ik de auto start, toets ik de code in, en gaan het rode en het groene lampje branden. Starten doet ie vervolgens gewoon niet.

Heb al geprobeerd. Heb werkelijk waar geen idee hoe dit op te lossen.

Heb netjes al 2 uur gewacht, heb de accupool er een paar uur af gehad, niks helpt.

Ik heb nog een computer uit een 1994 XM liggen met een bekende startocde. Vraag is of ik deze zo ongestraft in een 1999 XM kan bouwen. De 1999 heeft namelijk een nieuwere software versie.

Profiel  

adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286

Gepost: 08 september 2006 05:33 PM
  [ # 4 ]

Als het rode en het groene lampje brand, heb je volgens mij een storing of is het systeem geblokkeerd omdat je een verkeerde code hebt ingegeven. Ik heb dat ook en keer meegemaakt en kon de volgende ochtend wel weer starten moet de juiste code. Als de code fout is, zou je een toon moeten horen. Omdat jij wel weer de juiste code hebt ingegeven, lijkt het dus op een storing.
Vraag iemand met een werkplaats handboek wat de betekenis is als beide lampjes branden. Ik weet dat daar een tabel voor bestaat. Als ik die nog van mijn auto heb, laat ik je het direct weten.
Sterkte,
Marc.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 08 september 2006 07:26 PM
  [ # 5 ]

Is je accu nog vol? krijg je de startmotor nog rond?

Ik heb dit met de xantia gehad, maar had toen veel te weinig spanning in de accu.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 08 september 2006 10:34 PM
  [ # 6 ]

Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je het contact ‘n half uurtje aan laat staan? Na drie foute pogingen wordt hij geblokkeerd, en deblokkeren kan (uit m’n hoofd) alleen door het contact langere tijd aan te laten staan.

Succes,

Gr Martijn

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten

Gepost: 09 september 2006 12:38 AM
  [ # 7 ]

Dit heeft de berger gedaan die de auto zou afslepen en had inderdaad het gewenste effect !

Codekastje nu afgekoppelt. Volgens de berger hoef ik dan nooit meer een code in te toetsen. Toch handig die ANWB mensen

Profiel  

KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 411

Gepost: 09 september 2006 01:40 AM
  [ # 8 ]

Oh, dus de timing na 3 keer fout werkt alleen als je het contact
erop houdt. Dat is voor mij nieuw, staat meen ik ook niet in
het boekje. Aparte implementatie.

Maar goed, het blijft Frans.

Mooi dat het opgelost is voor je.

Ik zou het code slot er toch oplaten eigenlijk.
Of het nu nuttig is of niet kan je over discussieren,
maar ik vind altijd “wat erop zit moet ook werken”.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  

cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 11 september 2006 10:00 PM
  [ # 9 ]

Hallo,doordat het startcodekastje afgekoppeld is hoef je inderdaad geen code voor het starten in te toetsen….... totdat de accu er om wat voor reden dan ook eruit moet en/of afgekoppeld wordt.

Zodra de accuverbinding hersteld is, wordt weer om de code gevraagd!
Zorg dus dat de code ergens in de auto te vinden is, en dat je weet hoe je de stekker weer op het kastje plaatst.
Als het gedeblokkeerd is ( groen ledje brandt) kun je evt. de stekker weer loshalen; hierbij wel het kontakt aan laten staan.

Profiel  

cms-je
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 11 september 2006 10:03 PM
  [ # 10 ]

Hallo,doordat het startcodekastje afgekoppeld is hoef je inderdaad geen code voor het starten in te toetsen….... totdat de accu er om wat voor reden dan ook eruit moet en/of afgekoppeld wordt.

Zorg dus dat de code ergens in de auto te vinden is, en dat je weet hoe je de stekker weer op het kastje plaatst.
Als het gedeblokkeerd is ( groen ledje brandt) kun je evt. de stekker weer loshalen; hierbij wel het kontakt aan laten staan.

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 11 september 2006 10:05 PM
  [ # 11 ]
cms-je schreef:

Nog anders: zorg dat je de oude code eruit haalt en de garagecode erin programeerd, 0000 of iets anders afhankelijk van het bouwjaar. Daarna kun je kastje probleemloos afkoppelen en zal ie nooit meer om een code vragen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

tmrrental
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 12 september 2006 12:41 AM
  [ # 12 ]

dan hoef je hem zelf niet eens te ontkoppelen
ik dacht 0000 altijd uit en 1111 met vergrendeling mee
dan hoef je de code ook niet meer te onthouden of bewaren

maar dat staat (bij mij) in het boekje

groet