woutersmits schreef:hee hel1,
GefeliciTeerd met de GT, Ik wil nu snel eens langskomen om dat eens te zien en eens te vergelijken met mijn ‘frisse’digit!
doe je de digit nu weg? nee toch?
neeeeeh, de digit gaat never nooit voorlopig niet weg! ik ga wel eerst even een tijdje met de GT rijden. en de digit mag even uitrusten in en stalling. ik hoop dat ik morgen even bij eentje kan gaan kijken. 3 auto’s op de weg is ook mij te veel.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Citroenbx schreef:er zijn duitse en nederlandse 14 en 16’s met enkeltraps carbu’s.
Maar de GT/DIGIT niet
ik heb ook nooit beweerd dat dat zo is.. en wouter ook niet..
maar goed. enkeltraps of tweetraps… die tweede trap gaat pas in tweede instantie werken en die GT rijdt ook laag in de toeren veel alerter. het maakt niet uit, ik heb ze gewoon allebei (hoewel ik de GT nog moet halen, maar eerst een stalling voor de dig)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
En dan nu nog een sport en een Ourane, en dan heb je de leukste wel gehad denk ik
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
XBXG schreef:
Persoonlijk vind ik de motoren van de 16V niet zo spannend, aangezien de paardjes pas aangesproken worden als de lol al lang voorbij is (het optrekken vanuit lage toeren namelijk), maar ook dit hangt van een ieders persoonlijke smaak af natuurlijk.
tja spannend… spannend zijn ze pas boven de 3500 toeren, en tot dan kan je er heerlijk ontspannend mee toeren. je doet die motor een beetje te kort door te zeggen dat ie alleen hoog in de toeren wat waard is. je denkt toch niet dat ik iedere dag gierend door de straten knal? ik rij meestal rustig, en dat blijkt een heel stuk sneller te zijn dan wanneer anderen “pittig” rijden. en ik hoef eigenlijk nooit boven de 3500 toeren om een andere auto weg te rijden. tja, en een echte sprint doe ik alleen als de situatie overzichtelijk genoeg is.
ergens vind ik het ook jammer dat iedereen alleen het spectaculaire gedeelte van het karakter benadrukt. het is wel logisch: mag je een keer in een 16V en dan ga je niet toeren, maar blazen. maar geloof me, alleen misschien een 19TZI is soepeler en comfortabeler dan mijn 16V (en dan bedoel ik niet de stoelen )
zo!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Simpele Ziel schreef:En dan nu nog een sport en een Ourane, en dan heb je de leukste wel gehad denk ik
ja, ik weet het, maar eerst nog even met GT en Digit stoeien.
en een sport…. ik denk dat je daar toch meer verstand van en geluk mee moet hebben om daar zomaar aan te beginnen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ben ik geheel met je eens….
ik kwam zelden boven de 2500/3000 toeren(wat niet zo veel is als je er 7500 maken kan )
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Wat ik niet zo goed begrijpen kan, waarom een GT als je al een Digit hebt?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
gokje: zo’n bijna nieuwe type 1 bx is echt te gek!
och… ik zocht eigenlijk plaatwerk voor de digit in gris renard, en daar hield ik onder andere de advertenties voor bij. en Erik woont niet zo ver weg en ik was benieuwd, en zo vaak kom je niet een GT tegen met zo weinig kilometers, en hij ziet er inderdaad behoorlijk goed uit (mag gepoetst worden, maar dat is het ook) en hij rijdt ook nog eens lekker en is ook nog eens stil, en ach, het was lekker weer.
dus daarom.
en maak je geen zorgen, ik ga de GT niet uit elkaar halen, daar is ie veeeel te goed voor.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
woutersmits schreef:gokje: zo’n bijna nieuwe type 1 bx is echt te gek!
Sja, bijna nieuw…..
Ik heb de GT ook gezien in levenden lijve. Vooral van binnen is ie nieuw, maar er zitten helaas wat gebruikssporen op de buitenkant.
Ik ken deze GT al een jaar of 3, want hij heeft altijd hier in het dorp rondgereden. De laatste keer dat ik haar in het wild spotte zag ze er een stuk slechter uit dan nu (LHM-plassen, gebroken buitenspiegel en ongelóóóflijk vies…), zie hier .
Maar gefeli met de GT natuurlijk.
Ik blijf als ex-GT-rijder de GT de leukste BX na de Digit vinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dank je, ik ben benieuwd wat ik er op termijn van ga vinden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
en een leuke foto overigens, hij ziet er nu een stuk beter uit
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
oei, dat ‘GT’ in t rood is echt heeeel gaaf!
woutersmits schreef:oei, dat ‘GT’ in t rood is echt heeeel gaaf!
ja hè, lekker jaren tachtig
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200