Benzine spoot eruit…
freekgommers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 08 september 2006 10:57 PM

Tijdens mijn trip naar zwitserland wilde ik tanken in Luxemburg. Normaal heb ik moeite om de tank vol te tanken, de vulslang slaat snel af en dan moet ik heel rustig tanken om um zo vol mogelijk te krijgen (45 ltr). Ditmaal in Luxemburg ging ie lekker snel vol, 40 litertjes getankt…maar toen zag ik ineens dat er benzine er letterlijk uitspoot (lekte)..Conclusie na de wegenwacht en de plaatselijke citroen-garage: iets bovenin de tank is niet goed. Zolang ik maar 3/4 tank is alles ok, maar tank ik um helemaal vol dan zit er te weinig lucht in de tank of zoiets..
Echt goed snapte ik het niet maar verders heb ik tijdens de trip geen problemen meer gehad..Ik tank um dus niet meer helemaal vol maar ik wil zelf toch wel een keertje kijken of ik er iets aan kan doen.
(Oja, de benzinemeter op mijn dasbord heeft ook een vertraging van 10 minuten ofzo…ontluchting???)

Heeft iemand van jullie ideeen/ervaring hiermee?
Ontluchting?
Slechte/vieze leidingen?

Alvast bedankt,

Freek.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 09 september 2006 01:49 AM
  [ # 1 ]

Klinkt inderdaad als iets wat wij met onze 205 gehad hebben: tanken was een drama en ineens ging het goed (en stortte ie liters benzine over).

Bleek de ontluchting van de tank gescheurd te zijn.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook