hasimera schreef:Je ken dat wel.
Lachen van, zie je wel, eerst een Jag nu een BX.
Dat denkt je omgeving dan.
Ik zat op een gegeven moment in de BX met een smile en dacht:“mensen snappen niet dat ik hier blij mee ben”.
Maar een Jag is wel een Jag.
Ik bedoel, daar valt ook niet mee te spotten.
Maar ja, het is geen Citroën.
Was de overstap van Jag naar een simpele BX basis of naar een superdeluxe BX met alles d’r op en d’r aan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mijn dochters van 9 en 10 zeiden tegen mij het volgende:(één voor één)
Ik vind de Jaguar het mooist maar ik vind de Citroën lekkerder rijden en de achterbank zit ook veel lekkerder van een Citroën.(Ik had hiervoor een CX)
Ook het schuivende leer van de Jag vonden ze wel mooi maar niet fijn zitten.
Ik ben bang dat ik het met de meiden eens ben.
Ik ben zelf helemaal maf van een CX en ook van een SM (droom).
CX is mijn tijd maar ik word misselijk van de met plakpapier afgezette houtlook in de deurpanelen.
Inmagine: Een Jaguar met het confort van een CX (zowel vering als zetels) of een CX met de kwaliteit van een Jaguar.
Dan breng je mij toch aan het twijfelen.
Tot die tijd blijf ik gewoon citrofiel.
Vinden jullie toch niet erg hè.
Het was de meest simpele uitvoering van de BX Break 1.6 RE
Ik kwam met de laatste citromobile met mijn Jaguar en een ieder die ik vertelde dat ik geen Citroën bij me had maar een Jag waren allen, stuk voor stuk zonder uitzondering, entousiast.
Conclusie: Citroënrijders hebben verstand van auto’s.
Of drijf ik nu over.
hasimera schreef:Ik kwam met de laatste citromobile met mijn Jaguar en een ieder die ik vertelde dat ik geen Citroën bij me had maar een Jag waren allen, stuk voor stuk zonder uitzondering, entousiast.
Andersom is dit ondenkbaar.
Conclusie: Citroënrijders hebben verstand van auto’s.
Of drijf ik nu over.
Nee je overdrijft niet. Citroënrijders hebben wel degelijk verstand van auto’s.
Nou moet ik bekennen dat ik erg warm loop voor een XJ12 uit de jaren ‘80. Dat vind ik een zeer gave wagen, maar toch hulde dat je de stap weet te maken naar een BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Kleine moeite.
Kijk uit naar een CX of naar een XJ als opvolger.
Mijn eerste auto was een Ami 8 Break.
Snappen jullie wel waar mijn roots ligt.
Ik heb een jaar of wat geleden een stukje geschreven in het clubblad van de CX-Club over mijn verleden.
Pa krijgt de schuld.
Geeft niks.
Vond hij niet erg.
Hoe zal ik het zeggen.
Terug naar je roots geeft een warm gevoel.
Is dus niet erg (in mijn geval).
Ik ben inmiddels 18 jaartjes…blijf dus nog steeds in groep 1 dus
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
groep 3
38 jaar
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
hasimera schreef:Ik kwam met de laatste citromobile met mijn Jaguar en een ieder die ik vertelde dat ik geen Citroën bij me had maar een Jag waren allen, stuk voor stuk zonder uitzondering, entousiast.
Andersom is dit ondenkbaar.
Conclusie: Citroënrijders hebben verstand van auto’s.
Of drijf ik nu over.
dat zal toch wel mee vallen jag van vroeger waren top nu vind ik er weining meer aan maar elk merk heb wel een mooie auto
Ik zit aan de linker kant van groep 4 (40 jaar), en inmiddels al redelijk wat verschillende auto’s gehad, maar citroen heeft toch altijd mijn voorkeur gehad..
van 85 tot 88 (principieel) motor gereden.
87 Lada station, stukgereden in het binnencircuit..
88 Austin Allegro aka Allergo (afdankertje van mijn ouders die mij toch liever in een auto zagen)
88-92 Visa GT-Sirit 330 uit 1984 (mijn fijnste auto ooit)
90-91 BX GTI uit 1987, ook fijne auto, maar na een aanrijding met een onverzekerde Jaap van Z. te A. (dirigent/vioolspelert) had ik het weer helemaal gehad met auto’s en heb hem ingeruilt voor een CB900F2 BolD’or.
91-04 CB900F2 BolD’or
92-95 Honda Civic uit 87 (schijthok)
95-97 Mitsubishi Pajero uit 87 (handig om de paardetrailer te trekken)
97-00 Renault Nevada 2.1 diesel uit 91 (reed best lekker, maar veels te weinig vermogen)
02-Heden Laro 109 2.25 diesel uit 80 (hobbyhok, momenteel geschorst)
00-03 BX 1.9 TRI uit 90 (toch maar weer een citroën)
03-04 Mazda 626 2.0 uit 88 , reed leuk, maar kon met 3 ton op de klok niet meer tegen de volgas ritjes op de autobahn (kop gescheurd)
04-Heden Opel Astra station 1.6 uit 96 (Ja, ik weet het, was een noodaankoop, vrouw gebruikt hem nu als boodschappen auto.. )
05-Heden XM TD12 uit 92, in 90 riep ik altijd “mijn volgende auto wordt een XM”, heeft even geduurd maar nu staat hij eindelijk voor de deur…....
Heeft er alles mee te maken dat de XM nu eindelijk in mijn uitgaven patroon past, kan mij best een duurdere auto veroorloven, maar ik verrek het gewoon om meer dan een 2 á 3 duizend euro aan een auto uit te geven.
Groetjes,
Martin.
En dat alles zonder .xls uit de blote bol..
IJspeert schreef:Ik zit aan de linker kant van groep 4 (40 jaar), en inmiddels al redelijk wat verschillende auto’s gehad, maar citroen heeft toch altijd mijn voorkeur gehad..
van 85 tot 88 (principieel) motor gereden.
87 Lada station, stukgereden in het binnencircuit..
88 Austin Allegro aka Allergo (afdankertje van mijn ouders die mij toch liever in een auto zagen)
88-92 Visa GT-Sirit 330 uit 1984 (mijn fijnste auto ooit)
90-91 BX GTI uit 1987, ook fijne auto, maar na een aanrijding met een onverzekerde Jaap van Z. te A. (dirigent/vioolspelert) had ik het weer helemaal gehad met auto’s en heb hem ingeruilt voor een CB900F2 BolD’or.
91-04 CB900F2 BolD’or
92-95 Honda Civic uit 87 (schijthok)
95-97 Mitsubishi Pajero uit 87 (handig om de paardetrailer te trekken)
97-00 Renault Nevada 2.1 diesel uit 91 (reed best lekker, maar veels te weinig vermogen)
02-Heden Laro 109 2.25 diesel uit 80 (hobbyhok, momenteel geschorst)
00-03 BX 1.9 TRI uit 90 (toch maar weer een citroën)
03-04 Mazda 626 2.0 uit 88 , reed leuk, maar kon met 3 ton op de klok niet meer tegen de volgas ritjes op de autobahn (kop gescheurd)
04-Heden Opel Astra station 1.6 uit 96 (Ja, ik weet het, was een noodaankoop, vrouw gebruikt hem nu als boodschappen auto.. )
05-Heden XM TD12 uit 92, in 90 riep ik altijd “mijn volgende auto wordt een XM”, heeft even geduurd maar nu staat hij eindelijk voor de deur…....
Heeft er alles mee te maken dat de XM nu eindelijk in mijn uitgaven patroon past, kan mij best een duurdere auto veroorloven, maar ik verrek het gewoon om meer dan een 2 á 3 duizend euro aan een auto uit te geven.Groetjes,
Martin.En dat alles zonder .xls uit de blote bol..
even een vrag hoe kom je met de xm op een k uit op het kenteken
kb = (kreis) KorBach…........
Groetjes,
Martin.
duitsland dus?
2-11-1964 dus. Op dezelfde dag als prutsy, mijn zoon.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
uhuh
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005