3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Harm z’n BX GTI (straks) nu met airco?!
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 06 september 2006 02:12 PM
  [ # 31 ]

Dan moet je blij zijn dat je die 300 meter aircoslang die rond de motor komt te liggen nog niet gezien hebt in ingebouwde toestand….

Ach.. die paar slangetjes. Daar is in elk geval vrij makkelijk te bepalen welke slang van waar naar waar moet lopen

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 september 2006 03:21 PM
  [ # 32 ]
Harm schreef:

Dan moet je blij zijn dat je die 300 meter aircoslang die rond de motor komt te liggen nog niet gezien hebt in ingebouwde toestand….

Ach.. die paar slangetjes. Daar is in elk geval vrij makkelijk te bepalen welke slang van waar naar waar moet lopen

Ik spreek je nog wel….

Bedenk wel dat je alle dingen waar je straks écht niet meer bij wilt komen omdat anders de aircopomp los moet (dus verlies van vulling, en da’s duur) nu ook aanpakt. Hoe het bij de GTI zit weet ik niet; bij de turbod is het bijv. niet zo handig om met een beurse dynamo een airco te monteren omdat je daar niet meer zo makkelijk bij komt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 september 2006 04:08 PM
  [ # 33 ]
karel schreef:
Harm schreef:

Ik spreek je nog wel….

Bedenk wel dat je alle dingen waar je straks écht niet meer bij wilt komen omdat anders de aircopomp los moet (dus verlies van vulling, en da’s duur) nu ook aanpakt. Hoe het bij de GTI zit weet ik niet; bij de turbod is het bijv. niet zo handig om met een beurse dynamo een airco te monteren omdat je daar niet meer zo makkelijk bij komt.

Bij de diesel kan de dynamo naar boven weg. Bij de meeste andere klussen kun je de aircpomp gewoon even weghangen. Sja, het maakt het er niet makkelijker op, maar het is nu ook weer niet onoverkomelijk.

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 07 september 2006 12:06 AM
  [ # 34 ]

Opbeurende woorden

Dank je Marten die opbeurende woorden had ik net even nodig en inderdaad zo erg is het allemaal nog niet.
Waarschijnlijk worden de rubber slangen van het aircosysteem ook vervangen voor nieuww omdat die nogal slecht zijn en ook voor een langzaam drukverlies kunnen zorgen.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 september 2006 02:07 AM
  [ # 35 ]

Re: Opbeurende woorden

Chevron schreef:

Dank je Marten die opbeurende woorden had ik net even nodig en inderdaad zo erg is het allemaal nog niet.
Waarschijnlijk worden de rubber slangen van het aircosysteem ook vervangen voor nieuww omdat die nogal slecht zijn en ook voor een langzaam drukverlies kunnen zorgen.

Groeten Gijs.

Precies: als je het goed wilt doen en niet het eerste jaar 3 x opnieuw wilt vullen omdat er “toch” telkens weer iets anders gaat lekken dat nog wel in orde leek, kun je maar beter dingen die ook maar enigszins twijfelachtig lijken gelijk vervangen.

PS. Ik heb de GTI nu bij huis, dus als je binnenkort ff wil kijken, doe me ff een belletje.

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank

- AX 1.1 TGE Injecton
Gepost: 09 september 2006 04:15 AM
  [ # 36 ]

Beetje laat maar beter laat dan nooit!

Hoi forummers,

dit is eigenlijk de update van gisteren maar ik had nog geen tijd om hem te plaatsen.
Ik heb nu het kachelhuis verwijderd, was wel lachen er zat wel een slangetje op voor de afvoer van het aircocondenswater maar in de tule waar de slang op zit zat nog geen gat! (wat typisch citroen weer)
Het kachelhuis is pasgemaakt voor de verdamper en natuurlijk heb ik de tule opengeboort.

En vervolgens heb ik de ruitenspoeiertankjes “gehalveerd” dus nu is er nog maar een tankje met jawel twee pompjes.

En hier dan ook nog even de oude slangen die waarschijnlijk vervangen gaan worden voor nieuwe i.v.m. langzaam doorlaten van koudemiddel wat heel waarschijnlijk is bij slangen van deze leeftijd.

Nou dat was het weer voor eventjes ik hoop dat er weer snel wat aan te vullen is.

Groetjes Gijs

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 09 september 2006 11:21 AM
  [ # 37 ]
karel schreef:
Harm schreef:

Volgens Alex is het kachelhuis gewoon hetzelfde, moet je alleen een stuk uit de zijkant zagen.

Dat draadje dat er doorheen gaat is volgens mij een temperatuursensor, die de airco uitzet als de verdamper te koud wordt.

Het was een sensor die naar de elektronica bovenop het kachelhuis liep, zoveel herinner ik me er nog van.

Mocht de nood hoog worden dan kan ik het airco-huis wel opzoeken en een foto ervan maken.

Dat heet een verijsingsschakelaar Wink
zorgt ervoor dat de verdamper nooit kouder word dan 0 graden

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank

- AX 1.1 TGE Injecton
Gepost: 26 september 2006 01:56 AM
  [ # 38 ]

Eindelijk weer eens een update

Door tijdgebrek en een aantal andere redenen heeft het aircoproject even stilgelegen maar daar gaan we dan weer.
Afgelopen weekeinde met Harm de bedrading voor het grootste deel uitgezocht en aangesloten (vooral onder de motorkap), en ook eindelijk het nieuwe carter gemonteerd en gekeken of de pomp past en jawel na enig aanpassen van een kunstof beschermplaat aan de onderkant/zijkant zat hij er op en ook het nieuwe snaartje past mooi.
Inmiddels worden alle rubber slangen van het aircocircuit opnieuw gemaakt omdat we het risico niet willen nemen dat het systeem straks weer leeg loopt en de oude slangen zagen er erg beroerd uit.

De bedrading onder de motorkap al deels mooi gebundeld nog gedeeltelijk af te maken en het kachelpaneeltje aan de achterkant met de “regelelectronica”.

En dan een foto van een van de plekken waar de recirculatiekleppen straks (na wat zaagwerk) de binnenlucht vandaan halen, ook een foto van de filter/droger, een mooi plekje linksvoor voor de luchtfilterbak.

En zie hier het nieuwe carter eerst nog zonder en daarna met pomp, een proefmontage want hij moet er nog wel weer even af.

Als laatste nog een foto van het nieuwe snaartje “op z’n plek”

Dat was het weer voor vandaag morgen weer verder en hopelijk zijn dan ook de nieuwe slangen er zodat we alles mooi af kunnen gaan maken.

Groetjes Gijs.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 september 2006 02:44 AM
  [ # 39 ]

Re: Eindelijk weer eens een update

Die touwtjes bij het luchtfilterhuis zien er toch wel spannender uit, dan dat het is (gelukkig).

Wel boeiend dat die carterpan en snaar constructie tbv aircopomp toch weer anders is dan bij mijn GTI. Nja, bij een echte Citroën is het natuurlijk toch net weer ff anders.

Succes met/de het laatste lood(jes).

Profiel  

Chevron
> 200 berichten
RankRankRank

- AX 1.1 TGE Injecton
Gepost: 01 oktober 2006 04:27 AM
  [ # 40 ]

En daar zijn we weer!

Hoi mensen,

Na weer een harde dag van werken, haha, een mooie update met wat foto’tjes.
Er is weer erg veel gebeurd ik heb de gaten gemaakt in het schutbord voor de recirculatie en de doorvoer van de verdamperaansluiting, het een en ander pas gemaakt voor de bedrading en de aanjagerhuizen met recirculatiekleppen en de bedrading uit de war gehaald en netjes gebundeld, zowel in de paravanbak als onder de motorkap, verder heb ik samen met Harm (jaja eindelijk ook een foto van mij en Harm samen) het kachelhuis gemonteerd (na enig buigwerk) en de aircoslangen gepast en deels op hun plaats gelegd.
Nog een bijkomend project is dat we koplampsproeiers gaan monteren nu de heleboel er aan de voorkant er toch af ligt, dus ook daar alvast een foto’tje van.

De gaten voor de recirculatiekleppen en de verdamperdoorvoer.

De kachelradiateur en de verdamper schoongemaakt en opnieuw foamtape er op geplakt.

De bekabeling in de paravanbak en voor onder de motorkap een beetje netjes gemaakt.

Het kachelhuis weer gemonteerd na enig buigwerk.

Jawel eenmalig een foto van Harm en Gijs samen, aan het prutsen om het reservoir van de koplampsproeiers op zijn plek te krijgen.

Nou en morgen is er weer een dag dus dan weer een nieuw verhaaltje.

Groetjes Gijs.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 oktober 2006 02:25 PM
  [ # 41 ]

ziet er goed uit…

jullie hebben strax ervaring dan kunnnen jullie het vaker inbouwen Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 01 oktober 2006 03:55 PM
  [ # 42 ]

ReSpEcT, weet je…

@McDean: er zijn in de BX Club een paar zelfbouwers actief geweest. Telkens blijkt toch wel dat het een hels karwei is waar je eigenlijk niet aan kan beginnen als je niet gedegen kennis hebt van de techniek.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 oktober 2006 08:26 PM
  [ # 43 ]
mpostma schreef:

ReSpEcT, weet je…

@McDean: er zijn in de BX Club een paar zelfbouwers actief geweest. Telkens blijkt toch wel dat het een hels karwei is waar je eigenlijk niet aan kan beginnen als je niet gedegen kennis hebt van de techniek.

Tuurlijk heb ik respect voor wat ze doen ik vind ook mooi en goed wat ze doen en vooral door zoon goede reportage te maken. Ik maakte eigenlijk alleen maar een beetje een flauw grapje Rolling Eyes .

Verder met deze Uitleg denk ik dat veel mensen al beter weten waar ze aan willen of gaan beginnenn.  Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 02 oktober 2006 08:28 PM
  [ # 44 ]
McDean schreef:
mpostma schreef:

ReSpEcT, weet je…

Tuurlijk heb ik respect voor wat ze doen ik vind ook mooi en goed wat ze doen en vooral door zoon goede reportage te maken. Ik maakte eigenlijk alleen maar een beetje een vlouw grapje Rolling Eyes .

Verder met deze Uitleg denk ik dat veel mensen al beter weten waar ze aan willen of gaan beginnenn.  Wink

Absoluut; goed alternatief is het zelf uitbouwen van een -al dan niet - werkende airco. Werkt ook genezend voor overmoedige inbouw-plannen Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 08 oktober 2006 11:17 PM
  [ # 45 ]

Sinds vandaag heb ik weer een GTi met draaiende motor, gemonteerde bumper (met sproeiers Cool ) en werkende dubbele koelfans.

Hij loopt weer net zo als vroeger, ik was wel vergeten hoe rauw dat ding loopt Smile

Profiel  

3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook