Dag mensen,
Ik ben al een tijd op zoek naar een ZX Diesel tot 1.000 eurie. Is veel te vinden, veel rotzooi en ook best leuk spul. Veel daarvan echter zijn Reflex uitvoeringen. Mijn huidige Avantage met zijn verschuifbare achterbank, goede stoelen, middenconsole, toerenteller en Temp meter is echter mijn minimale eis. Toerenteller en Temp meter zijn geen noodzaak maar wil ik er gewoon in hebben. De middenconsole moet er ook gewoon in en de stoelen van de reflexen zijn voor mij beneden peil (behoudens de >bwjr ‘94 modellen).
Is het zonder meer mogelijk om in een Reflex Diesel uit ‘94 een klokkenpaneel van een Avantage te zetten? Kost slechts zo’n 60 euro. En de middenconsole kan ook geplaatst worden? Die kan ik bij BEbben niet vinden.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
kunt beter even wachten tot je een leuke avantage vind want alles over bouwen is een berg werk. Bovendien is een reflex niet voorbereid op een aantal opties. Bij een avantage bijvoorbeeld zijn een aantal stekkers al aanwezig waardoor verschillende opties als el. ramen, cv en el. buitenspiegel relatief makkelijk zijn ingebouwd. Bovendien, als je een reflec koopt en vervolgens een berg moet gaan investeren om hem up te graden (tel al die beetjes maar bij elkaar op) dan ben je straks nog duurder uit dan wanneer je iets meer geduld hebt en even wacht op een leuke avantage of een leuk actiemodel (Allure, image, tonic etc).
Edit: Voor de actiemodellen is het wellicht even doorsparen want die zijn >94, klokken e.d. overbouwen kan problemen geven. Reflexen zijn kaal en niet voorbereid op opties, dus wordt sowieso een berg werk.
Mijn advies is dus zeker even verder kijken tot je echt iets leuks vind.
Groeten Guido.
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
Dat van dat voorbereid zijn dacht ik al, geloof dat de isolatie ook minder is? Thnx, weet al weer genoeg
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
david.tb schreef:Dat van dat voorbereid zijn dacht ik al, geloof dat de isolatie ook minder is? Thnx, weet al weer genoeg
Hey mijn avantage diesel staat te koop, voor 700 euro incl. nwe D-riem. en is ondanks zijn kilometerstand nog in erg goede staat zowel optisch als motorisch!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX