Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Eindelijk hebben we door twee dagen zwoegen de BX turbo diesel terug op zijn pootjes gekregen .
Begin dit jaar was hij onzacht in aanraking gekomen met een vluchtheuvel met ernstige schade aan de voorbrug tot gevolg :
Ongeloofelijk dat de bevestigingspunten van de voorbrug in de carosserie geen schade heeft opgelopen .
Met heel wat zoek en denkwerk hebben we gisteren en vandaag een andere voorbrug gemonteerd zonder de hele hydrauliek stros te moeten demonteren .
Brug een beetje laten zakken ; stuurhuis , torsiebar en alle slangen en leidingen onder de wagen laten hangen en dan voorzichtig de nieuwe brug hier terug op gemonteerd .
proefrit bevestigde dat dit een geslaagde reanimatiepoging geworden is .
[smilie=273.gif]
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
pfoe, dat ziet eruit idd geluk gehad dat de chassis punten niet geraakt zijn, anders had het wel wat meer werk geweest
succes ermee!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Oef, dat is een behoorlijke schade. Heb je foto’s van voor en na de reparatie van de wagen?
In ieder geval gefeliciteerd dat ie weer rijdbaar is!
Groeten,
Jan
Mooi dat ie wel rijdt. Ik zou er nog wel een rondje uitlijnen aan wagen. Heb je ook de spoorstangen vervangen? Dat kan nog wel aardig verbogen zijn als ik de schade zo zie.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Uitwendig was er geen schade , alleen de twee wielen die tegen de achterkant van de wielkuipen plakten en natuurlijk twee kapotte banden .
Om hem helemaal rijklaar te zetten moet er ook nog nieuwe remblokken en handremkabels in , twee voorbanden plus velgen en de versnellingsbak opvullen .
De buitenste stofkap van de rechter aandrijfas is ook gescheurd : kan je die makkelijk vervangen want dat heb ik nog nooit gedaan bij een BX ???
Hoe gaat dit in zijn werk ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Uitwendig was er geen schade , alleen de twee wielen die tegen de achterkant van de wielkuipen plakten en natuurlijk twee kapotte banden .
Om hem helemaal rijklaar te zetten moet er ook nog nieuwe remblokken en handremkabels in , twee voorbanden plus velgen en de versnellingsbak opvullen .
De buitenste stofkap van de rechter aandrijfas is ook gescheurd : kan je die makkelijk vervangen want dat heb ik nog nooit gedaan bij een BX ???
Hoe gaat dit in zijn werk ??Walter
Haal de homokineet los van de naaf.
HAal de stofkap eraf.
SLa met een moker de homokineet van de as.
vervang de stofhoes, nieuw vet
Nu zie je dat de homokineet met een borgringetje op de as is geborgd. HEt terugprutsen moet je met een klein schroevendraaiertje doen en vooral niet met grof geweld. Als je pech hebt is het ringetje gesneuveld en zul je de resten goed ut de homokineet moeten halen.
- zet de stofhoes weer goed vast op de as zodat het vet er niet uit kan komen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ha , dus nog hetzelfde als bij de CX indertijd .
Dank voor de snelle reactie .
Walter
Meten is weten , gissen is missen