Nu mijn ombouw bijna klaar is, loop ik nog spaak op een paar kleine probleempjes, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen:
- Bij het monteren van 283mm geventileerde schijven voor + de bijbehorende klauwen, moeten dan de originele BX handremkabels gebruikt worden, die van de Xantia of zijn die van de BX 16V anders en moeten die gebruikt worden?
- De benzinedampafzuiger of hoe het ook mag heten die op de monopoint zat, wat moet ik daar nu mee:
- Het gasklephuis heeft verschillende aansluitingen, 1 daarvan kan ik niet herleiden, iemand een idee (liefst met foto!):
Hee Wyd, Nooit geweten dat je hiermee bezig was
Je hebt er dus ook een 16V motor in gezet?
De buitenkant doe je ook?
Ik weet, off-topic maar wil het graag weten…..
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
marx-7 schreef:Hee Wyd, Nooit geweten dat je hiermee bezig was
Je hebt er dus ook een 16V motor in gezet?
De buitenkant doe je ook?
Ik weet, off-topic maar wil het graag weten…..
er staat al zolang ik me kan herinneren TZi-16V bij zijn naam
ik dacht juist dat deze auto al lang af was
Hij is motorisch bijna lopend.
Anyhow met wat speurwerk heb ik het probleem grotendeels zelf al opgelost.
De onderste aansluiting is voor de afdampretour die alleen op de DFW (148pk) zit. Gelukkig heb ik een afdampleiding liggen omdat die op de Tzi ook al zit, dus kan ik die gebruiken en zijn daarmee 2 vragen beantwoord
Op de D6C (160pk) zit dit milieugeintje dus niet! Vandaar dat ik het ook niet herkende.
Rest me alleen de vraag van de handremkabels.
Deze zitten er nu op met de moeren aan beide kanten in de loste stand en toch staat hij nu op spanning.
de moeren smaller maken zou dan kunnen helpen denk ik.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
kan dat wel? dan zou je ze van de kabels af moeten zien te krijgen…
zijn de kabels van BX en Xant eigenlijk uitwisselbaar?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
stoterstangen90 schreef:de moeren smaller maken zou dan kunnen helpen denk ik.
Bij de normale 266 mm schijf Xantia klauwen kun je gewoon de BX handremkabels gebruiken. Ik durf echter niet te zeggen of dat voor de 283 mm schijven bij de Xantia hetzelfde is. Stel dat nu bij de Xantia voor alle typen remklauwen de handremkabels gelijk zijn, zou ik zo zeggen dat het voor jou geen probleem moet zijn.
Wel moet je de binnenkabels zoveel mogelijk ruimte geven. Als ik de moeren helemaal heb teruggedraaid, dan gaat t precies goed. Dus zo slap mogelijk afstellen.
Succes! Dat moet machtig ankeren. Hopelijk heb je achter de rembalans wel hersteld met Xantia (break) achterklauwen.
Hij staat nu op de uiterste stand met de handrem omlaag en toch vast.
Misschien de dikke moeren vervangen voor dunne moeren, waardoor er 2 dunne moeren per kabel zitten om te verstellen.
WYD schreef:Hij staat nu op de uiterste stand met de handrem omlaag en toch vast.
Misschien de dikke moeren vervangen voor dunne moeren, waardoor er 2 dunne moeren per kabel zitten om te verstellen.
Misschien dat het nog scheelt dat ik imitatie handremkabels heb en niet origineel? Overigens geloof ik dat Mike/IJs/Jeroen ook 283 mm schijven + Xantia klauwen hebben op de BX 4x4x4. Misschien eens vragen hoe zij het gedaan hebben?
mpostma schreef:WYD schreef:Hij staat nu op de uiterste stand met de handrem omlaag en toch vast.
Misschien de dikke moeren vervangen voor dunne moeren, waardoor er 2 dunne moeren per kabel zitten om te verstellen.Misschien dat het nog scheelt dat ik imitatie handremkabels heb en niet origineel? Overigens geloof ik dat Mike/IJs/Jeroen ook 283 mm schijven + Xantia klauwen hebben op de BX 4x4x4. Misschien eens vragen hoe zij het gedaan hebben?
Marcel (Web) heeft ze er ok opgehad.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.