2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
1.6 Peugeot<->Citroën
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2006 12:29 AM
  [ # 16 ]
WYD schreef:

De 205 had pas vanaf 1994 ofzo de 1.6 TU motor. Dit is dezelfde als degene die in de Saxo is gebruikt.
Deze uitvoering kom je ook bijna niet tegen en zijn vrij zeldzaam.

Een 205 1600 met TU5 motor?

Nou breekt m’n klomp.

Ik ken
De 205 GTI met XU5 met 105 danwel 115pk
De 205 automatics met XU5 carbs (80pk) en monopoint (89pk)
De 205 GT/XS MY 93 met XU5 89pk
De 205 GTX met Talbot-motor 90pk (Spaanse uitvoering).

En nu zeg jij dat er een OEM 1.6 TU geleverd is? In welke uitvoering dan?

Volgens mij heeft Peugeot toendertijd alleen de 106 en 306 met TU5 geleverd.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 08 september 2006 02:27 AM
  [ # 17 ]

205 heeft volgens mij ook nooit een 1,6 TU in gelegen, altijd xu.

De 205 GTX met Talbot-motor 90pk (Spaanse uitvoering), dit is toch een 1,3 of 1,5?

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 september 2006 03:42 AM
  [ # 18 ]
michel-16v schreef:

205 heeft volgens mij ook nooit een 1,6 TU in gelegen, altijd xu.

Ik heb het even opgezocht, de 1.6 in de 205 is altijd in XU smaak geweest.

Volgens http://www.hbase.nl

205 1.6 XR AUT. 3D. MOT.XU51C 59KW 05-86 t/m 08-87
205 1.6 GR AUT. 5D. MOT.XU51C 59KW 05-86 t/m 08-87
205 1.6 GTI INJ. 3D. MOT.XU5J 77KW 04-84 t/m 08-87
205 1.6 CTI INJ. CABRIO MOT.XU5J 77KW 09-86 t/m 08-87
205 1.6 XR/XT AUT. 3D. MOT.XU51C 59KW 09-87 t/m 10-91
205 1.6 GR/GT AUT. 5D. MOT.XU51C 59KW 09-87 t/m 10-91
205 1.6 GTI 3D. MOT.XU5J 77KW 09-87 t/m 06-90
205 1.6 INJ.KAT. 3D. MOT.XU5M3/Z 65KW 08-92 t/m 07-93
205 1.6 INJ.KAT. 5D. MOT.XU5M3/Z 65KW 08-92 t/m 07-93
205 1.6 INJ.KAT.AUT. 3D. MOT.XU5M3/Z 65KW 09-91 t/m 10-96
205 1.6 INJ.KAT.AUT. 5D. MOT.XU5M3/Z 65KW 09-91 t/m 10-96

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 08 september 2006 10:00 AM
  [ # 19 ]

Er is ook nog een XU5JA van 83KW (115 PK) geleverd van ‘86 to ‘93 volgens Autodata in de 205 GTI.

En ook nog een XU5M2Z van 65KW/89PK in ‘91 en ‘92.

Ik moet overigens ZX1.4i helemaal gelijk geven want ik kan in Autodata geen TU motor vinden in de 205 (de 1.6) gedurende het hele productieleven.

Jos van der Voort

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 september 2006 01:33 PM
  [ # 20 ]

In de 205 werd nog een echte 1.6 geleverd ipv een 1.6 tuutje Wink

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 09 september 2006 11:51 AM
  [ # 21 ]

Tjsa, ik heb een 306 1.4 TU gehad, en daar hebben we een BX 16V (D6C) motor ingebouwd. Paste zonder problemen en na 4 weekenden werk was hij ook rijklaar.

Daarna hebben we van een ZX 1.9i Volcane het complete onderstel met subframe op de 306 geplaatst. dus met 4 remschijven nu. en de uitlaat van de ZX konden we ook zo mooi gelijk overhangen. Past allemaal als gegoten. Evenals het complete interieur van de ZX is ook in de 306 gegaan.

ZX en 306…...ZIJN 2 DEZELFDE AUTO’S. zelfs het front van een 306 en ZX kan je zo omwisselen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 september 2006 03:48 AM
  [ # 22 ]

Handig om te weten, wist wel dat het bloedverwanten van elkaar zijn, maar dat het zover gaat wist ik niet.

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 10 september 2006 12:13 PM
  [ # 23 ]

Een D6C is overigens ook een XU motor.

Heel apart dat je alles zo kan overzetten. Helaas heb ik proefondervindelijk moeten constateren dat dat niet voor een onderblok zomaar kan.

Jos van der Voort

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook