Met een tussentijd van enkele weken heeft mijn picasso 1.4 full pack 4 keer stilgevallen tijdens het rijden. Hij demarreert maar hij start niet !
Na 10 minuten kunnen start hij terug zonder problemen
Motor valt stil, batterijlampje brandt, stuurbekrachtging valt weg
Levensgevaarlijk op een autosnelweg !!
De erkende dealer heeft tot nog toe geen oorzaak gevonden. De computerlisting geeft geen infarcten aan die de oorzaak zouden kunnen zijn.
Ook de brandstoftoevoer is nagezien en OK
We denken dat het voorvalt bij “grotere warmte”, dat er iets uitzet ?..
De dealer heeft gezegd af te wachten om me geen grote kosten te moeten aanrekenen.
Zijn er “picassoërs” die mij kunnen helpen ? :
hallo,
Ik heb stilvallen gehad met mijn xsara break (zie mijn verhaal hier op forum, onder kopje xsara break storing uitlaatgassen)en kreeg voor dit gebeurde meldingen motormanagement storing uitlaatgassen af en toe.
Nu op dit moment is men nog bezig met reparatie, auto is bij mij uitgevallen op vakantie en later weer. Uiteindelijk niet meer te starten.
Ik ben op verkeerde been gezet en garage ook door meldingen in verleden en door V power te tanken en poss geen storin te hebben, nu bleek de oorzaak dus vocht in de stekkerverbinding van kabelboom op ecu( computer). Vraag garage voor zekerheid hier eens naar te kijken,
weet niet of het zo is, maar sluit dit uit, want inderdaad hij valt dan zo stil door kortsluiting en de reparatie is niet mals, als ze dit niet op tijd onderkennen, bij mj was de stekker en de ecu compleet verrot.
groet,
Hans
Xsara Break 1.6 16v ""difference"" 2003
Een maat van mij heeft een Fiat Marera weekend en heeft ongeveer hetzelfde probleem als jij. Bij hem was het een kapotte lamda sonde. Misschien ook een mogelijke oorzaak bij jou?
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Allebei bedankt voor uw tussenkomst
Hopelijk zit ik op het juiste spoor