4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Kat verwijderen
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 oktober 2004 10:43 AM
  [ # 46 ]
easternnl schreef:

gti_styling84, waar kunnen we je auto bewonderen op het internet. Je ico ziet er leuk uit, maar wil ook graag grote plaatjes zien!!

easternnl, dat is niet mijn bak hoor…. na het weekend heb ik foto’s van me wagen zonder katalysator…  Very Happy

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 oktober 2004 03:19 AM
  [ # 47 ]
bx19gt schreef:
sjoosie schreef:

PS.

Wouter wat is je km stand dan???
De mijne staat bijna op de 140 000

Hoi Joost,

Zie hier de originele km-stand van mijn BX14 (op LPG):
foto

Hee Wouter,

Dat gaat hard bij jou met die kms!! Moet toch wel een goed gevoel geven op LPG ipv benzine.

Ik sta nu op de 388.326. Niet helemaal goed te zien op onderstaande foto (wel als je inzoomt).

Groet,
Marten

Edit by Lelijke Eend: van de foto een link gemaakt

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 15 oktober 2004 03:58 AM
  [ # 48 ]
mpostma schreef:
bx19gt schreef:
sjoosie schreef:

PS.

Wouter wat is je km stand dan???
De mijne staat bijna op de 140 000

Hoi Joost,

Zie hier de originele km-stand van mijn BX14 (op LPG):
foto

Hee Wouter,

Dat gaat hard bij jou met die kms!! Moet toch wel een goed gevoel geven op LPG ipv benzine.

Inderdaad.

Even voor de duidelijkheid: ik heb mijn BX overgenomen van Marten, precies 3 weken geleden. Toen was de kilometerstand 335.308. Nu is het 338.285, wat een gemiddelde maakt van 1.000 km per week…. Shocked

Edit by Lelijke Eend: van de foto een link gemaakt

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 18 oktober 2004 12:49 PM
  [ # 49 ]

Zow, de klus is geklaard mensen Very Happy Me Kat is eronder vandaan en het rijdt HEERLIJK, ik wou dat ik het gelijk gedaan had. Me auto heeft meer vermogen en hij schokt helemaal niet meer. Het geluid is iets zwaarder, maar dat is echt te verwaarlozen. Het is beslist aan te raden!  :headbang

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 27 oktober 2004 02:56 PM
  [ # 50 ]

zonder cat geen probleem met apk?

beste gti_styling84,
op je kentekenbewijs staat toch een notietie dat het een auto met cat betreft?
Of is dit echt geen probleem voor de apk, want dan haal ik hem er ook onder vandaan.
Het knijpt best wel veel /scheelt aardig in het vermogen en kost dan toch ook meer brandstof?
Laat ze dan maar iets harder hoesten in de berm Twisted Evil

Misschien tot ziens op 30 okt as.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 27 oktober 2004 03:58 PM
  [ # 51 ]

Re: zonder cat geen probleem met apk?

mcvdberg schreef:

beste gti_styling84,
op je kentekenbewijs staat toch een notietie dat het een auto met cat betreft?
Of is dit echt geen probleem voor de apk, want dan haal ik hem er ook onder vandaan.
Het knijpt best wel veel /scheelt aardig in het vermogen en kost dan toch ook meer brandstof?
Laat ze dan maar iets harder hoesten in de berm Twisted Evil

Misschien tot ziens op 30 okt as.

hai hai,

Neej hoor, staat niet op mijn kentekenbewijs Smile gewoon BX 1.4 INJ U9 verder niks. Ik heb het wel zo gemaakt met uitlaat klemmen dat ik zo me kat er weer tussen kan zetten voor het gezicht bij de APK, kheb het helemaal uitgezocht en je hoeft pas vanaf 93 een viergastest te ondergaan. dus, als je het net zo maakt als ik dan is er niks aan de hand.. Kijk maar ffe op de meeting onder me auto, dan kan je zien hoe die zit.

Wat die brandstof betreft, moet je het volgende in acht nemen: kan jij lekker ademen met een zakdoek voor je neus ? niet echt denk ik, dat is in weze hetzelfde bij een auto, hij kan goed ademen, en wat t geluid betreft word dat niet echt veel meer… juist mooier Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2004 04:02 PM
  [ # 52 ]

U9 = katalysator

Nog geen probleem, gewoon er weer onder klussen voor APK. Overigens haal je volgens Willem met een hele gezonde moter de eis ook wel zonder kat, maar meten is weten.

Ik ga voor m’n XM in de nieuwe uitlaten die ooit komen ook de kat(s) makkelijk verwijderbaar maken. Scheelt een boel, maar voor APK gaan ze er weer onder. Overigens als je een LPG-only (dus geen benzine systeem) auto hebt hoeven ze niet meer.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 27 oktober 2004 04:18 PM
  [ # 53 ]

u9 = kat… dat wist ik niet, maar maakt nog niet uit, hij gaat er gewoon weer netjes onder bij de APK Smile ffe kwestie van 4 bouten losdraaien en buisje met Kat er weer tussen. Nados problemos, gewoon doen Mcvdberg Smile

Trouwens scheelt het wel een stuk met rijden, hij schokt minder en trek VEEL beter door… ook de top ligt een stuk hoger, geeft veel mensen het nakijken bij het stoplicht Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2004 04:38 PM
  [ # 54 ]

Ik heb het net even kort bestudeerd, en hier is er e.a. over te vinden. Voor mijn 1990 XM betekent dat dat de Kat er niet fysiek onder hoeft te zitten, maar hij moet de <0.5% volume CO eis wel halen. Weet niet uit welk jaar jouw BX is, maar het is anders vanaf 1992 enzo.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 27 oktober 2004 04:42 PM
  [ # 55 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb het net even kort bestudeerd, en hier is er e.a. over te vinden. Voor mijn 1990 XM betekent dat dat de Kat er niet fysiek onder hoeft te zitten, maar hij moet de <0.5% volume CO eis wel halen. Weet niet uit welk jaar jouw BX is, maar het is anders vanaf 1992 enzo.

Lees hier maar: http://www.uitlaten.com/uitlaten/kat.html heb het helemaal nagezocht, staat op diverse website’s en een maat van me is monteur, deze heeft t ook nog es bevestigd. Mijn bolide is uit Jan ‘92. Maar met APK zit ie er weer onder Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2004 04:53 PM
  [ # 56 ]

Ja komt op hetzelfde neer als die autoweek link. Voor eind 92 hoeft de kat er niet in te zitten bij U9 aanduiding, maar moet wel onder de 0.5% vol CO komen. Met gas goed te doen dus, en dat is fijn, want laat ik nou gas hebben in mijn XM… Smile.

Ga dat ding er binnenkort maar eens uit halen denk ik. Desnoods kan ie er bij APK weer in.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 27 oktober 2004 05:01 PM
  [ # 57 ]

Daarom…. die kat laat ik wel terugspringen bij de apk :16

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 16 november 2004 10:39 PM
  [ # 58 ]

Was ff wat oudere topics aan het lezen zo ook deze.
Ik was dit ook al van plan, maar mij werd verteld dat ik problemen zou gaan krijgen met de lambdasonde enzo.
Maar ik ben toch overtuigd en ga hem volgend weekend eronder vandaan halen met een constructie dat ik em zelf weer terug kan zetten met klemmen voor de APK.
Ook de middendemper wordt eruit gehaald en de pijp rechtdoor gelast.

Voor de bumperstrips een tip:
spuiten lukt haast niet, gewoon opnieuw tapen.
Zwart isolatietape. Strip mooi glad maken en over tapen.
Half uurtje werk en je hebt alle 4 de strips (2X2) weer als nieuw. Knapt de auto goed van op!

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 16 november 2004 11:17 PM
  [ # 59 ]
WYD schreef:

Was ff wat oudere topics aan het lezen zo ook deze.
Ik was dit ook al van plan, maar mij werd verteld dat ik problemen zou gaan krijgen met de lambdasonde enzo.

Dat dacht ik eerder ook!!!
Maar wat blijkt? Bij de bix zit de lambda sonde voor de katalysator!
Dus je kat kan er onder uit zonder problemen te krijg met je lambda sonde!
Wanneer een lambda sonde na de kat zit dan zou ik em maar fijn laten zitten! Je auto gaat er zwaar klote van rijden dan. Het motormanagement raakt dan ontregelt, en hij neemt dan standaard waarde’s om het inspuiten te bepalen (zoiets tenminste)

Maar goed bij bixje geen probleem.. Kat kan dr onderuit zonder problems
Wanneer je besluit om je kat terug te plaatsen vanwege apk of verkoop of iets dergelijks? Eerst de lambda sonde weer aansluiten omdat wanneer je dit dus niet doet en je auto start raakt dat motormanagement weer over de zeik en zul je em aan de comp. moete hange om ‘t weer te herstellen

Mvg Joost

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 november 2004 10:37 AM
  [ # 60 ]

aha…. oke… nou iig de lambasonde komt ver voor m’n kat, dus ik heb er geen problemen mee… let wel op dat als je, je middendemper ertussen uithaalt een stuk meer gebrom hoort…. Ik heb een sporteinddemper en me middendemper nog en heb ook een openluchtfilter… en dat hoor je al erg goed moet ik zeggen.

Ik heb het gemaakt met uitlaatklemmen en een stuk pijp ‘katvervanger’ klinkt erg tof moet ik je zeggen en geeft ook stukken meer vermogen !!!! Twisted Evil

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook