kofferbak afstelling
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 september 2006 05:16 PM

Hola…

De kofferbak van mijn 16V sluit links niet goed aan als hij dicht is.
Als de klep open is, dan kan ik voelen dat op het linkerscharnier redelijk wat speling zit, maar als de klep dicht is, dan is hij nauwelijks nog te bewegen.
Is dit een kwestie van afstelling? of zou er iets krom zijn aan de ophanging van het denksel?

Alvast bedankt voor info!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 september 2006 05:24 PM
  [ # 1 ]

Re: kofferbak afstelling

Mechuccio schreef:

Hola…

Als de klep open is, dan kan ik voelen dat op het linkerscharnier redelijk wat speling zit, maar als de klep dicht is, dan is hij nauwelijks nog te bewegen.
Is dit een kwestie van afstelling? of zou er iets krom zijn aan de ophanging van het denksel?

Je kan het slotmechanisme in de kofferbak verschuiven als je de moeren iets losraait. Hiervoor moet je wel de plastic afdekking aan de binnenkant demonteren anders kom je er niet bij.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 september 2006 05:29 PM
  [ # 2 ]

mpostma schreef:
Mechuccio schreef:

Hola…

Je kan het slotmechanisme in de kofferbak verschuiven als je de moeren iets losraait. Hiervoor moet je wel de plastic afdekking aan de binnenkant demonteren anders kom je er niet bij.

Bedankt voor je antwoord, ik heb er wel nog een paar vragen over.
Ik merk namelijk dat bij het dak waar de 2 scharnieren zitten dat het linker scharnietr speling heeft, terwijl de rechtse dat niet of nauwelijks heeft.
Als de klep dicht is, dan steekt hij links een paar milimeter teveel naar achteren uit, hij zit wel recht in het midden.
Of kan ik de sluiting dan in 4 richtingen schuiven en moeten de scharniere speling hebben? dan zou het goed kunnen zijn dat het slot hem idd de verkeerde richting in duwt!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 11 september 2006 05:51 PM
  [ # 3 ]

Ik denk toch dat je het in het bovenste scharnier moet zoeken. Met het slot valt wel iets te corrigeren maar dan denk ik meer naar links/rechts.

Ook zal door de speling de klep door het rubber wat hoger geduwd worden.

Bij mij zat het slot los waardoor ik de klep iets omhoog kon trekken en omlaag duwen maar niet naar voren/achteren.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 september 2006 08:05 PM
  [ # 4 ]

Mechuccio schreef:

Hola…

Misschien een uitgesleten pen of oog; controleer ook of de scharnierpennen er allebei wel helemaal in zitten.

Kijk ook of de afdekrubbers waar de klep op landt goed op de rand v/d koets zitten. Als dat niet zo is (bijv. draadje voor een 3e remlicht doorgestoken) dan kun je daar de ellende door gekregen hebben.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 september 2006 08:08 PM
  [ # 5 ]

Voor zover ik gezien heb, kun je het slot voornamelijk omhoog/omlaag schuiven met de sleuven die erin zetten. Links/rechts nauwelijks of niet. Ik zou er dus voor zorgen dat je scharnierpennen spelingsvrij bewegen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook