Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
hel1 schreef:gefeliciteerd! mooi bak.
effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?
De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.
Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.
Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.
Groet,
Lucas
Lucas Unger schreef:hel1 schreef:gefeliciteerd! mooi bak.
effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?
De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.
Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.
Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.
Groet,
Lucas
maar zo snap ik alweer waar ik naar moet kijken, bedankt.
ik vind die “platte” neus wel mooi
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lucas Unger schreef:hel1 schreef:gefeliciteerd! mooi bak.
effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?
De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.
Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.
Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.
Groet,
Lucas
Lucas,
In het L’evolution-topic wordt dit ook besproken, maar ik heb er geen foto’s aan toegevoegd.
In ieder geval lijkt het me een goede zet om een aantal topics te maken over de specifieke XM-zaken, met name over motoren en de verschillen tussen de serie 1 en 2
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja , een hele mooie XM. Ik heb hem vrijdag avond al even bewonderd
Ga je de bumper ook nog veranderen : Die was toch net zoals de grill van een serie 2 :
citro-power schreef:Ja , een hele mooie XM. Ik heb hem vrijdag avond al even bewonderd
Ga je de bumper ook nog veranderen : Die was toch net zoals de grill van een serie 2 :
jep klopt de gril wordt zowiezo weer een type 1 gril maar de bumper weet ik nog niet ,vind namelijk de mistlampen van de serie 2 mooier wel missen die twee rottige kapjes die nergens vinden kan
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..
maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!
eXaMple schreef:die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..
maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!
heb er v/d week eentje van de diesel verloren met in halen van een andere auto toen er ineens een kat overstak ben maar niet terug gereden ,ik reed 130km/h waar je 80 mocht ,voelde me er wel lullig bij
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:eXaMple schreef:die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..
maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!
heb er v/d week eentje van de diesel verloren met in halen van een andere auto toen er ineens een kat overstak ben maar niet terug gereden ,ik reed 130km/h waar je 80 mocht ,voelde me er wel lullig bij
en de kat??
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
de kat was later weg dus denk dat die het overleefd heb, ben er niet overheen gereden alleen een forse klap tegen de voorbumper en is er toen onder door geschoten.
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
OM nog even op de verschillende neuzen e.d. terug te komen, het begin is er:
Uiterlijke verschillen XM Serie 1 en 2
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.
laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen op
Mooie wagen :thumbsup .
Voor wat betreft Rouge Manderin, smaken verschillen… Ik ben er heel blij mee.
Greetz Toolman
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
arjan_verkade schreef:jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.
laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen op
misschien kunnen we ruilen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Lucas Unger schreef:OM nog even op de verschillende neuzen e.d. terug te komen, het begin is er:
Uiterlijke verschillen XM Serie 1 en 2
Groet,
L
had het al gezien ,goed bezig !
Toolman schreef:Mooie wagen :thumbsup .
Voor wat betreft Rouge Manderin, smaken verschillen… Ik ben er heel blij mee.
Greetz Toolman
rouge mandarin is ook erg mooi hoor
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm'metje schreef:arjan_verkade schreef:jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.
laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen opmisschien kunnen we ruilen
ik zat eerst te twijfelen of jij het was, maar er zaten VSX velgen onder en dacht al te herinneren dat het juist andersom was
en ik heb het vermoeden dat hij niet wil ruilen