2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
weer een xm dr bij ! update pag 3
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 september 2006 04:56 PM
  [ # 16 ]
hel1 schreef:

gefeliciteerd! mooi bak.

effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?

De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.

Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.

Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.

Groet,

Lucas

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 10 september 2006 05:22 PM
  [ # 17 ]
Lucas Unger schreef:
hel1 schreef:

gefeliciteerd! mooi bak.

effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?

De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.

Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.

Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.

Groet,

Lucas

maar zo snap ik alweer waar ik naar moet kijken, bedankt.
ik vind die “platte” neus wel mooi

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 september 2006 05:44 PM
  [ # 18 ]
Lucas Unger schreef:
hel1 schreef:

gefeliciteerd! mooi bak.

effe een vraagje: kan iemand het verschil tussen een type 1 en een type 2 neus uitleggen/laten zien?

De grille van een serie 1 heeft de chevrons uit het midden en een bumper met vrij platte knipperlicht/mistlampunits waarin de horizontale lijn van de bumper meer is benadrukt. Door dit accent op het horizontale lijkt een neus van een S1 vaak wat platter.

Bij een Serie twee zitten de chevrons in het midden en is het gat in de grille ook groter. De bumper is strakker. Hierin bestaan overigens ook weer twee varianten. De ene tot ‘97 met inliggende chevrons en een versie vanaf ‘97 met opliggende chevrons.

Ik zal eens een mooi bericht in een vers topic in de XM-sectie plaatsen vanavond met wat foto’s waarmee duidelijk de verschillen worden uitgelegd. Ik merk dat dit een vaak terugkerende vraag is.

Groet,

Lucas

Lucas,

In het L’evolution-topic wordt dit ook besproken, maar ik heb er geen foto’s aan toegevoegd.

In ieder geval lijkt het me een goede zet om een aantal topics te maken over de specifieke XM-zaken, met name over motoren en de verschillen tussen de serie 1 en 2

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 september 2006 09:54 PM
  [ # 19 ]

Ja , een hele mooie XM. Ik heb hem vrijdag avond al even bewonderd Wink

Ga je de bumper ook nog veranderen Confused:  Die was toch net zoals de grill van een serie 2 Confused:

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 september 2006 10:08 PM
  [ # 20 ]
citro-power schreef:

Ja , een hele mooie XM. Ik heb hem vrijdag avond al even bewonderd Wink

Ga je de bumper ook nog veranderen Confused:  Die was toch net zoals de grill van een serie 2 Confused:

jep klopt de gril wordt zowiezo weer een type 1 gril maar de bumper weet ik nog niet ,vind namelijk de mistlampen van de serie 2 mooier Rolling Eyes wel missen die twee rottige kapjes die nergens vinden kan Evil or Very Mad

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 11 september 2006 12:46 PM
  [ # 21 ]

die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..

maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 september 2006 08:35 PM
  [ # 22 ]
eXaMple schreef:

die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..

maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!

heb er v/d week eentje van de diesel verloren met in halen van een andere auto toen er ineens een kat overstak Shocked  ben maar niet terug gereden ,ik reed 130km/h waar je 80 mocht ,voelde me er wel lullig bij Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 september 2006 08:42 PM
  [ # 23 ]
xm'metje schreef:
eXaMple schreef:

die kapjes van het sleepoog?? die mis ik ook ja.. parkeren in amsterdam bij de gracht….en dan zakt ie ietsje in… en dan ...kraak op een stalen rand en dan.. plop in het water..

maarre als de grill beschikbaar is houdt ik mij zeer aanbevolen!

heb er v/d week eentje van de diesel verloren met in halen van een andere auto toen er ineens een kat overstak Shocked  ben maar niet terug gereden ,ik reed 130km/h waar je 80 mocht ,voelde me er wel lullig bij Confused

en de kat??

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 september 2006 09:23 PM
  [ # 24 ]

de kat was later weg dus denk dat die het overleefd heb, ben er niet overheen gereden alleen een forse klap tegen de voorbumper en is er toen onder door geschoten.

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 september 2006 09:38 PM
  [ # 25 ]

OM nog even op de verschillende neuzen e.d. terug te komen, het begin is er:

Uiterlijke verschillen XM Serie 1 en 2

Groet,

L

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2006 10:08 PM
  [ # 26 ]

jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.

laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus Shocked
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan Razz )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen op Wink

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 11 september 2006 11:28 PM
  [ # 27 ]

Mooie wagen :thumbsup .

Voor wat betreft Rouge Manderin, smaken verschillen… Ik ben er heel blij mee.

Greetz Toolman

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 12 september 2006 12:03 AM
  [ # 28 ]
arjan_verkade schreef:

jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.

laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus Shocked
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan Razz )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen op Wink

misschien kunnen we ruilen Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 12 september 2006 12:04 AM
  [ # 29 ]
Lucas Unger schreef:

OM nog even op de verschillende neuzen e.d. terug te komen, het begin is er:

Uiterlijke verschillen XM Serie 1 en 2

Groet,

L

had het al gezien ,goed bezig ! Wink

Toolman schreef:

Mooie wagen :thumbsup .

Voor wat betreft Rouge Manderin, smaken verschillen… Ik ben er heel blij mee.

Greetz Toolman

rouge mandarin is ook erg mooi hoor Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 september 2006 12:07 AM
  [ # 30 ]
xm'metje schreef:
arjan_verkade schreef:

jij heb nu dus een type 1 met een type 2 neus.

laat ik nu gister heel toevallig naast een type 2 staan met een type 1 neus Shocked
overigens ook een V6 exclusive (volgens de plaatjes dan Razz )
dit was bij zuiderzeemuseum, uiteraard voor het DS club event.
er zaten overigens ook XM club platen op Wink

misschien kunnen we ruilen Laughing

Laughing

ik zat eerst te twijfelen of jij het was, maar er zaten VSX velgen onder en dacht al te herinneren dat het juist andersom was Wink

en ik heb het vermoeden dat hij niet wil ruilen Wink

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook