Simpele Ziel schreef:Nee klopt, moet alleen nog even op zoek naar voelermaatjes
Kleppendekslepakking moet toch nog gewisseld worden.
Pakking? Gewoon uit een melkpak knippen!
Tuurlijk loopt de auto beter!
Alleen nu dus last van een gaar stekkertje naar de ontsteking (zie enkele reacties hierboven) of een vacuumslang die niet helemaal goed is aangesloten. Moet ik morgen ofzo maar even naar kijken.
Melkpak
nee dank je, ik heb een nieuwe hier voor mij neus liggen, en die is toch wel iets dikker dan een melkpak
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Daarom doe ik ook niet aan chatten… zelfs een forum kan ik soms al niet bijhouden.
moest er nog achter
Simpele Ziel schreef:Melkpak
nee dank je, ik heb een nieuwe hier voor mij neus liggen, en die is toch wel iets dikker dan een melkpak
Kleppendekselpakking niet, Rob bedoelt de pakking van het gasklephuis bij monopoint TU motoren, bij een GTI is het daar is het een O-Ring.
Wat voelermaatjes betreft, gewoon bij de Praxis voor een paar euro, voor die enkele keer dat je ze gebruikt voor het kleppenstellen zijn ze prima. En als je koffie+koekjes regelt kom ik je graag helpen.
@Rob, we prikken ergens in october wel een datum voor jouw auto, het is me op het moment te druk om een hele dag uit te trekken en naar Lelystad af te reizen. Over 1,5 week ga ik een week op cursus in het buitenland, daarna de autoshow in Parijs, waar ik gewoon naar toe moet.
Trouwens, ik maak even misbruik van dit topic om te laten zien hoe leuk het is om te sleutelen aan een AX GTI….
Het is slecht te zien op dit plaatje, maar dit bewijst maar hoe stijf die AXjes zijn
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zo “stijf” is die zx 16v van mij ook
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Hoef je bij een BX niet te proberen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Hoef je bij een BX niet te proberen…
kan je rustig proberen hoor!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
nou die bx 16v die ik had was ook zo stijf was dat die van jouw dat niet dan.
Nee, niet bepaald…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
raar???
Weet ik niet, vind het wel vreemd opzich dat als je een auto links op een assteun zet, en met een krik de dorpel opkrik dat dan het rechterachterwiel omhoog gaat
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Alweer die vervelende slangetjes? het luiters wel nauw zeg
Was ook mijn angst met het vervangen van de koppakking, als één van die slangetjes maar niet vervelend ging doen.