Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Serge schreef:Hoe is dat afgelopen?
Komplete revisie en veel onderdelen moeten vervangen : cilinders , cilinderwanden , drijfstangen , cilinderkop ......
Totaalplaatje wel met revisie versnellingsbak inbegrepen schat ik rond de 10.000 Euro’tjes .
Meer foto’s van deze revisie : http://www.cqsbelgium.be/resto4/index.htm
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik zit hier nu een beetje de discussie te volgen, maar d’r ontgaat mij waarschijnlijk iets.
als je met een DS motor wil rondrijden lijkt ‘t mij logisch dat je dan gewoon ‘t hele beest koopt, i.p.v. ‘t jezelf moeilijk te maken met zo’n harttransplantatie, en over die diesels gaan we maar helemaal niet beginnen hè Waterman 771, en om een antwoord te geven aan diegene die deze discussie in gang heeft gezet : als ‘t niet teveel mag kosten, wel beste, zoek dan maar een ander hobby-object, want een SM kan heel lief zijn, maar ook extreem gemeen in meest uitgebreide zin van ‘t woord, en dan staat ‘t huilen je inderdaad nader dan ‘t lachen. Maar aangezien jij uit ‘t goede hout gesneden ben (je zit voor niets op dit forum) ga ik niet jouw plezier vergallen, dus koop maar lekker een SM, en als ‘t echt uit de hand loopt, nou dan kun je nog altijd een potje uithuilen op dit forum, good luck.
mare….
als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….
tmrrental schreef:mare….
als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….
En een enorme vette spaarrekening als je zelf niet gaat klussen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
tmrrental schreef:mare….
als ik dit allemaal zo hoor kan ik beter een expert meenemen als ik iet op het oog heb….
Is geen slecht idee , alleen kan deze ook niet zien welke kleppen gemonteerd zijn , welke as er in de oliepomp zit en welk distributiesysteem is gemonteerd .
Van mijn motor heb ik de kleppen zelf vervangen ,dus daar ben ik zeker van , maar de twee andere punten weet ik dus zelf ook ( nog ) niet ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
@tmrrental ; laat de moed niet zakken, beste, als ik U nog een tip mag geven, probeer een auto te kopen van clublid, ned., bel., duits., fra., ‘t maakt niet uit, maar over ‘t algemeen zijn de auto’s van clubleden iets beter verzorgd dan van particuliere eigenaars. Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
georgeskawa schreef:@tmrrental ; laat de moed niet zakken, beste, als ik U nog een tip mag geven, probeer een auto te kopen van clublid, ned., bel., duits., fra., ‘t maakt niet uit, maar over ‘t algemeen zijn de auto’s van clubleden iets beter verzorgd dan van particuliere eigenaars. Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip.
En er zijn zeker goede autos van leden te koop, kijk maar eens op de site van de sm club nederland!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als dit geen uniek stuk is
Wel raar dat je een aanhanger moet meebrengen om hem op te halen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zijn meer diesels hoor… Afschuwelijk. hoor je zo’n knikkerbak langskomen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:
en 190 pk voor de 3.0….
Overigens heeft de Regembeau Diesel 165 PK en 400 nm koppel. Met zesbak goed voor 260 km/h….. getest en bewezen… dus doe mij er maar eentje
Met 165pk goed voor 260? Gelden de natuurkundige wetten ook niet voor een SM? Van wie is de (basis-)dieselmotor in de Regembeau eigenlijk afkomstig?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een ombouw van een bestaande motor ( vermoedelijk Indenor ) met een zelfontworpen cilinderkop .
dacht dat hij ook een turbo diesel in elkaar geknutseld had .
En ook een zesbak
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Gelukkig heb ik niet het budget om na te denken over de aanschaf van een SM…
Maar buiten die eenvoudige berekening is een SM natuurlijk wel een machtig apparaat om bij stil te staan.
Mijn overtuiging is inmiddels dat ookal heb je het geld om er een te kopen je toch wel heel wat kennis van de techniek van de auto nodig hebt om er fatsoenlijk plezier aan te beleven.
Sinds zo’n drie kwart jaar volg ik van dichtbij de stand van zaken bij een volledig gerestaureerde SM en ik kan niet anders constateren dat ook die auto, met beroeps Citroën idioot/sleutelaar achter het stuur, altijd wel ruimte heeft voor verbetering.
Een SM waar je fatsoenlijk langere afstanden op de leukere hoge snelheden mee kunt rijden is een financiëel potentieel prijzige aangelegenheid.
Veel onderdelen mogen dan wel vanwege de relatie met DS delen eenvoudig verkrijgbaar zijn, voor veel Maserati delen zal hetzelfde gelden, maar er zijn genoeg dingen die niet eenvoudig zijn.
Wat denk je van een stuurhuis? Compleet nieuw welteverstaan, kost je dus (als je eraan kunt komen) €2500 en dan gaat de teller lopen.
En wat is een gereviseerd deel? Is dat echt helemaal uitelkaar geweest? Of is de verf vernieuwd en heeft het een poetsbeurt gehad? Komt meer voor dan je hoopt.
Voor mij dus geen SM, tenzij ik rijk genoeg word om een momenteel aanmodderende Citroën/Maserati expert-monteur in dienst te nemen. Kan die gelijk m’n andere auto’s onderhouden.
Maar erover dagdromen kan wel, en gelukkig hoor ik er regelmatig een starten…
Een Porsche rijden is toch goedkoper als ik het zo begrijp. Maar een SM is wel heel mooi en exclusief. Wens je veel wijsheid om een keuze te maken!
Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2Black schreef:Gelukkig heb ik niet het budget om na te denken over de aanschaf van een SM…
Maar buiten die eenvoudige berekening is een SM natuurlijk wel een machtig apparaat om bij stil te staan.
Mijn overtuiging is inmiddels dat ookal heb je het geld om er een te kopen je toch wel heel wat kennis van de techniek van de auto nodig hebt om er fatsoenlijk plezier aan te beleven.
Sinds zo’n drie kwart jaar volg ik van dichtbij de stand van zaken bij een volledig gerestaureerde SM en ik kan niet anders constateren dat ook die auto, met beroeps Citroën idioot/sleutelaar achter het stuur, altijd wel ruimte heeft voor verbetering.
Een SM waar je fatsoenlijk langere afstanden op de leukere hoge snelheden mee kunt rijden is een financiëel potentieel prijzige aangelegenheid.
Veel onderdelen mogen dan wel vanwege de relatie met DS delen eenvoudig verkrijgbaar zijn, voor veel Maserati delen zal hetzelfde gelden, maar er zijn genoeg dingen die niet eenvoudig zijn.
Wat denk je van een stuurhuis? Compleet nieuw welteverstaan, kost je dus (als je eraan kunt komen) €2500 en dan gaat de teller lopen.
En wat is een gereviseerd deel? Is dat echt helemaal uitelkaar geweest? Of is de verf vernieuwd en heeft het een poetsbeurt gehad? Komt meer voor dan je hoopt.Voor mij dus geen SM, tenzij ik rijk genoeg word om een momenteel aanmodderende Citroën/Maserati expert-monteur in dienst te nemen. Kan die gelijk m’n andere auto’s onderhouden.
Maar erover dagdromen kan wel, en gelukkig hoor ik er regelmatig een starten…
2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
[
2500 euro voor een stuurhuis??? daar koop je een hele SM voor man!
een nieuw en dus origineel stuurhuis kost 1500, en is te krijgen! Maar dit ff terzijde…. een sm hoeft niet duur te zijn, maar het KAN wel…
Een harde complete SM voor 2500 euro :