na een ander topic van het tunnen heb ik eigenlijk eens een vraag, omdat ik een caravan moet gaan trekken en er geen kopers op m’n diesel afkomen zit ik er aan te denken om een td blok(als ik er een kan vinden) in te bouwen in m’n zx zou dat gaan : en zit daar veel extra electronica bij : we praten over een 1.9d uit 1997 wie weet raad :
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Re: td blok inbouwen
stan schreef:en zit daar veel extra electronica bij :
De gewone D en TD (de XUD blokken) tot ergens in 98 zijn zonder motormanagement enzo, dus nauwelijks elektronica. Met enige handigheid en de juiste spullen of gewoon een complete sloper waar alles nog opzit, goed te doen.
diegene die een blok weet ik hou me aanbevolen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
stan schreef:diegene die een blok weet ik hou me aanbevolen
als je het nog zoekt PB me even
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Alcyone schreef:Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Alcyone schreef:Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.
Idd. zonder caravan ook wel…
Ijs schreef:karel schreef:Alcyone schreef:Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.
Idd. zonder caravan ook wel…
Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
karel schreef:Ijs schreef:karel schreef:Alcyone schreef:Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.
Idd. zonder caravan ook wel…
Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...
Normaal is een break bak korter
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ach, het gaat niet om de pk’s onder de kap maar de ezels achter het stuur
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
klopt, dat heeft kees mooi geciteerd
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Geplaatst: 25 Aug 2006 11:55 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Die auto komt met moeite de tunnels uitgereden in z’n 4 volgas 75km/h in de botlek tunnel in z’n 3 volgas 70km/h dit vind ik erg gevaarlijk vandaar.
de auto rijd geweldig daar gaat het niet om maar het moet wel veilig zijn.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:
Die auto komt met moeite de tunnels uitgereden in z’n 4 volgas 75km/h in de botlek tunnel in z’n 3 volgas 70km/h dit vind ik erg gevaarlijk vandaar.
de auto rijd geweldig daar gaat het niet om maar het moet wel veilig zijn.
Alstie eraan moet trekken is 75 in zijn vier veel te laag in de toeren.
Ik haal met mijn break (alstie moet werken) ruim 80 in 3 en dan kun je vaak nog weer door naar 4.
Echt, een 1.9D heeft, net als bijna alle andere motoren het maximale vermogen (let op, vermogen, niet koppel) in de buurt van het maximale toerental en als het nodig is moet je hem er gewoon naartoe jagen. Ik rijd in dergelijke gevallen puur op de toerenteller: bij het begin van het rode gebied schakel ik dan pas op en de airco en achterruitverwarming zijn natuurlijk op die momenten uit.
Citroenbx schreef:karel schreef:Ijs schreef:karel schreef:Alcyone schreef:Waarom zou een 1.9D niet sterk genoeg zijn voor een caravan?
Met mijn BX 1.9 met carb en met caravan er achter trok ik zo hard op dat die maat van me met z’n 205 1.1 me niet kon bijhouden
Sja, maar da’s benzine. Wil je “leuk” een zware bak trekken dan is een turbodiesel wel zo comfortabel; de 1900 D valt dan ineens erg tegen.
Idd. zonder caravan ook wel…
Mwah, als je een beetje kunt rijden valt dat best mee
Ik rijd er met een 19 tgd break (lange versnellingsbak) iedereen uit (ok, niet op de snelweg), dan moet jij het met een berline zeker kunnen (en dat ook nog wel op de snelweg)...Normaal is een break bak korter
Klopt, ik vergiste me. De berline heeft een “lange” bak en trap je makkelijk tot de 180, een break een korte en die krijg je met pijn en moeite aan de 160, en dan wil je dat opschrijven en dan komt het er zo uit…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
hehe, gebeurt iedereen wel is hé
onze break zit bij 130op de teller(115-120 in het echt) op een ruime 3000toeren, misschien dat ik er ook maar effe een TurboD bak onderhang
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Alstie eraan moet trekken is 75 in zijn vier veel te laag in de toeren.
Ik haal met mijn break (alstie moet werken) ruim 80 in 3 en dan kun je vaak nog weer door naar 4.
Echt, een 1.9D heeft, net als bijna alle andere motoren het maximale vermogen (let op, vermogen, niet koppel) in de buurt van het maximale toerental en als het nodig is moet je hem er gewoon naartoe jagen. Ik rijd in dergelijke gevallen puur op de toerenteller: bij het begin van het rode gebied schakel ik dan pas op en de airco en achterruitverwarming zijn natuurlijk op die momenten uit.
dat kan toch niet gezond zijn voor een diesel om zo veel toeren te draaien? Ik zit max zo rond de 3.000 a 3.500 toeren dan vind ik al dat ie jankt ik ben bang dat de motor het niet zo tof vind om tegen het rode aan te jagen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere