Zuipende 14TU
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 september 2006 11:38 PM

Mijn vriendin heeft een BX cannes, met het welbekende 1360cc TU blok.

Nu start en loopt dat ding als een zonnetje. Alleen is het zo jammer datíe nogal veel zuipt. Ik krijg de indruk dat ie ook wat olie verbrand. Da’s niet het ergste, want zo veel hoeft er niet bij, maar vooral die benzine….

Ik zat zelf te denken: Rondje onsteking, kleppen stellen, beurtje geven, carterontluchting doorblazen enz.

Nog tips?? Ervaringen??

Test

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 september 2006 12:16 AM
  [ # 1 ]

choke??

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2006 12:32 AM
  [ # 2 ]
hel1 schreef:

choke??

kan alleen als het een K1H is dus met Carb

maar wel een goed punt Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 september 2006 12:40 AM
  [ # 3 ]

ja ik weet niet zo veel van die kleine blokkies hè? ik ben meer van de grote blokken en de bijbehorende prestaties in een bescheidener carosserie.. Razz

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2006 12:45 AM
  [ # 4 ]
hel1 schreef:

ja ik weet niet zo veel van die kleine blokkies hè? ik ben meer van de grote blokken en de bijbehorende prestaties in een bescheidener carosserie.. Razz

Ik wel iets meer Laughing

aangezien het om een cannes gaat vermoed ik een injectie ...

maar wat is hoog verbruik?? 1 op 10 ??
Wat voorn olie zit erin??
In welke staat is de injectie??

Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 september 2006 01:10 AM
  [ # 5 ]

de diverse vraagbaken geven overigens meer 14 types met carburateurs, maar dit gaat off topic

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 september 2006 01:12 AM
  [ # 6 ]
hel1 schreef:

de diverse vraagbaken geven overigens meer 14 types met carburateurs, maar dit gaat off topic

nog heel even oftropic:
de Bx 1400 carb is geleverd op het kantel blok (150)
en op de K1H (dus mijn blokkie) dat is een Tu blok met een carb..

verder zijn de TU uitvoeringen voor zover ik weet allemaal injectie

(bij de BX)
(AX GTI heeft ook Carb uitvoeringen)
(AX sport is dubbele carb maar 1300cc)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 september 2006 01:40 AM
  [ # 7 ]

Een Cannes heeft volgens mij een injectiemotor. Hoe is de lambdasonde?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 september 2006 01:42 AM
  [ # 8 ]

Had m’n zusje ook een keer last van met haar 205 1.1 accent (vergelijkbare motor).
Bij haar was er een vacuumslang los/lek waardoor de “choke” constant aanbleef.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 13 september 2006 02:50 AM
  [ # 9 ]

Het gaat idd om injectie. Alle cannes hebben standaart injectie. WYD noemt een leuk punt, zal eens even rommelen.

Test

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 september 2006 02:54 AM
  [ # 10 ]

Re: Zuipende 14TU

Thijsvandebles schreef:

Ik zat zelf te denken: Rondje onsteking, kleppen stellen, beurtje geven, carterontluchting doorblazen enz.

Nog tips?? Ervaringen??

Lucht, oliefilter en verse olie spreekt voor zich.

Nieuwe verdeelkap+rotor, neem hiervoor geen inmitatie, maar origineel Ducellier bij de dealer.
Monopoint-gasklephuis demonteren en schoonmaken, meestal zit hier ook een hoop rotzooi in.

Alle stekkertjes op en rondom het injectiehuis schoonmaken en met contactspray inspuiten, daar gaat de motor ook mooier van lopen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 september 2006 03:10 AM
  [ # 11 ]

Re: Zuipende 14TU

ZX1.4i schreef:
Thijsvandebles schreef:

Ik zat zelf te denken: Rondje onsteking, kleppen stellen, beurtje geven, carterontluchting doorblazen enz.

Nog tips?? Ervaringen??

Lucht, oliefilter en verse olie spreekt voor zich.

Nieuwe verdeelkap+rotor, neem hiervoor geen inmitatie, maar origineel Ducellier bij de dealer.
Monopoint-gasklephuis demonteren en schoonmaken, meestal zit hier ook een hoop rotzooi in.

Alle stekkertjes op en rondom het injectiehuis schoonmaken en met contactspray inspuiten, daar gaat de motor ook mooier van lopen.

Roken of een hoog olieverbruik kan overigens ook met veels te veel benzine in de cylinder te maken hebben, of met verdunde olie door benzine-lekkage in de olie via de benzinepomp. Dan loopt het oliepeil op.

Verse olie is sowie so een must maar dat weet je wel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 13 september 2006 03:13 AM
  [ # 12 ]

Re: Zuipende 14TU

karel schreef:

benzine-lekkage in de olie via de benzinepomp. Dan loopt het oliepeil op.

Verse olie is sowie so een must maar dat weet je wel.

benzine pomp zit in de tank…Dus als die lekt, zal het wel niet in het carter terecht komen….

Wink  Wink

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 september 2006 04:12 AM
  [ # 13 ]

Re: Zuipende 14TU

Thijsvandebles schreef:
karel schreef:

benzine-lekkage in de olie via de benzinepomp. Dan loopt het oliepeil op.

Verse olie is sowie so een must maar dat weet je wel.

benzine pomp zit in de tank…Dus als die lekt, zal het wel niet in het carter terecht komen….

Wink  Wink

Owja, het is zo’n injectiedoos inderdaad….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook