Heb nu drie vole tanken V-power diesel (Shell) er doorheen gejaagd. Motor loopt stiller, start beter, loopt soepeler en ik heb de indruk dat ie vlotter is.
Echt zo of moet ik me laten behandelen???
Ben wel benieuwd of er anderen zijn met deze ervaringen…
Ik heb deze topic ff naar “Diversen/algemeen geplaatst”.
Is je ZX nu ook zuiniger dan???? Ik wil het wel een paar keer proberen met mijn C5 maar aangezien het een auto van de zaak is en de zaak de brandstof betaald denk ik niet dat ze dat leuk gaan vinden met die V-Power prijs aan de pomp.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
mijn zx was er onzuiniger op (1 op 11,5 ipv 1 op 13)
motor liep wel stiller maar was niet sneller ofzo
en aangezien het erg duur spul is gooi ik het maar niet in.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Hebben de nieuwe Dieselbrandstoffen met ultralaag zwavel nu ook nadelen voor de dieselmotor zelf? net als de zwavelvrije/arme benzine de injectoren laat vastlopen/verstoppen?
metro2005 schreef:mijn zx was er onzuiniger op (1 op 11,5 ipv 1 op 13)
motor liep wel stiller maar was niet sneller ofzo
en aangezien het erg duur spul is gooi ik het maar niet in.
met wat voor een voetje haal jij die 1 op 13 ?
heb het laatst eens geprobeerd. Was afzien, een complete tank lang op de voet letten ( en op de teller ) Kreeg ik 1 op 12.42 als resultaat. Nou kan je vertellen dat ik dat geen tweede keer volhoud…
oh ja, ik rij conservatief op euro super 98
Is je ZX nu ook zuiniger dan????
Weet ik nog niet. Morgen een ritje Den Haag-Doetinchem (vv) en overmorgen een ritje Den Haag-Arnhen (vv).
Ik laat het je weten!
mijn zx was er onzuiniger op (1 op 11,5 ipv 1 op 13)
Laat ik het niet hopen…
Hoe dan ook, ik denk dat het best wel goed is om er een paar volle tanken aan te wagen. Het maakt de motor wel schoon. Althans, volgens de website van Shell..
Weefje schreef:Hoe dan ook, ik denk dat het best wel goed is om er een paar volle tanken aan te wagen. Het maakt de motor wel schoon. Althans, volgens de website van Shell..
Waarschijnlijk maakt het ook je portomonee en bankrekening schoon
Waarschijnlijk maakt het ook je portomonee en bankrekening schoon
Dat lukt met de huidige prijzen ook met normale diesel…
V-power diesel weet ik niet wat het effect is, maar de normale V-power benzine bleek echt een verbetering voor m`n oude Escortje (1300 Cabrio uit `85 met héél veel kilometertjes achter de bumper). Moter werd stiller en soepeler, het verbruik ging terug; en dat vindt ik het extra centje meer wel waard. Ik moet alleen nog even kijken of het voor de XM hetzelfde resultaat biedt.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Ik heb ook vanmiddag v-power diesel getankt, ik schrok gelijk v/d prijs.
Daarbij moest ik bijna 20km omrijden , omdat er in de binnenstad de shell-pompen geen v-power-diesel hebben.
Ik moest van Oosterhout naar gilze-rijen daar de snelweg op richting Breda, dan tanken voor 1,08 € de liter, doorrijden naar Bavel,
richting dorst en weer naar tilburg. Maar kreeg wel dubbele zegels, spaart iemand shell-zegels?
Ik hoop dat het de moeite waard is.
Mijn eerste Citroën Xsara Coupé 1.9d Prestige.
Ik heb eergisteren ook V-power diesel getankt…..maar kan er nu nog niets over zeggen (nog geen grote ritten er mee gemaakt).....maar dat komt vanaf morgen vanzelf wel.
1.07 euro per liter, ja.
Ik denk dat ik maar eens aan de Sla-olie ga met deze prijzen….
Heb je ook meteen geen last meer van z.g. Bumperklevers…..met zo’n Bakolie lucht uit de uitlaat
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Geloof niet in v-power. Gewoon weer een leuke sales truc van shell. Niet in mijn diesel!
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Na 5 tankjes vol met V-Power diesel, kan ik zeggen dat dat lelijke witte gedrocht van mij zuiniger loopt. Ik haal met een zeer, zeer zware voet een gecombineerd verbruik van 1 op 19! Dat haalde ik hiervoor ook, maar dan met een voet van fluweel en weinig wind….
Verder is hij écht stiller, loopt soepeler, is beduidend vlotter (optrekken) en start (nog) beter. Na 4 dagen stilstaan was een hele korte tik van de startmotor voldoende om de motor aan te doen slaan….
Op naar de drie ton!
Ik heb de folder over V-power Diesel eens goed gelezen en ik kan bijna niet anders concluderen dat het goedje “GTL” wat er in zit niets anders is dan synthetische diesel. GTL word namelijk gemaakt uit aardgas, hoogst waarschijnlijk door de CH4 moleculen aanelkaar te “plakken” tot een zwaarder goedje dat vloeibaar is en GTL word genoemd. Dit is een zuiver product met een homogene samenstelling, dus er zitten geen andere stoffen, onzuiverheden, etc in wat je wel bij gewone diesel en biodiesel heb. Vraag me alleen af wat de verhouding diesel en GTL is in V-power diesel?
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom het schoner is, minder roet vormt en een stillere motor door een gelijkmatige verbranding.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Re: V-Power diesel
Weefje schreef:Heb nu drie vole tanken V-power diesel (Shell) er doorheen gejaagd. Motor loopt stiller, start beter, loopt soepeler en ik heb de indruk dat ie vlotter is.
Echt zo of moet ik me laten behandelen???
Ben wel benieuwd of er anderen zijn met deze ervaringen…
OK, beetje oud topic. Maar tijdens het surfen over het forum ben ik wel nieuwsgierig geworden. Halen jullie nog steeds goede resultaten met deze brandstof? Ik zal het binnenkort even proberen. Ik rijd in het zomerseizoen gemiddeld 1 op 20/21. Op winterbanden meestal rond de 1 op 19. Aangezien die er binnenkort weer afgaan zal ik daarna ff testen met V-power.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!