2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
lekkage tussen hp pomp en 5e bol
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 12 september 2006 06:30 PM
  [ # 16 ]

Wel MC, ik heb alles eens goed doorgelezen en het is vrij simpel “even” op te lossen. Niet blijvend, je zult die slang toch moeten vervangen, maar je komt in elk geval het weekend door. Bij mijn eigen bx is dit namelijk ook als noodoplossing gedaan en het zit al meer dan 1 jaar zo Wink

Kijk dat je een pijpje of een knietje vind wat in die retourslang past. Zorg voor 2 slangeklemmetjes die daar goed om heen passen. Duw het pijpje of knietje in de 2 helften van de retourslang (uiteraard het kapotte gedeelte ertussen uit halen) draai die slangeklemmetjes goed aan en je kunt voorlopig effe rijden. Zorg ook dat je de riemen effe goed schoon maakt! Dat gaat alleen maar slippen.

Op die retourslang staat (correct me if i’m wrong) niet veel druk volgens mij. Let wel, het is een voorlopige oplossing!!

Succes ermee!

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 september 2006 10:02 PM
  [ # 17 ]

Re: velgen (off topic) mooi maar even niet aan het rollen ;-

mcvdberg schreef:

Dag Hel1,
Ja, die wilde ik al lang hebben. Jij hebt ze immers standaard.
Maar ik heb ook nog mijn standaard setje. Gaan er binnenkort weer op.
Het brede is wel leuk, maar ik voel het aan het stuur dat het zwaarder is en ik wil de stuurbekrachtiger niet onnodig forceren. Ligt wel als een blok in de bocht!
Zo zag ik jouw 16v weer, is de digit even in depot?

Terug naar mijn lek, bah.
Wat de garage betreft; denk dat ik het onderdeel ga halen bij- of bestellen via jullie garage. Mijn onderdelenadres voert dachtik geen hp-leidingen. Daar is de dealer weer goed voor.

Zoek tevergeefs naar een duidelijk plaatje van de retourleiding van de drukregelaar (die is kaduk) in de vraagbaak. Misschien de Haynes.

eerst even off topic: de digt staat in haarlem en gaat inderdaad in depot. in plaats daarvan komt er eerdaags een GT in de buurt te staan en dan gaat de 16V weer in haarlem logeren.

on topic: mocht je er behoefte aan hebben; ik heb een haynes en een vraagbaak en een pocket mechanic in amsterdam.
je kan ook even bij hegru in veldhoven informeren, die zijn erg goedkoop voor dit soort rotklussen. ik ken mensen die er voor uit friesland naar brabant rijden.
en de oplossing van marx-7 klinkt als een prima noodoplossing.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 13 september 2006 05:33 PM
  [ # 18 ]

Dank Marx-7, dank Hel1,
Heb eerde met mijn break een dergelijke klus gehad (ging lek ergens op de Veluwe waar het ook erg groen) is en heb getracht met een pijpje de boel op te lossen.
Probleem is dat het op een overgang van de slang van ‘normale doorsnee’naar dik toe is ingescheurd. Daar heb je met een recht pijpje geen goede grip op beide kenten vd slang, maar om er mee naar de garae te komen zal ik dat proberen.
Het is de retour met de bundel kleine slangetjes, de oktopus en dat gaat mij zelf niet lukken.
Hegru veldhoven, hmm, ik ga ze bellen, maar ik denk dat het Diemen wordt. Door jullie zo warm aanbevolen Wink

Of er nog rincage-olie in zit? De vraag is of het eigenlijk wel is gebruikt bij de laatste lhm-wissel.
Het is niet gelige olie, maar het is niet zo ‘dekkend’ groen als de Total lhm+, eerder transparant, maar wel groen(ig). Merk: Comma

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 13 september 2006 09:09 PM
  [ # 19 ]

4 uur later

Dan heb ik Marx_7 z’n advies toch maar opgevolgd en de slang tijdelijk gerepareerd.
Ging er vanuit dat het rubber slangen zijn die een beetje soepel zijn, maar het lijkt eerder op ... plastic. Dikke plastik slangen. eerst dus met een te dik busje waardoor de slang een stukje inscheurde. Iets van 3 cm weggesneden en bij de ijzerhandel een koperen pijpje gekocht wat wel paste. Met een nog mooier passend plastic kousje helemaal mooi passend gemaakt, gebogen (met installatiedraad er doorgehaald tegen het knikken), gemonteerd en bij proefdraaien lekte het even niet.

Noodreparatie , al is het om er mee naar de garage te komen, gelukt.

Maar het blijft gerommel, volgens de prof’s. Dergelijke kritiek bij een garage krijgen wilde ik eigenlijk voorkomen.

Verder door stress misschien helemaal vergeten creatief te denken. Dus nogmaals dank voor de tip, Marx!

Plaatje:


(voor de Moderators)
De auto gaat donderdag naar de garage dus eigenlijk kan hier wel een slotje op.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 14 september 2006 12:14 AM
  [ # 20 ]

het ziet er uit als een prima oplossing hoor! daar kunnen expert toch niet over zeuren? je zorgt er voor dat je veilig kan rijden. ze moeten zeuren als je met een streep LHM achter je aan aan komt kuchen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 september 2006 12:42 AM
  [ # 21 ]
hel1 schreef:

het ziet er uit als een prima oplossing hoor! daar kunnen expert toch niet over zeuren? je zorgt er voor dat je veilig kan rijden. ze moeten zeuren als je met een streep LHM achter je aan aan komt kuchen

Lijkt me ook; hier kun je best veilig mee over straat lijkt me, tenzij de hele slang zover is uitgehard dat ie al breekt als je er naar kijkt. Maar dan had je de slangenklemmen ook niet goed vastgekregen.

Het is vast niet voor de eeuwigheid, maar daar kom je toch wel een weekeind mee door?

Ik ben ooit eens door een wegenwachter geholpen die de aanzuigslang had geplakt met een noodverbandje bestaande uit van alles en nogwat; dat heeft ruim een week prima gezeten en geen drup gelekt, en érg veel mee gereden. En het zag er een stuk minder profi uit dan dit noodverbandje.

Ik bedenk me overigens ineens dat ik zelf ook alweer heel wat 1000en km’s rondrijd met een vergelijkbare constructie in de kleine octopus (zelfde bundel dus) maar dan een verdieping lager; het stukje tussen de achterhoogteregelaarretour en - te ver vergane - kleine octopus is bij mij ook deels van ijzer…

Met andere woorden: vind je ergens goedkope kleine zeebeesten dan houd ik me aanbevolen! Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 14 september 2006 01:00 AM
  [ # 22 ]

Goedkoop toch?

metro2005 schreef:

kleine octupus kost 90 euro bij hesselink in Dirksland..

Veel goedkoper dan dit heb ik niet gevonden,
verder is Hegro Veldhoven ook meermalen genoemd, maar voor nu even te ver.
Ordas is min of meer om de hoek en is highly recommended in dit topic.

Het koper dat ik heb gebruikt is helaas niet erg buigzaam. Heb ook gelezen van een forumlid met hp-leiding-aan-de-rol waarmee hij allerhande repareerde ofwel verving. Denk dat het iets van roodkoper is (dat is toch iets zachter? Je hebt het ook voor waterleidingtopassing in 9 en/of 12 mm diameter).
Als iemand dat spul in voor ons doel geschikte diameter op de rol weet wil ik dat wel weten.
Geloof zelfs dat de aanvoerleidingen zo zijn te vervangen,daarbij heb je natuurlijk losse warteltjes nodig die passen, die rubbertjes (los te krijgen) en een soort tool om de uiteinden van de leidingen in die vorm met die verdikking te krijgen.

Kijk, met die spullen kan je alles (de retours ook) in metaal uitvoeren. Alleen nog die uiteinden waarbij alles samen komt bij het vat.
Ik vind die plastic slangen echt een hopeloze vinding van Citroën.

Maar ik moet niet zo klagen. Dit probleem is immers nu opgelost. Voorlopig, hopelijk.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 14 september 2006 07:03 PM
  [ # 23 ]

Dat is mooi om te horen. Voorlopig kun je effe vooruit.

Je bent trouwens een goeie als je überhaupt nog koper kan vinden….hier slopen ze tegenwoordig de christusbeeldjes al van hun kruis af voor het metaal Evil or Very Mad
Trouwens in heel Sittard is geen beeld meer te vinden, die hebben ze allemaal van hun sokkel getrokken en omgesmolten…....maar dat is weer een heel ander verhaal Rolling Eyes

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
mcvdberg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 16-09-2004

- BX GTI automaat
Gepost: 15 september 2006 01:45 AM
  [ # 24 ]

koper-achtig

diameter 4 mm, ook een stuk met diameter 6 mm.
paar eurootjes.
Kan ook messing zijn, maar dat buigt toch helemaal moeilijk?

het heeft die kleur (zie plaatje)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook