Nee, maar er lezen wel mensen mee die nog geen lid zijn van Flickr
Maar genoeg gespamt nu
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Enge nadeel van Flickr is dat als je een gratis account hebt je maximaal 200foto’s kan laten zien, terwijl ik er nu al 400 geupload heb…
maarja…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wat kost dan eigenlijk zo’n account, en hoeveel ruimte heb je dan?
en deze vraag kon je natuurlijk op wachten:
wat komt er als de AX GTi weg is?
Flickr kost 25dollar per jaar, daarvoor mag je 2gigabyte per maand uploaden. Verder zijn er geen beperkingen…
aan het einde van het jaar mag je dus een collectie van 24 gigabyte! hebben.
Je hebt inderdaad goed gezien dat ik een advertentie heb geplaatst, deze heb ik maar weer even verwijderd(handig hoor, mod zijn )
Ik ben er nog niet helemaal uit namelijk, financieel gezien is de AX heel ongunstig voor mij, zeker met het oog op de toekomst.
Maar hij/zij is zoooo leuk…
leuk klein sportief karretje, beetje eigenwijs…. geweldig….
ik ben er nog niet uit…
Pa zegt doen, Ma zegt dat ik nu eindelijk een leuke auto heb.
Wat terugkomt verklap ik niet… het is i.i.g. een Citroën, en het is een diesel…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
haha, dan wachten we het lekker af
volgens mij is vaak van auto wisselen finacieel ook niet gunstig, hoewel met een oude auto dat misschien meevalt.
bij wat nieuwere auto’s heb je al direct mee veel afschrijving te maken.
maar eigenlijk de fun factor mag je ook best iets voor betalen.
en naam aan dat als een AX eenmaal in goede staat is dat het onderhoud wel meevalt.
die kosten van Flickr vallen idd wel mee
Nou, zoals sommige van jullie hebben kunnen lezen had ik ietwat tegenslag met de AX….
Eerst viel de uitlaat eronderuit omdat ie afgebroken was bij de kat. en de dag erna terwijl ik eigenlijk de uitlaat wilde maken bleef mij raam openstaan.
Nu merkte ik als dat het raam af en toe wat kuren had de afgelopen week…maar nu moest er dus echt iets aan gedaan worden….
Goed, dat bleek een kabelbreuk te zijn en dat is dus gemaakt.
De uitlaat was ook een verhaal apart, ik dacht een mooie oplossing gevonden te hebben door een katvervanger van een 106 te kopen…
en die past dus niet…jammer dat je daar in totaal 250km later pas achterkomt.
Maargoed, vanaf morgen gaat Lisa verder poesloos door het leven, en wel met orginele onderdelen zoals ze in België geleverd zijn.
Dus vanaf morgen een AX GTI met 100paardjes onder de kap en 1 ezel achter het stuur
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Maargoed, vanaf morgen gaat Lisa verder poesloos door het leven
Je kunt te ver gaan
fftopic: meestal blijven de dames (en poezen) toch wilder als je het zaakje eraan laat zitten.
Ga je haar nu ook Yllek noemen (Kelly, alleen dan andersom)
Ben benieuwd of je er veel van gaat merken. Ik hoorde nauwelijk verschil in ieder geval. En echt merkbaar sneller wordt ie er ook niet van ops: 5 PK is ook niet zoveel…
Hij stinkt wel meer, en in de winter rookt ie echt fantastisch! Die van mij is er trouwens probleemloos mee door de APK gekomen!
Nee, gok ook geen echt merkbaar verschil…
Wel stoer om te zeggen dat ik de 100PK uitvoering heb
Ech ach, ieder klein beetje is mooi meegenomen, gok ook dat de tegendruk nog eigenlijk te groot blijft, mooist combi zou namelijk zijn een rechtepijp, met daaraan de tussendemper van de kat. versie.
Die is namelijk korter.
Nu heb ik nog wel bruikbare stukken…
misschien eens leuk om daar een leuke pijp van te lassen, ooit…
@ Rob, voorlopig hou ik het op Lisa
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ja daarom, weg ermee….
denk dat ik me zo omkleed en ga proberen om de pijp op te hangen.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpele Ziel schreef:Nee, gok ook geen echt merkbaar verschil…
Wel stoer om te zeggen dat ik de 100PK uitvoering heb
Ech ach, ieder klein beetje is mooi meegenomen, gok ook dat de tegendruk nog eigenlijk te groot blijft, mooist combi zou namelijk zijn een rechtepijp, met daaraan de tussendemper van de kat. versie.
Die is namelijk korter.Nu heb ik nog wel bruikbare stukken…
misschien eens leuk om daar een leuke pijp van te lassen, ooit…@ Rob, voorlopig hou ik het op Lisa
hoeveel PK heeft het orgineel?
bij de BX GTi heeft katloze versie 125 pk en met kat 122 pk
in pk’s amper verschil..
maar volgens autoweek trek je wel 2 sec sneller naar de 100
dus wellicht heeft het bij jou AX GTi ook meer zin als je nu verwacht
arjan_verkade schreef:
bij de BX GTi heeft katloze versie 125 pk en met kat 122 pk
in pk’s amper verschil..
maar volgens autoweek trek je wel 2 sec sneller naar de 100
Vergeet ook niet het verschil in koppel:
oud
max. vermogen 92 kW (125 pk) @ 5500tpm
max. koppel 170 Nm @ 4500tpm
nieuw
max. vermogen 90 kW (122 pk) @ 6000tpm
max. koppel 150 Nm @ 3000tpm
Het geeft een heel andere karakteristiek. Het lijkt alsof het koppel bij de oude motor pas heel laat vrijkomt, maar ook bij lage toeren voelt dit blok duidelijk koppelrijker dan het nieuwe blok. Het nieuwe blok rijdt daarentegen wel heel soepel en behoorlijk geraffineerd, waarbij het oude blok maar een hengstige en lompe boer is.
Samenvattend: het verschil in koppel heeft in dit geval totaal niet alleen met de kat te maken, maar ook met een totaal ander motormanagement, een ander inlaatspruitstuk, etc..
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:
bij de BX GTi heeft katloze versie 125 pk en met kat 122 pk
in pk’s amper verschil..
maar volgens autoweek trek je wel 2 sec sneller naar de 100Vergeet ook niet het verschil in koppel:
oud
max. vermogen 92 kW (125 pk) @ 5500tpm
max. koppel 170 Nm @ 4500tpm
nieuw
max. vermogen 90 kW (122 pk) @ 6000tpm
max. koppel 150 Nm @ 3000tpmHet geeft een heel andere karakteristiek. Het lijkt alsof het koppel bij de oude motor pas heel laat vrijkomt, maar ook bij lage toeren voelt dit blok duidelijk koppelrijker dan het nieuwe blok. Het nieuwe blok rijdt daarentegen wel heel soepel en behoorlijk geraffineerd, waarbij het oude blok maar een hengstige en lompe boer is.
Samenvattend: het verschil in koppel heeft in dit geval totaal niet alleen met de kat te maken, maar ook met een totaal ander motormanagement, een ander inlaatspruitstuk, etc..
ik weet dat er een ander motormanagement op zit die ook de kat snapt e.d.
inlaat gedeelte dat wist ik niet
hier staat alleen het max koppel. het kan natuurlijk dat de katloze GTi bij 3000 rpm ook al meer als 150 NM leverd waardoor die feller is.
maar goed, hiervoor zal je de hele koppelkromme nodig hebben
Orgineel is 94PK, nu heb ik 100PK daar ik nu dus met de pijp van de katloze versie rijdt.
motormanagment is hetzelfde.
Maargoed, hij zit er nu onder, en de auto is nu een tikkie stiller als dat ie was. Verder heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, dat komt morgen onderweg naar school wel.
De extra stank heb ik wel gemerkt, en het lijkt of de motor nu iets directer oppakt.
Dat wil zeggen, rond de 2000rpm had ik een behoorlijke dip zitten die er nu uitlijkt te zijn.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI