Klopt, dat heb ik ook aangegeven en dat was ook zijn eerste antwoord. Maar daarbij heb ik gezegd ‘ik heb gemerkte platen, dus met goedkeuring afgegegeven, hoe kan dat?’ Toen ging ie even navragen en kwam hij terug met het antwoord dat ik ze dus toch mocht voeren omdat ik 2 letters en 4 cijfers heb.
De regel die jij noemt is meer een opt-in achtige regel, want je kunt immers ook een auto van voor 78 hebben die 4 letters en 2 cijfers heeft. ( zoals bij alle ingevoerde oldtimers ). Die worden dus expliciet uitgesloten. Ik vind dit toch maar een vaag grijs gebied ( en de RDW ongetwijfeld ook ).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, ik het er zojuist nog een mail achteraan verzonden. Ik ben benieuwd!
Zodra ik antwoord heb (binen 3 dagen), zet ik het hier neer. (en print ik het uit en doe het bij mijn kentekenbewijs in!)
Totaal aantal Berichten: 586
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Onlangs gelezen in de staatscourant dat de APK-eisen soepeler worden per heel snel. Op kentekenplaten mag/hoef niet meer gekeurd te worden. Evenals de afstelling van de verlichting. Dit zijn immers gebruikseisen. De eerst volgende keer ga ik mijn DS naar de keuring met de oude, handgeschreven Franse nummers en laat de koplampen naar de maan schijnen. Gewoon een beetje jennen.
Dus hoef je niet meer te ty-rappen voor de APK, terwijl oom agent je nog wel van de weg kan halen met blauwe platen op een na - ‘78 voertuig.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
patje74 schreef:Zodra ik antwoord heb (binen 3 dagen), zet ik het hier neer. (en print ik het uit en doe het bij mijn kentekenbewijs in!)
Nog even wachten dus…
De RDW schreef:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Uw vraag is dusdanig technisch van aard, dat ik uw e-mail voor verdere beantwoording heb doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is ongeveer 5 werkdagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Patje: Al antwoord? Ik ben vanmorgen even langsgeweest voor een afspraak en deze meneer wilde eigenlijk wel afkeuren onder mijn omstandigheden
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas nog niet. Daarbij komt dat je er niet van op moet zien als het antwoord uit blijft. Leer mij de RDW kennen!
Grrr, dan toch maar ff geel setje scoren voor de APK
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In de bevestigingsmail stond;
U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie.
In de mail waarin ze mij proberen te vertellen dat dit een technische vraag is, waardoor de technische afdeling de vraag moet behandelen staat;
De afhandelingstermijn is ongeveer 5 werkdagen
Geen max. dus. Het kan net zo goed 6, 7, of 365 dagen zijn…. (ik wacht nig steed op eentje namelijk.)
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
mijn DS heb ik dus gekocht in Nederland en ingevoerd in België! Dus… ik heb nog zo een koppel nederlandse platen liggen, van die donkerblauwe met opgelegde witte letters en cijfers!! AL-12-44
Ik heb het antwoord van de RDW maar niet afgewacht en voor 24,- een setje GAIK platen gescoord. Ik heb geen zin in discussies met keurmeesters, en beetje goodwill helpt misschien bij andere dingen
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je kunt natuurlijk ook gewoon een oldtimer kopen die wel gewoon stamt uit de tijd dat er nog met blauwe platen gereden werd…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
graddus schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon een oldtimer kopen die wel gewoon stamt uit de tijd dat er nog met blauwe platen gereden werd…
>‘78 werd er met blauwe platen gereden, ik mijn origignele platen namelijk nog. En toch mag het nu niet meer…
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Weet ik wel, overgangsfase he. Wij hadden thuis een 77er Allegro en die had wel al gele platen. De enige vraag die ik mij stel is hoeveel het allemaal uitmaakt op een ‘moderne auto’ als de CX?
Idem, ook ‘78 en blauwe platen wat niet meer mag. En die van mij is echt niet meer modern hoor Oplossing zou zijn om een pre 78’er orig NL CX te vinden in goede staat. Maar daar heb ik weinig trek in.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
graddus schreef:Weet ik wel, overgangsfase he. Wij hadden thuis een 77er Allegro en die had wel al gele platen. De enige vraag die ik mij stel is hoeveel het allemaal uitmaakt op een ‘moderne auto’ als de CX?
Op auto’s die zowel in de “blauwe periode” als de “gele periode” verkocht zijn en ruim voor die tijd ontwikkeld zijn, vind ik blauwe platen veel mooier staan.