Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
...of in ieder geval om te kijken wat er aan moet gebeuren :
En ja, hij staat ook op marktplaats, maar ik neig steeds meer naar mijn oorspronkelijke doelstelling om ‘m weer rijdbaar te maken.
Het rijtje dat ik zelf al bedacht had:
- wiellager en/of aandrijfas linksvoor
- dynamo
- waterpomp
- brandstofpomp (?)
- volledige uitlaat
- handremkabels
- rondje veerbollen
- 4 remschijven/blokken
En voor de rest de zaken die je meeneemt bij een redelijke beurt.
Daarnaast zou het interieur (m.n. voorstoelen) vervangen moeten worden (aanbiedingen zijn welkom) en het rechter voorscherm en voordeur vervangen of hersteld moeten worden (zie foto).
Voordat ik hieraan begin, wil ik alleen wel zeker weten dat ik niets over het hoofd zie. Als ik de meest basale dingen nieuw bestel ben ik al snel weer 500 tot 600 euro verder, en nog niet klaar.
Kortom, wie wil zijn/haar deskundige oog lenen om vast te stellen of het idd de moeite waard is om hieraan te beginnen. Ook hulp bij de uitvoering hiervan, in onderdelen of met rechterhanden, is dan zeker welkom
De BX staat overigens in Opheusden.
als je plaatwerk enz nodig heb dat heb ik nog staan van me bx
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik houd me aanbevolen
Maar eerst dus ff kijken of het de moeite waard is.
Voor de topografisch minder bedeelden onder ons (zoals ik): Opheusden ligt in Gelderland, in de buurt van Rhenen/Wageningen
Al verwacht ik niet dat mensen uit Maastricht of Groningen zich spontaan zullen melden
Moet even kijken hoe ik met m’n tijd uitkom, maar wellicht dat ik je een keer kan helpen.
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zou fijn zijn, hoor graag van je!
beerpeet schreef:Al verwacht ik niet dat mensen uit Maastricht of Groningen zich spontaan zullen melden
Ik kom uit zuid limburg, en had je toch gisteren een mail gestuurd
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ah, dat was jij! Er lopen hier nogal wat marken rond
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
sleutelmeeting? iedereen de zolder nakijken?
ik wil iig wel een keer een middagje helpen als ik kan, de spullen (voor een 1400) heb ik niet liggen maar het meeste moet toch 2e hands te ‘scoren’zijn.
Leuke auto, die ik al had zien staan op MP
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Sleutelmeeting is misschien wel een leuk idee. Als daar serieuze gegadigden voor zijn wil ik best zoiets organiseren
Hallo beerput, eh, -peet,
ik zou met name naar de roest kijken. Als de koets nog hard is is het altijd de investering waard. Economisch gezien hoort ie namelijk al lang op de sloop te liggen, maar een goede BX heb je voor zelf, niet voor de handel. Roest is het ergste dat em kan overkomen, dat is heel kostbaar en moeilijk herstelbaar.
Succes met deze mooie BX!
Groeten,
Jan
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hallo beerput, eh, -peet, Wink
Hmm, komen allemaal jeugdtrauma’s boven…
Voor zover ik het kan beoordelen is de auto - koets en chassis/subframes - hard. Heb alleen graag een meer deskundige second opinion, zowel wat dat betreft als wat betreft de techniek.
Ik heb er geen probleem mee er een aanzienlijke investering in te doen, als ik er daarna wel het plezier van heb (heb geen plezier van de handel, en de handel hoeft er ook geen plezier van te hebben )
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ik wil wel eens langsrijden om te kieken..
Als je bereid bent om vanuit Utrecht naar friesland te rijden kan ik m altijd even voorkeurem..
Emiel
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:ik wil wel eens langsrijden om te kieken..
Graag, je hebt PB
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BX19trs schreef:Als je bereid bent om vanuit Utrecht naar friesland te rijden kan ik m altijd even voorkeurem..
Emiel
Dank, maar dan is er de kwestie van transport. Om ‘m nou 175km te gaan slepen…
Maar als WYD of Wouter binnenkort een keer tijd heeft, gaat iig het eerste deel van het verhaal goedkomen
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vanavond is Wouter komen kijken, conlusie: Hij is goed
:17
Paar aandachtspunten, maar met betrekkelijk weinig inspanning moet ‘ie weer op straat te krijgen zijn.
Bij deze officieel niet meer te koop
Bijdragen in hulp of onderdelen blijven welkom (ik verwacht geen liefdadigheid).
Zal nog wel meer posten over wat er moet gebeuren en hoe en dat soort dingen (en Wouter vast ook wel).
@Wouter: Dank voor je hulp!