Simpele Ziel schreef:Simpel zat, even kijken of de kofferbak verlichting uitgaat of niet als je op het palletje drukt…zo ja, dan moet je verder zoeken…
De Kofferbakverlichting en de indicatie op het paneeltje zijn 2 volstrekt gescheiden circuits. De schakelaar die de indicator in het paneeltje voorin laat oplichten zit geintegreerd in het kofferbakslot. ALs je de plastic afdekking aan de binnenkant van de achterklept losneemt kun je hem wel zien zitten.
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:Simpel zat, even kijken of de kofferbak verlichting uitgaat of niet als je op het palletje drukt…zo ja, dan moet je verder zoeken…
De Kofferbakverlichting en de indicatie op het paneeltje zijn 2 volstrekt gescheiden circuits. De schakelaar die de indicator in het paneeltje voorin laat oplichten zit geintegreerd in het kofferbakslot. ALs je de plastic afdekking aan de binnenkant van de achterklept losneemt kun je hem wel zien zitten.
Als dit net zo’n geintegreerd contact is als bij de portiersloten kan ik alvast verklappen dat het niet reparabel is. De schakelaartjes zijn namelijk van het verbreek-type, dwz. dat ze normaal gesproken contact maken tenzij de klep dicht is. Het lampje brandt dan omdat het schakelaartje kapot is. Dat heb ik al bij 2 portieren gehad, erg irritant.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Als dit net zo’n geintegreerd contact is als bij de portiersloten kan ik alvast verklappen dat het niet reparabel is. De schakelaartjes zijn namelijk van het verbreek-type, dwz. dat ze normaal gesproken contact maken tenzij de klep dicht is. Het lampje brandt dan omdat het schakelaartje kapot is. Dat heb ik al bij 2 portieren gehad, erg irritant.
Der staat nog een 19 tzi hier op de sloop daar is zon ding vast wel vanaf te plukken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou De indicator van de achterklep werkt weer . Wat bleek nou, als de klep dicht zat drukte de knop als het ware nog op het mechanisme waardoor de schakelaar van het indicatielampje net niet ingedrukt werd. Dat is dus nu opgelost.
Maar goed daarna de stoute schoenen maar aangetrokken en de bekleding van de kofferbak weg gehaald om de roest bij de uitlaatsteun van binnen maar eens te bekijken. En daar schrok ik toch wel even van, foto’s zeggen genoeg
Dat moet sowieso gelast worden schat ik zo. Ik ga het morgen ff op een akkoordje met Ruud (leraar lassen bij mij op school ) proberen te gooien. Voor een paar pakkies shag wil hij dat vast wel voor me lassen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ijs schreef:
Ahwel, alles is te lassen..
Bekend plekje: al heeft het hier al aardig gewoekerd.
2 tips:
Laat t wat extra verstevigen zodat de steun goed vast zit en het plaatwerk niet meer zo kan laten wiebelen.
Zorg dat het goed geconserveerd wordt of doe het zelf. Dat t niet weer opnieuw gaat rotten ha het lassen.
Kosten: bij mij zag het er vergelijkbaar uit, kostte ong. 5 tientjes. Was dik een uur werk voor de garage.
mpostma schreef:Bekend plekje: al heeft het hier al aardig gewoekerd.
2 tips:
Laat t wat extra verstevigen zodat de steun goed vast zit en het plaatwerk niet meer zo kan laten wiebelen.
Zorg dat het goed geconserveerd wordt of doe het zelf. Dat t niet weer opnieuw gaat rotten ha het lassen.
Kosten: bij mij zag het er vergelijkbaar uit, kostte ong. 5 tientjes. Was dik een uur werk voor de garage.
Mjah laat het mijn leraar van lassen wel doen kost hooguit 2 pakkies shag En dan gebeurd het ook goed trouwens.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
zo! dat had ik nog niet gezien! ik wist wel dat het er niet fris was, maar dit??
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:zo! dat had ik nog niet gezien! ik wist wel dat het er niet fris was, maar dit??
Zo’n kofferbakmatje weet t lang te verbergen. Maar op een gegeven moment valt het toch op dat de demper wel wat laag hangt.
mpostma schreef:Zo’n kofferbakmatje weet t lang te verbergen. Maar op een gegeven moment valt het toch op dat de demper wel wat laag hangt.
Uitlaatsteun was al afgebroken (losgerot dus) toen ik hem kocht. Mijn pa zei al dat er waarschijnlijk een gat zat. Maar goed word binnenkort waarschijnlijk door mijn deskundige leraar gelast voor een paar pakkies shag
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dat is een aardig gaatje daar zeg
De beugel van de 16v was ook gebroken, maar daar zat een gaatje van ong. een 20cent stuk…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
PrutsyLJ schreef:Maar goed word binnenkort waarschijnlijk door mijn deskundige leraar gelast voor een paar pakkies shag
Ook goed,
mpostma schreef:PrutsyLJ schreef:Maar goed word binnenkort waarschijnlijk door mijn deskundige leraar gelast voor een paar pakkies shag
Ook goed,
Pas daar wel op trouwens, want volgens de verpakking geldt: “ROKEN IS DODELIJK”. Nou heb ik zelf nog nooit iemand direct neer zien vallen toen ie een sigaret opstak dus enigzins discutabel is het wel. Maar je zal het maar net treffen, vlak voordat hij met je auto klaar is….
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Pas daar wel op trouwens, want volgens de verpakking geldt: “ROKEN IS DODELIJK”. Nou heb ik zelf nog nooit iemand direct neer zien vallen toen ie een sigaret opstak dus enigzins discutabel is het wel. Maar je zal het maar net treffen, vlak voordat hij met je auto klaar is….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ach, je weet wat ze zeggen… beter een gat in je kofferbak dan…..