Harm schreef:Ach, je weet wat ze zeggen… beter een gat in je kofferbak dan…..
wat heb jij toch met gaten ?
zwak plekje
Is/was bij mij ook een roestplek; uitlaatsteun was losgerot.
Ijs schreef:Harm schreef:Ach, je weet wat ze zeggen… beter een gat in je kofferbak dan…..
wat heb jij toch met gaten ?
Je gaat nou toch zeker niet zeggen dat ie een anale fixatie heeft hè?
Ich bin ein Breaker
Re: zwak plekje
mcvdberg schreef:Is/was bij mij ook een roestplek; uitlaatsteun was losgerot.
Die oorzaak komt heel vaak voor bij berlines, en bij jou zelfs 2x!
Zoals het bij PrutsyLJ verlopen is, is het gelukkig wat minder frequent. Doet me eigenlijk meer denken aan de trekhaakschade zoals de progress van stoterstangen90 die had.
Ich bin ein Breaker
2x
Tja, slordig
Nou ik heb Ruud (leraar lassen) op school niet kunnen spreken Word dus ff wachten tot maandag. Wel heb ik van mijn rijinstructeur kunnen vernemen dat ik over ongeveer; 2 en een half, 3 weken weer mag afrijden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
In de hoop dat je het nu dus wél gaat halen heb je mooi dik 2 weken de tijd om de bix op en top te krijgen…...en dan mag je legaal je rijbewijs gaan halen bij de gemeente
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:......en dan mag je legaal je rijbewijs gaan halen bij de gemeente
En dat is echt zo geweldig! helemaal als je een GTI tot je beschikking hebt. (net als ik een paar maanden geleden)
Gelukkig dat het al zo snel weer kan! Gaat vast wel goed komen.
Over die gaten in je kofferbak: mijn deauville had ze ook, maar dan aan beide kanten… 1 dagje kloppen en lassen en alles zat er keurig weer in.. (en de uitlaatsteun heb ik verplaatst, omdat ik in de toekomst daar geen roest wil hebben.)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest
Nergens niet trouwens
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ow, dan is ie daar al eens gerepareerd
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
marx-7 schreef:Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest
Nergens niet trouwens
Die uitlaathoek is bij elke BX een punt. Meestal na een jaar or 10. Soms wat eerder, soms wat later.
Overigens is het lastig te zien als je niet de bumper en de kofferbakbekleding en de panelen heb gedemonteerd. Mijn TurboD12 is daar al aardig aangetast (maar nu ook geconserveerd) en over de GTI maak ik me ook geen illusies.
Overigens denk ik wel dat een trekhaak EN zwaar gebruik van bijv. een caravan de zaak verergert. ZO’n ding deelt behoorlijke klappen uit aan het chassis. De trekhaak is ook gewoon opgehangen aan wat verstevegingspunten in de kofferbakbodem en het metaal gaat behoorlijk “werken” als je met een caravan door het land rijdt. Dit “weken” zal ervoor zorgen dat de coating op den duur gaat barsten (als deze oude en niet meer flexibel wordt).
Maar goed, wat roest daar is geen drama: het ziet niet in het zicht en is prima te behandelen en conserveren.
Wat dat betreft verpauperen veel BXen toch wel roestloos. Dit in tegenstelling tot veel concurenten die wel flink roesten aan de buitenkant.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:marx-7 schreef:Ben ik dan de enige met een bx in nederland die puntgaaf is daar in die hoek? Die van mij heeft daar dus echt geen spatje roest
Nergens niet trouwensDie uitlaathoek is bij elke BX een punt. Meestal na een jaar or 10. Soms wat eerder, soms wat later.
Overigens is het lastig te zien als je niet de bumper en de kofferbakbekleding en de panelen heb gedemonteerd. Mijn TurboD12 is daar al aardig aangetast (maar nu ook geconserveerd) en over de GTI maak ik me ook geen illusies.
Overigens denk ik wel dat een trekhaak EN zwaar gebruik van bijv. een caravan de zaak verergert. ZO’n ding deelt behoorlijke klappen uit aan het chassis. De trekhaak is ook gewoon opgehangen aan wat verstevegingspunten in de kofferbakbodem en het metaal gaat behoorlijk “werken” als je met een caravan door het land rijdt. Dit “weken” zal ervoor zorgen dat de coating op den duur gaat barsten (als deze oude en niet meer flexibel wordt).
Maar goed, wat roest daar is geen drama: het ziet niet in het zicht en is prima te behandelen en conserveren.
Wat dat betreft verpauperen veel BXen toch wel roestloos. Dit in tegenstelling tot veel concurenten die wel flink roesten aan de buitenkant.
mischien als in BX in de begin jaren altijd binnen heeft gestaan dat het aardig wordt uitgesteld :
net als bij ons vroeger altijd netjes in de garage
de Xsara van me ouders staat overigens nu ook nog binnen
grote voordeel van de BX is al dat de achterklep never nooit zal roesten
Re: zwak plekje
karel schreef:Doet me eigenlijk meer denken aan de trekhaakschade zoals de progress van stoterstangen90 die had.
Ja dat kwam omdat er achter dat stalen ros een autoambulance was geknoopt, met een Chic erop. Die kwamen ze om 3 uur snachts nog bij mij langs brengen. En ze reden pittig door, dus die ambulance heeft die kofferbak toen flink lopen “verwokkelen”. Dat zag er inderdaat niet meer uit.
Test
Nou zojuist ff met mijn pa met de kachelkraan bezig geweest. Blijkt dat de kachelkraan niet stoek was maar alleen de knop van het mechanisme dol
Het paneeltje zelf was ook niet al te best meer dus zometeen ff naar de sloop toe.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005