Allez, ik zal mij na al dat gelurk ook maar eens voorstellen dan! De naam is Wouter, ben 21 jaar en woon in de buurt van Tilburg, waar ik studeer. De Citrofilie is er thuis een beetje met de pap ingegoten (ouders reden eerst een GS, later een BX en een Xantia; nu rijden ze alweer een hele tijd ‘vreemd’: een hele tijd Peugeot en nu Saab) en dus was het niet zo vreemd dat ik in december 2005 een Xantia kocht in volgens mij de minst zeldzame kleur: donkergroen !
Het is een 1.8 automaat (en ja, ik kàn schakelen ) en in combinatie met de briljante vering is de Xantia daarmee de ultieme zweef- en relaxmobiel. De auto bevalt dus prima en voor zijn leeftijd is-ie ook nog in prima conditie. Tuurlijk, hij is 12 jaar oud, dus hij heeft rondom wel het een en ander aan krasjes en deukjes, maar motorisch is hij nog in prima conditie (er staat nu zo’n 152.000 km op de klok, bij aankoop waren dat er 136.000). Sinds aankoop heb ik alleen het hydraulisch systeem eens uitgebreid laten vertroetelen door Chyparse en heb ik de achterkant wat gefatsoeneerd: een setje nieuwe achterlichten (de oude waren erg dof) en na een grondige poetsbeurt een mooi setje nieuwe typeplaatjes (er was overheen gespoten door een vorige eigenaar tijdens een poging de doffe klep wat te fatsoeneren).
Zo’n Xantia als deze is echt gemaakt voor lange afstanden en zelfs files zijn niet echt een probleem met zo’n automaat . Ik ben er erg tevreden mee en ik verwacht nog een mooie hoeveelheid kilometers op de klok te kunnen zetten!
welkom Wouter
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ja “apparaat” ziet er netjes uit hoor. Welkom op het forum!
BX 19 GTI Automaat
DELETED
Als de auto verder goed is en goed rijdt lijkt me het een leuke aankoop, niet bijzonder goedkoop, maar zeker niet te duur.
Die metro GTi’s zijn ook leuke auto’tjes, jammer dat je ze in NL nauwelijks ziet…
Had ik ook wel willen hebben, maar de verzekering werkt dan niet zo mee
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo allemaal,
na een paar weken het een en ander gelezen te hebben, heb ik me maar is aangemeld. Ik ben maarten, 19 jaar, woon in Baarn, 3e jaars Hbo electrotechniek/telematica aan de hogeschool utrecht. Advanced open water diver. en in mijn brommertijd 3 oldtimers gehad, 1x een dkw uit 1959 en 2x een honda 4-takt
Ik heb nu anderhalf jaar een cuore, maar wil binnenkort overstappen op een bx.
ook welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Na ook een tijdje anoniem rondgestruind te hebben op het forum wordt het ook tijd mij aan te melden en voor te stellen.
Ik ben Viktor, gemaakt in 1973 en in 1974 op kenteken gezet, en ik woon in Mijdrecht.
Hoewel ik du moment geen Citroën bezitter ben (ik rijd een klassieke peu), draag ik Citroën, met name DS, GS en nog meer SM, een bijzonder warm hart toe. Hoewel ik de DS de meest weergaloze auto aller tijden vind, is de SM van jongs af aan al mijn droomauto geweest, en ik hoop er ooit nog eentje te mogen bezitten, maar vooralsnog is het er niet van gekomen. In eerste instantie omdat ik de middelen er niet voor had, en nu ik daarbij zo ongeveer in de buurt kom, omdat ik het lef er niet voor heb.
Ik hoor van mensen met een SM die ik spreek iets te vaak dat zij op deze hobby leeglopen, en dat een SM een auto is die je tot wanhoop kan drijven, en dat schrikt nogal af. Wat onder de motorkap zit wordt nogal eens benaderd als een “black box” met italiaans drama vermenigvuldigd met frans drama, in het kwadraat. Met je tengels vanaf blijven en alleen laten bevingeren door een specialist. Niet echt om vrolijk van te worden dus.
Als ik vervolgens de posten hier op het forum lees, lijkt het erop dat de meeste problemen goed preventief te verhelpen zijn en de ellende beperkt blijft tot zaken waar ik al eerder mee geconfronteerd ben geweest. Met andere woorden dat ook van een SM een voorspelbare auto is te maken. Glooit er dan toch nog licht (uiteraard in de vorm van 2X3 koplampen) aan het einde van de door kennis- en leftekort verduisterde tunnel?
Misschien dat het er ooit nog eens van komt; tot die tijd zal ik in ieder geval met plezier deelnemen aan het forum, en zoveel mogelijk kennis en sfeer opsnuiven om in de stemming te blijven.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier op het forum! In wat voor Peuz beweeg je je nu voort?
Op SM gebied is hier veel kennis te vinden, ik hoop dan ook dat je een verstandig besluit zult nemen als je hier voor komt te staan.
Hierbij is inderdaad de keuze om er niet aan te beginnen vaak verstandiger, maar weer niet leuk.
Wellicht is een GS een leuke opstap? Ze zijn vaak voor (veel te lage) redelijke prijzen te krijgen en de techniek is vrij simpel. Wel zijn de erg arbeidsintensief.
Hoe dan ook, veel plezier hier op het citroënforum!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niks mis mee met de SM!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@Patje: tizzun 604tje waarmee gelijk is aangetoond dat verstand bij mij ver te zoeken is (dat ik dus ontoerekeningsvatbaar genoeg ben om de stap naar een SM te maken) en ja, een GS is idd formidabel maar tijdrovend. Maar als er een Citroën bijkomt, is het all or nothing.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ho, ho! Een 604 is geweldig! Naast het feit dat ik het model erg kan waarderen, heb ik er zeer goede herinneringen aan. De ouders van een vroege vakantieliefde hadden er eentje. (Pfff Aurore Seréé, wat een Franse babe, lang donker haar en helder blauwe ogen :gorgeous )
Dus eh… krijgen we nog pics van je slee?!
Hoewel al een aantal postings op mn naam stel ik me toch maar even voor:
kBen Willeam, 27 jaar oud, uit Houten. Rij zelf een rode 2cv6 Club uit ‘87 (daarvoor een blauwe maandag een knalgele Dyane gereden, maar die zakte door z’n chassis - rijdt nu ergens een Burton rond met dat blauwe kenteken).
Sinds kort rijdt mn vrouw een Xantia 2.0i 16v uit ‘99.
Zal binnenkort eens foto’s plaatsen van bovengenoemde citroentjes.
Ben geinfecteerd met het citroenvirus door mn 2 jaar oudere broer. Toen hij een eend kocht en ik de eerste keer meereed was ik verkocht.
Grote droom: een Citroen DS, 3e neus.