Mechuccio schreef:
Wel is het zaak om de zooi tot in het belachelijke in de tectyl te zetten want het rot je binnen een week de auto uit als het eenmaal verbogen en beschadigd is
Met een (dikke) laag tectyl bereik je niet zo gek veel want dat hardt uit. Je kunt dan beter eerst menie nemen voor de blanke delen en het geheel afwerken met spuitvet - wat zacht blijft en perfecte roestbescherming biedt.
Ich bin ein Breaker
Die koplamp krijg je er ook wel weer goed in hoor. heb zelf ook eens een frontschade gehad bij mijn BX14 en het frame waar de koplamp aanzit is makkelijk weer wat te richten (zoals boven beschreven) en de koplamp zelf staat op lange stelstiften dus die paar milimeters dat niet helemaal goed meer is kun je prima opvangen met de stelstiften
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jeroen-citroen schreef:Die koplamp krijg je er ook wel weer goed in hoor. heb zelf ook eens een frontschade gehad bij mijn BX14 en het frame waar de koplamp aanzit is makkelijk weer wat te richten (zoals boven beschreven) en de koplamp zelf staat op lange stelstiften dus die paar milimeters dat niet helemaal goed meer is kun je prima opvangen met de stelstiften
paar mm idd 50 dan?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.
P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jeroen-citroen schreef:Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.
P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)
Chassis is helemaal recht alleen het front (van dat blik) is 5 cm naar de bestuurderskant gegaan en aan die kant 2 cm naar beneden…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Jeroen-citroen schreef:Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.
P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)
Chassis is helemaal recht alleen het front (van dat blik) is 5 cm naar de bestuurderskant gegaan en aan die kant 2 cm naar beneden…
Bij mij was er ongeveer 10 cm verschil maar geloof me met een beetje moed en beleid komt dat echt wel recht hoor het heeft trouwens ook niks met je kreukelzones te maken en als ik de foto,s goed bekijk lijkt het me prima te repareren
(En dan de 1.4 eruit want zo’n 1.9 TZI loopt geweldig )
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Zou je ook een nieuw front erin kunnen zetten van een donor bx??
Dan ben je het roest probleem ook gelijk kwijt grin
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Ik heb nog een front van een BX liggen.. Dat gingen we gebruiken voor het opknappen van onze TZI break, maar die is gesloopt
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mooi dat je die BX van de sloop hebt gered. Ik heb hem ook zien staan op Marktplaats en heb overwogen hem te kopen. Die van mij is nm. precies hetzelfde maar met een tonnetje méér op de klok. Deze is toch een stuk frisser en ziet er strakker uit. Speelde met de gedachte om mijn auto als donor te gebruiken voor deze mooie BX. Maar net verhuisd, en daarmee ontbreekt me vooralsnog de tijd om zoiets te doen. In het Xantia-forum heb ik al wat informatie ingewonnen over de opvolger van mijn fijne BX. Maar als ik eens een frisse/ strakke BX 19 TZI / GTI tegenkom, dan kan ik het waarschijnlijk niet laten over te gaan op een 6-de BX 1.9. Ik vraag me overigens af of een BX sowieso een oude slappe bak wordt omdat de jaren gaan tellen, ongeacht de kilometerstand. De mijne is niet meer helemaal stijf. Als ik met één wiel over een stoep ga, dan merk je dat overduidelijk. Het kraakt en wringt nogal. Voor de rest geniet ik nog immer van het algehele comfort van de BX19TZI. Die kracht onderin, in combinatie met het lage gewicht…..domweg heerlijk. Zo lekker lui als die is te rijden, en zoveel puf als je laag in de toeren door de bebouwde kom stuurt.
citroenbxcx schreef:Zou je ook een nieuw front erin kunnen zetten van een donor bx??
Dan ben je het roest probleem ook gelijk kwijt
Is heel goed te doen als je een beetje kunt lassen is dat idd de mooiste oplossing
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bx TZI is weer rijdend gemaakt voor de nieuwe eigenaar die hem zaterdag komt ophalen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!