Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
naar de sloop ermee en >>> http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=171518
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lijkt me nogal offtopic. Als ik jouw 2 liter koop dan kan ik net zo goed niks doen. Een 2 liter is net zo traag als mijn 2.5td nu….
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ff resumeren…
je hebt het probleem gevonden (de rest vd motor is nog okee), je hebt een monteur die t kan oplossen (want t is een bekend euvel), je weet hoeveel uur werk t is, maar je wil t alleen niet betalen…
rij dan geen XM…
niet dat ik dat soort facturen zo makkelijk kan/of wil betalen….
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Als het zoveel werk is, so be it, maar gezien de eenvoud waarbij je bij de 2.1td dit kon doen geloofde ik niet dat dit zo moeilijk was. Ik was dus opzoek naar de missing link.
Met dank aan DS23 en XMNL is die gevonden. DS23 gaf mij als tip om de oude computer te monteren, en op XMNL heb ik een howto gekregen waarbij het met 2 uurtjes gepiept kan zijn.
Daar was ik naar op zoek.
Wat duur is, is duur. Maar soms kun je met logisch nadenken veel geld besparen.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nou mooi dat je een alternatieve oplossing hebt.
Waar was die EGR klep in principe voor bedoeld?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Helaas, er is toch wat anders aan de hand. Vandaag is de EGR dichtgezet en hij blijft roeten en traag zijn.
Mijn garagist denkt dat het de Luchtmassameter kan zijn. Ondanks dat deze bij het uitlezen geen rare waardes geeft. Wat is jullie mening ?
Gr.
Sander
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
uitwisselen met die van de slopert en kijken wat er gebeurt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Zit er helaas niet op, anders natuurlijk allang geprobeerd.
Domme vragen bestaan niet.
trage 2.5 turbo
Zo lang als ik sleutel is mijn ervaring dat het eigenlijk nooit één ding is.
Ik wil je van mijn ervaring op de hoogte brengen. In het midden van het schutbord zit een klein kastje. het volume van twee luciferdoosjes. Aan dat kastje zitten twee rubberen slangen en een stekker. Bij mij was één van de pijpjes waarmee de slang op het kastje zit afgebroken. Daardoor bleek mijn turbo niet te werken en had ik eigenlijk ee 2.1. Kon ik ook goed mee uit de voeten maar ik heb dat kastje laten vervangen. Ik schrok me rot toen ik op de snelweg kwam en een beetje gas gaf. Een forse zwarte pluim maar trekken die auto, trekken, het is weer een fantastische auto. XM 2.5 turbo diesel rijden is niet goedkoop maar het is fantastisch.