XM’ers
Morgen ga ik Jeroen28 even helpen om de blokken en schijven te vervangen aan de voorzijde. Op zich geen spannend klusje maar de klauw moet eraf, nu weet ik dat de klauwen bij de Xantia met een T55 bout vast zat. Is dat bij de XM ook het geval?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Euh, het is al een jaar of anderhalf geleden dat ik voor het laatst schijven voor bij een XM heb vervangen, maar ik kan me niet herinneren dat ik de klauwen los heb gemaakt.
Groet,
L
Hmm volgens de Haynes moest de klauw eraf, nu weet ik dat de Haynes niet heilig is maar ze leken mijninziens nogal op de Xantia klauwen. En bij mijn BX 16v moesten de klauwen er dan echt af om de schijf te vervangen. Maar volgens jou moet dat ook zonder lukken?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Volgens de revue technique moet de klauw er ook af, volgens Olving weer niet. Als je de remblokhouder omhoogklapt komt het geheel aardig vrij. Wellicht dat iemand anders het zeker weet, ik twijfel.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Hij moet er echt af… Uit m’n hoofd twee 18 mm bouten.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ha mooi, is dat duidelijk. Heeft Haynes ook is gelijk voor de verandering .
Groet,
L
Martijn de Ruijter schreef:Hij moet er echt af… Uit m’n hoofd twee 18 mm bouten.
Hmm geen ‘enge’ Torx bouten dan. Das mooi
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Neen remklauwbevestiging ( met torx bouten ) moet er alleen af als je de remschijf wil vervangen .
Je kan inderdaad de remklauw omhoogdraaien en dan de rempiston terug draaien - duwen .
Alleen even opletten dat het nokje op de remblok in een uitsparing in de cilinder valt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Neen remklauwbevestiging ( met torx bouten ) moet er alleen af als je de remschijf wil vervangen.
Die wil ik dus vervangen, en welk maatje Torx zou dat zijn volgens jou? Tis een 95’er TCT.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kun je de remklauw ver genoeg omhoog klappen om ook de schijf er uit te halen. Gewoon proberen dus.
Maar als hij er af moet is dat geen probleem toch?
Heb de schijven van die van mij wel eens vervangen, geen ellende met een torx, ik draai gewoon met een slagmoersleutel op lucht de twee bevestigingsbouten waarmee de klauw aan het fuseehuis vast zit los.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dopje 18 zonder problemen inderdaad
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!