na de berichten in februari is de deze homokineet vervangen ..(al goed denk je eind goed) ops:
Andere kant begon ook te klopen en te rommelen is terstond vervangen en wat denk je ......... het geluid gaat niet over, het is wel een stuk minder maar het gekners blijft.
Bij m,n garage dachten ze aan 2 mogelijkheden
1 slecht vervangings onderdeel
2 aanlopen van de remmen in een bep. hoek (veerpoot die niet helemaal goed is waardoor de remblokken verkeerd op de schijf staan.
Bij verdere proef ritten moest ik in bochten (als het gekners weer begon) lichtjes de rem aan tippen, was dan het geluid weg dan lag het aan mogelijkheid 2
Bij goed warmgereden auto ben ik op een verkeerspleintje een paar keer rond gegaan en dit omdat het knersen meteen begon ..........
Dus garage gebeld ! heb nu een nieuwe as gekregen ............
Maar het is niet verholpen
Help wat kan er nog anders aan de hand zijn ?
Ben overigens blij met mijn huidige garage (ze hebben geduld) maar ik weet niet of ik nog een keer aan een citroen begin .
Zowel bij mijn vorige 1.9D als met de 1.6 die ik nu heb heb ik last van gerommel rechtsonder als ik door de kuilen van de camping rijdt.
Bij mijn diesel hebben ze er indertijd bij Euromaster een nieuw stabilisatorstangetje eronder gezet. Ik had nergens last meer van en was 60 euro armer.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Zowel bij mijn vorige 1.9D als met de 1.6 die ik nu heb heb ik last van gerommel rechtsonder als ik door de kuilen van de camping rijdt.
Bij mijn diesel hebben ze er indertijd bij Euromaster een nieuw stabilisatorstangetje eronder gezet. Ik had nergens last meer van en was 60 euro armer.
Mijn Xantia rommelt ook rechts-onder, dat is ook een stabilisatorstangetje, laatst eens gevoeld en er zit speling op.
Binnenkort maar eens vervangen en dan meteen beide kanten.
ZX-Enschede schreef:Zowel bij mijn vorige 1.9D als met de 1.6 die ik nu heb heb ik last van gerommel rechtsonder als ik door de kuilen van de camping rijdt.
Bij mijn diesel hebben ze er indertijd bij Euromaster een nieuw stabilisatorstangetje eronder gezet. Ik had nergens last meer van en was 60 euro armer.
Mijn Xantia rommelt ook rechts-onder, dat is ook een stabilisatorstangetje, laatst eens gevoeld en er zit speling op. Binnenkort maar eens vervangen en dan meteen beide kanten.
ZX-Enschede schreef:Zowel bij mijn vorige 1.9D als met de 1.6 die ik nu heb heb ik last van gerommel rechtsonder als ik door de kuilen van de camping rijdt.
Bij mijn diesel hebben ze er indertijd bij Euromaster een nieuw stabilisatorstangetje eronder gezet. Ik had nergens last meer van en was 60 euro armer.
Helaas die stangen zijn ook al vervaqngen en het knersen gebeurt alleen bij bochten links af ..... :
zx 19d break Homokineet rechts februari 2006 links 13-9 2006
Is er nog een ander draaiend onderdeel wat dit kan veroorzaken ?
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
wiellager?, of is het de uitlaat die ergens tegenaan komt?
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
1800es schreef:wiellager?, of is het de uitlaat die ergens tegenaan komt?
Helaas zit er daar geen uitlaat , maar kan een wiellager in bepaalde uiterste draairichtingen dan gaan knersen of moet het ook tijdens het rijden hoorbaar zijn ?
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 11-11-2005
- C5 3.0 hdif Sedan exclusive
- C3 1.6 vti 120 exlusive automaat
het geluid van een uitlaat die ergens tegenaan komt kun je bijna niet zeggen waar dat vandaan komt, hij kan door het kantelen van de motor ergens tegenaan komen.
meestal hoor je een defect wiellager ook bij rechtuit rijden, maar in bochten veranderd de druk op het lager dusdanig dat het dan een stuk erger word.
ik had ook een schavend/schurend geluid in de cannes, bleek toen ik de erg veroeste achterschijven (binnenzijde) vervangen had en de klauwen weer had gangbaar gemaakt, tevens ook de laatste uitlaatsteun gelast.
daarna was al het geluid weg.
ik dacht eerst dat het een wiellager of aandrijfas was, omdat het in bochten erger was, en tijdens optrekken….
je kunt in iedergeval controleren of een van deze dingen bij jou ook aan de hand is, dit is een paar minuten werk,
gr bob
jaaa, ik ben ook trots op mijn volvo
mazout schreef:1800es schreef:wiellager?, of is het de uitlaat die ergens tegenaan komt?
Helaas zit er daar geen uitlaat , maar kan een wiellager in bepaalde uiterste draairichtingen dan gaan knersen of moet het ook tijdens het rijden hoorbaar zijn ?
Dat een wiellager in verschillende draairichtingen anders loopt is zeker mogelijk, ik had omgekeerde. Rechtdoor was een dikke brom maar in een (scherpe) bocht was het geluid compleet weg.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Band die tegen iets aanschuurt….
Wiellager zou kunnen is sterk meestal hoor je hem altijd
as is zekers idee, heb je hele as vervangen of alleen de buitenkant….
Remmerij, lijkt me sterk
Een verdwaasde veerpoot is een idee. De auto veert immers erg in als je een bepaalde kant op stuurt…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Band die tegen iets aanschuurt….
Wiellager zou kunnen is sterk meestal hoor je hem altijd
as is zekers idee, heb je hele as vervangen of alleen de buitenkant….
Remmerij, lijkt me sterkEen verdwaasde veerpoot is een idee. De auto veert immers erg in als je een bepaalde kant op stuurt…
De gehele as is vervangen geweest R&L!
wiellager is misschien een optie maar die hoor ik niet altijd , bij sommige snelheden maar niet constant.
over de verdwaasde veerpoot ? de garagehouder vertelde dus dat als je het gekners in de bocht hoort (dit is dus niet constant) , ffe met linkervoet de rem in moest trappen een dan moest het geluid stilvallen ...
maar op een verkeerspleintje ben ik wat rond geweest en het gekners bleef constant.
Oh ja wat kun je aan een veerpoot doen ? de garagehouder had het over geheel vervangen ? (dat is het misschien niet waard?)