2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
starten&stotteren
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 september 2006 12:34 PM
  [ # 16 ]
struiK schreef:

. Meestal gebeurt er buiten het aanslaan van de radio niets als ik start, gewoon een klik. even wachten en opnieuw beginnen, zo verder gaan tot de startmotor geluid maakt, dan geef ik gas en is ze meestal wel vertrokken, af en toe valt ze dan weer stil => herhalen v/d procedure => zwarte dampen tot gevolg.

OOOO startmotor slaat niet aan: Of een slechte accu of een slecht startmotor of beiden! Of ranzige kabels naar de starter.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 16 september 2006 02:14 AM
  [ # 17 ]

Of: het ook al elders recentelijk nog besproken startrelais op de accupool. Wat mij betreft is dat ruimschoots het meest waarschijnlijk.

Slaat de startmotor wel aan als je op de knop van dat relais drukt? (zit aan de onderkant). Je kunt ook iemand anders de sleutel laten omdraaien, en luisteren of de tik uit dat relais komt.

Ik leerde deze week dat dit relais goed verkrijgbaar is. Zie ook topic “pluskabel bij accu afgebroken”.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 16 september 2006 12:06 PM
  [ # 18 ]
Freek1971 schreef:

Of: het ook al elders recentelijk nog besproken startrelais op de accupool. Wat mij betreft is dat ruimschoots het meest waarschijnlijk.

Slaat de startmotor wel aan als je op de knop van dat relais drukt? (zit aan de onderkant). Je kunt ook iemand anders de sleutel laten omdraaien, en luisteren of de tik uit dat relais komt.

Ik leerde deze week dat dit relais goed verkrijgbaar is. Zie ook topic “pluskabel bij accu afgebroken”.

Normaal zit dit niet meer op een DS van 1974.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 17 september 2006 12:22 AM
  [ # 19 ]

Ok, dat wist ik niet. Mijn oude 73’er had hem nog wel, en zo aan de conditie te zien ook origineel. Zijn ze toch noch verstandig geworden in die fabriek Smile

Corrosion sympa!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 september 2006 08:42 PM
  [ # 20 ]

Mijn ‘75-er DS 23 Pallas H heeft wel een extra startrelais aan de accu. Standaard op de Hydraulique-typen Cool

Citroen!

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 18 september 2006 01:49 AM
  [ # 21 ]
DriverD schreef:

Mijn ‘75-er DS 23 Pallas H heeft wel een extra startrelais aan de accu. Standaard op de Hydraulique-typen Cool

Zo zal het zijn.

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 21 september 2006 03:00 PM
  [ # 22 ]

O ramp, O ramp.

Tsunami’s, orkanen, bosbranden, alles verbleekt bij wat zich gisteren bij me thuis heeft voorgedaan.

Die ochtend besloot, ik in m’n jeugdig enthousiasme, om nog eens per fiets naar m’n werk te rijden. Een gezonde dagtaak later voerde ik mezelf al spampend en duwend terug naar huis. Stilstand is achteruitgang, dat geldt niet enkel voor mooie dames, ook deze heer ondervond dit principe. Stijf en stram mijn avondmaal verorbert, waarna het ik reeds verheugd uitkeek naar mijn groene gemotoriseerde salon.
Maar O wee o wee. De dame weigerde te starten.
Ondanks verscheidene aanmaningen mijnentwege gaf ze niet meer reactie dan een ietwat arrogante klik. Een enkele maal weerklonk een flauw gerotel uit de startmotor maar daar bleef het bij. De dame verdraagt blijkbaar echt niet veel stilstand,1 dag stil staan en al een weigering op mijn dak. Gewapend met startkabels en een XM buur bleek ze toch bereid haar beste kant te laten zien. De accu lader er aan gehangen voor een nachtje laden. Deze morgen echter geen enkele verbetering merkbaar. Veel geklik, af en toe een aarzelend gebrom, meer niet. Dan maar dat verdomde zadel tussen m’n benen geschoven, na de dame nog wat tijd aan de acculader bij te hebben gegeven.
Een startmotor die de ene keer wel aanslaat en de andere keer niet, dat gaat nog een andere reden hebben dan enkel de batterij, iemand een ID om deze rampspoed te stoppen?

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 september 2006 03:12 PM
  [ # 23 ]

Je accu is de eerste investering nu. De startmotor trekt niet zoveel dat ze op startkabels ook niet draait.

Je accu is na een nacht laden nog niet in staat dat wel te doen dus is ze wel overleden, tenzij je accupolen erg geoxideerd zijn of los zitten….

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
struiK
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 21 september 2006 07:21 PM
  [ # 24 ]

dacht ik het niet, de verdoemde batterij. Auto’s hadden beter steeds standaard een slinger gehad. Goed voor de te dikke buiken en nooit geen miserie meer met accu’s.

On ne peut pas refuser les folies d’une dame si charmante.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook