4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
McDean zijn 19 TZI
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 september 2006 01:05 AM
  [ # 46 ]
Mechuccio schreef:

Wel is het zaak om de zooi tot in het belachelijke in de tectyl te zetten want het rot je binnen een week de auto uit als het eenmaal verbogen en beschadigd is

Met een (dikke) laag tectyl bereik je niet zo gek veel want dat hardt uit. Je kunt dan beter eerst menie nemen voor de blanke delen en het geheel afwerken met spuitvet - wat zacht blijft en perfecte roestbescherming biedt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 12-09-2006

Gepost: 15 september 2006 02:46 PM
  [ # 47 ]

Die koplamp krijg je er ook wel weer goed in hoor. heb zelf ook eens een frontschade gehad bij mijn BX14 en het frame waar de koplamp aanzit is makkelijk weer wat te richten (zoals boven beschreven) en de koplamp zelf staat op lange stelstiften dus die paar milimeters dat niet helemaal goed meer is kun je prima opvangen met de stelstiften

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 september 2006 03:27 PM
  [ # 48 ]
Jeroen-citroen schreef:

Die koplamp krijg je er ook wel weer goed in hoor. heb zelf ook eens een frontschade gehad bij mijn BX14 en het frame waar de koplamp aanzit is makkelijk weer wat te richten (zoals boven beschreven) en de koplamp zelf staat op lange stelstiften dus die paar milimeters dat niet helemaal goed meer is kun je prima opvangen met de stelstiften

paar mm idd 50 dan?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 12-09-2006

Gepost: 15 september 2006 06:06 PM
  [ # 49 ]

Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.

P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 september 2006 07:53 PM
  [ # 50 ]
Jeroen-citroen schreef:

Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.

P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)

Chassis is helemaal recht alleen het front (van dat blik) is 5 cm naar de bestuurderskant gegaan en aan die kant 2 cm naar beneden…  Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 12-09-2006

Gepost: 15 september 2006 08:09 PM
  [ # 51 ]
McDean schreef:
Jeroen-citroen schreef:

Nee gewoon eerst het frame zoveel mogenlijk terugmeppen/trekken maar het hoeft niet allemaal zo precies een beetje rommelen met die stelstiften doet de rest wel als de kap dan dicht is zie je er niks van.

P.S. ik neem aan dat je bedoelt dat het nu 50 mm naar achteren staat dan moet je dus eerst ff meppen met een vuistje (gaat vrij makkelijk hoor)

Chassis is helemaal recht alleen het front (van dat blik) is 5 cm naar de bestuurderskant gegaan en aan die kant 2 cm naar beneden…  Rolling Eyes

Bij mij was er ongeveer 10 cm verschil maar geloof me met een beetje moed en beleid komt dat echt wel recht hoor het heeft trouwens ook niks met je kreukelzones te maken en als ik de foto,s goed bekijk lijkt het me prima te repareren
(En dan de 1.4 eruit want zo’n 1.9 TZI loopt geweldig Wink )

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 16 september 2006 12:49 AM
  [ # 52 ]

Zou je ook een nieuw front erin kunnen zetten van een donor bx??
Dan ben je het roest probleem ook gelijk kwijt grin

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 16 september 2006 01:21 AM
  [ # 53 ]

Ik heb nog een front van een BX liggen.. Dat gingen we gebruiken voor het opknappen van onze TZI break, maar die is gesloopt Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 06-10-2004

Gepost: 16 september 2006 11:57 AM
  [ # 54 ]

Mooi dat je die BX van de sloop hebt gered. Ik heb hem ook zien staan op Marktplaats en heb overwogen hem te kopen. Die van mij is nm. precies hetzelfde maar met een tonnetje méér op de klok. Deze is toch een stuk frisser en ziet er strakker uit. Speelde met de gedachte om mijn auto als donor te gebruiken voor deze mooie BX. Maar net verhuisd, en daarmee ontbreekt me vooralsnog de tijd om zoiets te doen. In het Xantia-forum heb ik al wat informatie ingewonnen over de opvolger van mijn fijne BX. Maar als ik eens een frisse/ strakke BX 19 TZI / GTI tegenkom, dan kan ik het waarschijnlijk niet laten over te gaan op een 6-de BX 1.9. Ik vraag me overigens af of een BX sowieso een oude slappe bak wordt omdat de jaren gaan tellen, ongeacht de kilometerstand. De mijne is niet meer helemaal stijf. Als ik met één wiel over een stoep ga, dan merk je dat overduidelijk. Het kraakt en wringt nogal. Voor de rest geniet ik nog immer van het algehele comfort van de BX19TZI. Die kracht onderin, in combinatie met het lage gewicht…..domweg heerlijk. Zo lekker lui als die is te rijden, en zoveel puf als je laag in de toeren door de bebouwde kom stuurt.

Profiel  
 
Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 12-09-2006

Gepost: 16 september 2006 01:23 PM
  [ # 55 ]
citroenbxcx schreef:

Zou je ook een nieuw front erin kunnen zetten van een donor bx??
Dan ben je het roest probleem ook gelijk kwijt Very Happy

Is heel goed te doen als je een beetje kunt lassen is dat idd de mooiste oplossing

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 september 2006 10:36 PM
  [ # 56 ]

Bx TZI is weer rijdend gemaakt voor de nieuwe eigenaar die hem zaterdag komt ophalen Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook