Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Ik heb een nieuwe retourleiding van af het tankje geplaatst.(geen stuurbekrachtiging)
Zie onder:
“Operational return from pressure regulator and height correctors”
Na twee maand geleden de octopus van het hydraulische systeem te hebben vervangen,nu ndus deze leiding.
Maar nu komt de auto niet met de kont omhoog,er is vloeistof uit gekomen(bij het verwisselen van de slangen) maar dat was geel/grijs achtig,en heb het tankje vol met LHM gedaan.
Wat kan dit wezen de bollen leeg of iets anders ik weet het niet.
Rene
Geen wit maar een zwartvoetje
komt ie voor wel omhoog? Zo ja probeer eens in de hoogste stand of ie dan wel omhoog wil komen.
Doet dat wel dan heb je waarschijnlijk een vervuilde hoogteregelaar achter.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vul de slangen even met LHM (met een trechtertje oid)
probeer het dan nog eens
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:vul de slangen even met LHM (met een trechtertje oid)
probeer het dan nog eens
Dit heeft alleen zin als ie voor ook niet omhoog komt (en dus geen druk opbouwt). Als ie voor WEL omhoog komt dan is je hoogteregelaar achter vervuild, brak of gewoon NDK
mpostma schreef:McDean schreef:vul de slangen even met LHM (met een trechtertje oid)
probeer het dan nog eens
Dit heeft alleen zin als ie voor ook niet omhoog komt (en dus geen druk opbouwt). Als ie voor WEL omhoog komt dan is je hoogteregelaar achter vervuild, brak of gewoon NDK
Probeer eens de volgende truuk: kort maar hevig op de trekhaak gaan staan, of als je die niet hebt op de onderdrempel v/d achterklep.
Even spelen met de hoogtehandle kan soms ook uitmaken.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Nee voor komt die ook niet omhoog en had al op de trekhaak staan springen,met de hendel in de hoogste stand.
Maar dit alles heeft dus niet met de veerbollen te maken?Ze zijn dus niet leeg.
Geen wit maar een zwartvoetje
zwartvoet schreef:Nee voor komt die ook niet omhoog en had al op de trekhaak staan springen,met de hendel in de hoogste stand.
Maar dit alles heeft dus niet met de veerbollen te maken?Ze zijn dus niet leeg.
Niets, echt helemaal niets. Veel eerder met vervuiling v/h hydraulisch systeem.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
zwartvoet schreef:
Maar dit alles heeft dus niet met de veerbollen te maken?Ze zijn dus niet leeg.
Ook al zijn je bollen nog zo plat, omhoog komt ze wel.
Tipje >> Klik!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien heb ik het niet goed gelezen, hoor nu ook niet wakker te zijn en ben ik ook niet echt, maar als ik het goed begrijp komt je BX helemaal niet omhoog, voor en achter niet.
Heb ook een keer gehad dat m’n BX niet omhoog kwam. ANWB erbij. Die spuit de V-snaren (m.n. aandrijfsnaar hydrauliekpomp) in met ontvetter of gewoon water, weet ik niet meer. En hop, hij sprong weer in de houding
Ik geloof dat het de veerbolafdichting was waar olie lekte. Sindsdien heb ik dat nooit meer gehad met die BX.
Heb ook een keer gehad dat m’n BX niet omhoog kwam. ANWB erbij. Die spuit de V-snaren (m.n. aandrijfsnaar hydrauliekpomp) in met ontvetter of gewoon water, weet ik niet meer. En hop, hij sprong weer in de houding
Als er LHM heeft gelekt over de snaar van de hd-pomp gaat die lopen slippen, en gebeurt er verder weinig. Maar da’s erg simpel te constateren
Maar goed, die BX komt dus gewoon niet omhoog nadat retourleidingen vervangen zijn.
Doe de ontluchtprocedure eens.
1
Draai de ontlastrschroef (bout 12 op de drukregelaar) eens een hele slag los (niet meer en niet minder).
2
Start de motor. Vergewis je ervan de HD pomp meedraait (dus geen vette snaar).
3
Laat de motor even draaien en tuur in het LHM vat. Zie je daar wat schuimen of bewegen?? Mooi, ga naar punt 5. Zoniet ga naar punt 4,
4
Zoniet, demonteer de aanvoerslang van de HD pomp van het LHM vat en vul deze met LHM (stop de motor dan wel even). Dit is soms wat handiger met een hulpje. Vul de slang, monteer em snel (mors zo weinig mogelijk LHM) en start weer de motor. Herhaal punt 3.
4. Draai de ontlastbout op de drukregelaar weer vast. Als het goed is begint ie nou druk op te bouwen. Dit kun je goed horen omdat de pomp nu zwaar moet gaan draaien. Let op dat de V-snaar niet slipt.
Als het goed is gaat het “Te weinig druk lampje” op het dashboard uit en begint ie spoedig omhoog te komen.
Werkt dit niet, begin dan van voren af aan. Zo ja, gefeliciteerd.
Werkt het na een tweede keer proberen nog niet, laat het dan weten! En vertel precies waar he misgaat.
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Bedankt mensen ik ga er mee aan de slag en kom vanmiddag even terug voor de vorderingen die ik heb gemaakt.
:susp :jump
Geen wit maar een zwartvoetje
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004
- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Ik heb even onder de auto gelegen en merkte dat de hogedruk pomp niet echt veel reactie gaf.Heb de motor een poosje laten lopen en ben een beetje gaan spelen met de regulator,en opeens kwam ze eerst achter omhoog en voor met heel veel moeite.Maar goed ze kwam omhoog,dus misschien een vuiltje in de regulator of ze had nog niet genoeg druk opgebouwd.Het vat was wel bijna helemaal leeg.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips en zal zeker eens terug komen hier op het forum.
Bedankt allen Toppie
Rene
Geen wit maar een zwartvoetje
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
als het vat bijna helemaal leeg was, zou ik er maar eens wat lhm bijgooien en de ontluchtings-methode van Marten proberen. heb je na het vervangen van die leiding de lhm in de gaten gehouden?
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0