hoe lang wil je met de berlingos gaan doen :
rb schreef:Ik weet niet wat voor bedrijf het is, maar [generaliseren] als het b.v. voor koerierswerk is, is een 1.9D zonder meer hufterproof gebleken. En er wordt nogal gehufterd met die dingen.
Wat een leuke discussie, lijkt alsof de 1.9D het gaat winnen als het om betrouwbaarheid gaat
Ook bij mij op het werk zijn er voornamelijk Peugeot Partners 1.9D, zeer waarschijnlijk uit het oogpunt van hufterproof.
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Ik ben er nog niet zo zeker van of een 1.9D het van de 1.6HDI zal winnen als je de kmkostprijs uitrekend.
Zou een beetje ondergemotoriseerde bestelauto wat de 1.9D naar huidige maatstaven toch is, in alle huidige HDI, TDi, Dti, TID, CRDi-geweld ook niet méér uitnodigen tot planken voordat je op snelheid bent? De HDI is sterker en soepeler en veel zuiniger en vraagt niet om hufterproof doortrekken !
Als je over 4 jaar je nu nieuwe 1.9D weer kwijtwilt, zul je rekening moeten houden met meer afschrijving dan de HDI. Het gegeven dat de 1.9D minstens 15% meer sapjes lust is met de brandstofprijzen niet bepaald een verkoopargument, verwacht ik.
Verkocht, helaas schade gereden!
Ik heb net eens zitten te vergelijken…de 75 pk 1.6 HDI en de oude trouwe 71 pk 1.9 D (of 1.8 ) motor van de Berlingo…...beiden hebben een top van 142 en ook qua acceleratie ontlopen ze elkaar bijna niks.
De 1.6 HDI met intercooler heeft 90 pk en die heeft een top van 160….ik vermoed ook dat die een andere bak overbrenging heeft zodat hij minder toeren maakt.
Net zoals je dat met de Xantia of BX D en TD hebt.
Misschien moet ik er nog effe aan wennen dat ze dezelfde hoeveelheid PK’s halen uit een kleinere motor qua aantal CC’s. (of zelfs meer) ops:
Toch ga je wel meer respect krijgen voor de 1769 CC turbodiesel van (o.a.) de BX, met intercooler….waar ze al in 1988 90 pk uit haalden.
(dat is dus wel even 18 jaar geleden….het is maar dat jullie het even weten)
de inruilwaarde binnen 4 jaar? ik denk dat die ongeveer gelijk is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
paso schreef:de inruilwaarde binnen 4 jaar? ik denk dat die ongeveer gelijk is
een HDi is nual meer waard als een 1.9D
dat zal over 4 jaar alleen maar erger zijn
maar goed volgens mij is er al lang besloten
arjan_verkade schreef:paso schreef:de inruilwaarde binnen 4 jaar? ik denk dat die ongeveer gelijk is
een HDi is nu al meer waard als een 1.9D
dat zal over 4 jaar alleen maar erger zijnmaar goed volgens mij is er al lang besloten
nee toch niet, ik heb de indruk dat eentje vanaf 4 jaar eerder word beoordeeld op het onderhoud dat hij heeft gehad, de accessoires, de staat van het voertuig…
maar of een bedrijf daar rekenig mee houd? ze kijken ook naar of de auta na 4 jaar wel verkocht geraakt (“escort van” was er vroeger zo eentje, na 4 jaar kreeg je die gewoon niet meer verkocht)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
arjan_verkade schreef:paso schreef:
een HDi is nual meer waard als een 1.9D
dat zal over 4 jaar alleen maar erger zijn
Maar de HDI is ook duurder in aankoop…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Verschil in aankoopbedrag ligt rond de 250 euro en is dus in weze te verwaarlozen! Dit is er na niet eens zo heel lang rijden in principe al uit… En daar hebben jullie helemaal gelijk in! Enige reden om een 1.9D te nemen zou de onverwoestbaarheid van het ding zijn…
Alleen hoorde ik mn vader net praten over kangoo’s
Nog even en hij begint weer dat ie opel combo’s wil hebben…
Xsara_Coupe
die kangoo’s zijn echt wel bagger, een Renault 4 in een nieuw jasje
dan is een Berlingo echt wel wat meer geëvolueerd komende van de acadyane
en dat is geen pleidooi om de acadyane of de r4 te kraken maar als je 50000km op een jaar wil doen mag het best wel een beetje stevig in elkaar zitten en dat is wat de kangoo volgens mij mist
ik dacht dat de fleetkorting bij Citroën wel groter is dan bij Renault (waar vriendelijkheid ook vaak zoek is)
ik heb destijds de kangoo kunnen afschudden door te zeggen dat er minder nuttige plaats is als bij een berlingo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De korting bij citroen is idd behoorlijk, al is ie nu minder spectaculair dan op de Bedrijfsautorai Dat er zo’n marge op zo’n bedrijfwagen zit
Bij de opel mochten we trouwens zo ongeveer zelf onze prijs invullen en dan kregen we er nog een reisje naar disneyland parijs inclusief fotoshoot in t opel blaadje bij ook Hoezo ze verkopen niet…
Wel zou ik graag wat meer informatie van jullie ontvangen over die kangoo’s.. Wil natuurlijk zo veel mogelijk argumenten hebben om toch bij de berlingo te blijven
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara_Coupe schreef:De korting bij citroen is idd behoorlijk, al is ie nu minder spectaculair dan op de Bedrijfsautorai Dat er zo’n marge op zo’n bedrijfwagen zit
Bij de opel mochten we trouwens zo ongeveer zelf onze prijs invullen en dan kregen we er nog een reisje naar disneyland parijs inclusief fotoshoot in t opel blaadje bij ook Hoezo ze verkopen niet…
Wel zou ik graag wat meer informatie van jullie ontvangen over die kangoo’s.. Wil natuurlijk zo veel mogelijk argumenten hebben om toch bij de berlingo te blijven
Xsara_Coupe
kangoo ziet er niet uit
en iets zegt me dat die reno diesels niet zo betrouwbaar zijn als die van PSA. maar goed dat is aan de expers
marge is volgens mij niet enorm op een auto.
productiekosten vallen best mee.
groot deel gaat naar de ontwikkeling en de marketing, daarop zullen ze wel wat inleveren lijkt me.
als de reno diesel niet goed is waarom zat hij vroeger dan in de volvo?
mijn 2.1 reno was na 370dkm nog ver van stuk en het blok was nog nooit open geweest
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
paso schreef:als de reno diesel niet goed is waarom zat hij vroeger dan in de volvo?
mijn 2.1 reno was na 370dkm nog ver van stuk en het blok was nog nooit open geweest
hmm..
er staat me iets van bij dat de laguna nog wel eens problemen had met een diesel blok