Ik zat net wat te browsen in mijn zojuist aangeschafte autogarage software pakket.
Kom ik daar een BX tegen met een 1124cc motor. Het gaat om de H1A, dezelfde motor die in de C15 1.1 lag/ligt.
Het gaat hier om BXen met de volgende type aanduiding:
BX i / BX GR / BX P, en is geproduceerd van 1988 tot 1993.
Het blokje had 40kw, wat neerkomt op 55pk bij 5800 rpm.
De motorcode is dus h1a, en we vinden dit blok dus in de BX en C15.
Het is een 11TU blok, de kleine broer van de 14TU dus.
Volgens mij is dit hetzelfde blok als wat in de Peugeot 106, 205 ligt.
Weet iemand hier meer van?
Test
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De BX 1.1 was voor de Italiaanse markt en is niet hier geleverd.
CitroenAZU schreef:De BX 1.1 was voor de Italiaanse markt en is niet hier geleverd.
Griekenland…
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, dus toch een Dommage!
patje74 schreef:Hmmm, dus toch een Dommage!
itt de dommage heeft deze versie écht bestaan..
alhoewel xenon er vast niet opzit
http://www.intellinet-cars.com/RABLJENA_VOZILA_Citroen_BX_739.asp
patje74 schreef:Hmmm, dus toch een Dommage!
Dommage betekende toch zoiets als Jammer??
Waarschijnlijk is er een BX 1124cc geweest, omdat in sommige landen de wegenbelasting berekend wordt naar het motorvermogen.
Lijkt me best geinig, een BX 11…......Misschien zelf maar eens iets in elkaar zetten.
Test
Thijsvandebles schreef:patje74 schreef:Hmmm, dus toch een Dommage!
Dommage betekende toch zoiets als Jammer??Waarschijnlijk is er een BX 1124cc geweest, omdat in sommige landen de wegenbelasting berekend wordt naar het motorvermogen.
Lijkt me best geinig, een BX 11…......Misschien zelf maar eens iets in elkaar zetten.
Er zijn hier al wat topics over, dommage was ooit eens een grap van bx club meen ik. Versie met rare opties..maar de grap gaat nog steeds de rondte…
Klopt….de BX 1.1 is echt door Citroen geleverd, alleen niet in NL.
(Net als de BX break 1.4)
En die Dommage blijft leuk…vooral met die z.g. extra optie’s die je erbij kreeg.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1901&highlight=dommage
Zag op het AW-forum een draadje dat over de al dan niet bestaande BX 10 Dommage ging. Dit model zou in 1985 als ultiem spaarmodel op de Nederlandse markt uitgekomen zijn en was gestript van een benzinemeter (alleen een waarschuwingslampje), dagteller en hoofdsteunen voor. Verder konden de achterramen niet open en had hij dus geen spijltje, had hij rubberen matten, waren de zitting van skai en had op de plaats van de sigarenaansteker een kurkentrekker zitten.
Is dit een broodje aap verhaal of is deze auto écht op de Nederlandse markt verschenen. Ik geloof er weinig van want om een auto onder de naam ‘jammer’ uit te brengen is in mijn ogen niet erg slim.
Onder andere leverbaar in de kleur: fraise abimé, wat zoiets als Verotte aardbei betekend.
Test
Die 1.1 die te koop staat, heeft wel mooie deurpanelen zeg!
van binnen ziet hij er zeker mooi uit. mooi zwart dashboard en zwarte deurpanelen.
Zou zo van een 16V of GTi af kunnen komen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Schiet me net wat geinigs te binnen.
Iedereen die een andere motor in zijn auto hangt gaat altijd in cc’s omhoog. Het lijkt me ook wel eens geinig om juist in cc’s omlaag te gaan.
-BX met 1124cc (van c15)
-BX met 1000cc (Axion)
-BX met 602cc (eend)
-BX met 80cc (kettingzaag)
-BX met 49,9cc (Puch)
Test
Abyssion schreef:Leuk idee maar zal een puch motor een Bx van z’n plek krijgen???
Als je de overbrenging maar groot genoeg maakt wel….Maar dan ga je heel langzaam..
Test
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Is die 1.1 ook niet in belgie geleverd?? Dit ivm de “fiscale pk’s”
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
In Frankrijk is de BX 11 ook geleverd, net als de BX 15
De BX 15 is ook in Nederland geleverd, als BX 15 RE (break). Veel zijn er vast niet geleverd, maar ik heb er wel ooit 1 gezien op orgineel nederlands kenteken.
Groeten,
Jan