dit haalde ik van Ducati club Nederland
Beste Forum-leden….
ik wilde jullie even uit voorzorg laten weten dat er op het internet( met name op 2dehands.nl en marktplaats.nl) verschillende oplichters actief zijn!
Ze adverteren met belachelijk lage prijzen. De advertenties staan over het algemeen net 2 tot 3 dagen online en dan halen ze ze er weer vanaf.
De oplichters adverteren dus met echt lage prijzen voor super machines, jij als ducati-gek wordt natuurlijk helemaal enthousiast en stuurt een mailtje. Niet kort daarna ontvang je een mailtje met het wazige verhaal dat de verkoper in het buitenland is maar dat dat HELEMAAL niets uitmaakt, hij zend je de motor wel toe met een “erkend” transportbedrijf en hij komt je tegemoet in de transportkosten(voor het ongemak). Jij hebt vervolgens, na ontvangst van de motor, 5 dagen de tijd om de motor te testen en wanneer deze niet naar wens is kun je hem ‘gewoon’ terugsturen.
Een voorwaarde is wel dat je, voordat hij actie kan ondernemen, een deel van het bedrag of het hele bedrag moet overmaken op de rekening van het transportbedrijf of dat van hem.. Je begrijpt het al, NOOIT DOEN!!
Ik kreeg in mijn geval superfoto’s toegestuurd en een foto van alle officiele documenten. Komt best geloofwaardig over maar prijs en motor kloppen gewoon niet in verhouding.
In mijn geval ging het bijvoorbeeld over een ducati 996 uit 2003 met 6700km op de teller voor 4000 euro. Tuurlijk geloof je dat niet maar je wordt toch nieuwsgierig. Na verschillende sites te hebben ge-checked vond ik de naam van het zogenaamde transportbedrijf in combinatie met internetoplichting. Ik heb dus wel geluk gehad maar vele mensen zijn hier al keihard slachtoffer van geworden. Ik heb zelfs een verhaal gelezen van een man die 10000 euro had overgemaakt voor een X5 van BMW…
Iemand verklaarde mij mijn gedrag(en dat van velen met mij) erg doeltreffend met de zin:
“door het feit dat het einddoel zo aanlokkelijk is ga je alle overduidelijk negatieve signalen wegcijferen”
Ik heb dit verhaal geschreven omdat ik ontzettend pissed-off ben door het feit dat iemand mij wilde oplichten en dat het in veel gevallen ook ec…....ht lukt bij anderen. Als je meer info wilt check dan internetoplichting.nl.
Doe er (n)iets mee
heel waarschijnlijk ga je het met een C15 niet voor hebben maar wat als je een C4 kan kopen voor 5000 euro…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Beetje nuchtere hollander ( ) ziet hier toch wel doorheen? Tis mij nog nooit overkomen..maar ik koop dan ook geen X5 van een plaatje met vooruit betalen ..
Ijs schreef:Beetje nuchtere hollander ( ) ziet hier toch wel doorheen? Tis mij nog nooit overkomen..maar ik koop dan ook geen X5 van een plaatje met vooruit betalen ..
ze rijden niet allemaal Citroën, misshien is niet iedereen even nuchter
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Andersom bestaat het ook. Een vriend van me (Amerikaan) had op een bepaald moment zijn Golf Cabrio te koop staan en die kreeg mailtjes vanuit Nederland met een mooi aanbod voor zijn auto. Dan moest hij wel zelf eerst de transportkosten voorschieten en de auto naar Nederland verschepen.
Uiteraard heeft hij contact met mij opgenomen of ik een en ander uit wilde zoeken, bedrijf bestond niet, adres bestond niet, telefoonnummer was maar 9 karakters…... Er zullen altijd mensen zijn die er in trappen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat